Pro Toyotu byl rok 2018 hodně nabitý. Nejen co se týče práce na vývoji a uvedení nových vozů, které měly v roce 2018 premiéru, ale také úsilí na závodních okruzích.
Úsilí se vyplatilo – vítězství v závodě 24 hodin Le Mans nebo Pohár konstruktérů v Mistrovství světa v rallye jsou toho skvělým důkazem. Nejsou to ale jediné významné sportovní úspěchy, které Toyota v loňském roce zaznamenala.
Přestože se Toyota do WRC vrátila po několikaleté pauze, moc času na vybudování bojujícího o vavříny a sehraného týmu nepotřebovala. Již ve druhé sezóně ve WRC získal tým Toyota Gazoo Racing WRT mistrovský titul v hodnocení týmů díky Yarisu WRC. Toyota si pro tento prestižní titul v roce 2018 sáhla už počtvrté.
O vítězství v legendárním čtyřiadvacetihodinovém závodě Le Mans sní snad každý závodní jezdec. Vloni si sen splnili piloti Toyoty, a japonská značka se tak poprvé ve svých dějinách pyšní vítězstvím v tomto proslulém závodě – že Toyota prakticky neměla adekvátního soupeře, na tomto faktu nic nemění. Bez zajímavosti není ani fakt, že Kazuki Nakajima se stal prvním japonským jezdcem, který závod vyhrál ve voze japonského původu.
Toyotu Avensis v British Touring Car Championship řídil Tom Ingram a vůz připravil tým Speedworks Motorsport. Ingram tak stejně jako o rok dříve zvítězil v klasifikaci nezávislých jezdců, když vyhrál tři závody a devětkrát se postavil na stupně vítězů. V další sezóně BTTC nahradí Avensis nová Corolla hatchback.
S Toyotou Hilux dosáhla Toyota nemalého úspěchu v Rallye Dakar 2018. Ze tří pickupů startujících v barvách Toyota Gazoo Racing South Africa dva dojely na stupních vítězů, konkrétně na druhém a třetím místě.
Má motor V8 o výkonu 600 koní vybudovaný TRD, karoserii od Calty Design a jezdí na etanol s desetiprocentní příměsí benzínu – to je Toyota Tundra, která startuje v NASCAR Truck Series. Vloni díky řidiči Brettu Moffittovi vyhrála celou sérii. Nebyl to však první úspěch. Od roku 2004, kdy se Toyota poprvé objevila na startu, vyhrál pick-up 179 závodů a šest mistrovství.
I v sérii závodů Japanese F3 Championship hledá Toyota schopné jezdce a podporuje zde tým TOM’S. Na startu má hned dvě želízka v ohni, vozy Dallara F317 vybavené závodními motory Toyota TAZ31 o výkonu 240 koní a šestirychlostními poloautomatickými převodovkami. Přestože vloni závodilo 11 týmů, vítězství ve všech 19 závodech si odnesli jezdci týmu TOM’S. Nejlepší byl Sho Tsuboi, který vyhrál sedmnáctkrát, z toho dvanáctkrát v řadě.
Toyota Camry za 3,82 sekundy urazila čtvrt míle. Pilotoval ji J.R. Todd podporovaný Toyotou a stal se mistrem světa v sérii NHRA Funny Car Championship. Slovo „funny” v názvu odkazuje na atypický vzhled vozů. Dragster od Toyoty proto v tomto případě rozhodně není žádný pohodlný sedan. Pod karbonovou karoserií od Calty se skrývá motor V8 na nitrometan, který produkuje výkon asi 8000 koní. Nutno dodat, že vítězství J.R. Todda bylo již třetím triumfem Toyoty na NHRA Funny Car Championship od začátku startů Toyoty, tedy od roku 2008.
Japanese Sprint Series je britská série vytvořená pro jezdce japonských vozů. Nároky kladené na její účastníky nejsou vysoké (stačí mít řidičský průkaz, auto splňující bezpečnostní normy a normy hlučnosti), přesto závodníci berou tuto soutěž velmi vážně. Důkazem může být Toyota GT86 Adriana Smithe s přeplňovaným motorem o výkonu 640 koní, kterou na závod připravil Fensport. Auto mu zajistilo vítězství v inaugurační sezoně série, přičemž se Smith jako jediný ze všech dostal na stupně vítězů všech kol závodu.
V POWRi National Midgets League startují buginy o hmotnosti cca 400 kg, s pohonem zadních kol a o velikosti Toyoty Aygo. V roce 2018 dominoval americké sérii závodů Tucker Klaasmeyer, jehož vozidlo poháněl čtyřválec o objemu 2,7 litru z dílny TRD, o výkonu asi 400 koní. V této sezóně se třiadvacetiletý jezdec dostal na pódium třináctkrát, z toho šestkrát vybojoval první místo.