Sympatická rodinka - Opel Astra Classic 1.4 16V (TEST)

Testy
06.09.2004

F T G

Sympatická rodinka - Opel Astra Classic 1.4 16V (TEST)

Druhá generace oblíbené astry si již sedm let zachovává dobrou pověst kvalitního a příjemného automobilu. Segment vozů nižší střední třídy je u nás běžně používán pro rodinné účely, jejichž potřeby umí bezesporu dobře uspokojit i tento testovaný vůz s šestnáctiventilovým zážehovým motorem...

.

Avizovaný automobil je nyní v prodeji za velmi výhodnou cenu 331 900 Kč, potencionální zájemce má tak dvě možnosti. Buď zvolí tento osvědčený automobil se starší koncepcí nebo si za stejné peníze může pořídit o třídu nižší automobil z nejnovější produkce. Zmiňovaná pořizovací cena vozu Opel Astra 1.4 16V navíc zahrnuje účinnou klimatizaci, airbag, ABS, mlhová světla a kožený volant.

K dispozici jsme měli pětidveřové provedení, jehož vnitřní prostor je podle našich zkušeností lépe využitelný než u verze sedan.

Kufr tohoto hatchbacku má objem slušných 370 litrů, což je pro zajímavost o 20 l více než u poslední generace astry. Právě tato hodnota může být v kombinaci s výrazně nižší pořizovací cenou rozhodujícím argumentem pro volbu prezentovaného vozu.

Na provedení interiéru je samozřejmě patrné, že už má nejlepší léta za sebou, ocenili jsme však dobré ergonomické uspořádání a dostatečnou prostornost. Osobám vyššího vzrůstu může trochu vadit středový panel, který by mohl být přece jen užší.

Celkový posez za volantem si ale zaslouží pochvalu, řidič okamžitě nachází příjemnou polohu a nejen při delším cestování ocení příjemně tuhá sedadla. Zejména opěradla by ale mohly poskytovat lepší boční vedení.

Největší překvapení se skrývá pod kapotou a to v podobě "malé" zážehové jednotky, která svým agilním chováním zaručuje příjemnou jízdní pohodu.

Hnací agregát nabízí v porovnání se současnou motorizací této třídy téměř shodné provozní vlastnosti. Nejvyšší výkon 66 kW při 6000 ot./min je společně s největší hodnotou točivého momentu 125 Nm při 4000 ot./min. výborně využitelný a to díky příjemně odstupňované manuální převodovce.

Při samotné jízdě po německých dálnicích jsme s plně naloženým vozem dosáhli relativně vysoké spotřeby, což je ovšem při rychlostním průměru kolem 170 km/h charakteristické právě pro tyto vozy s maloobjemovými motory.

Klidná jízda na druhou stranu zaručuje velice příznivou spotřebu na hranici 7,5 l/100 km. Jízdní vlastnosti charakterizuje nedotáčivost, která je ale snadno korigovatelná okamžitým povolením plynového pedálu.

Závěrem lze konstatovat, že Astra Classic rozhodně nabízí příznivý poměr užitných vlastností zejména s přihlédnutím k zajímavé cenové politice českého importéra.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Opel Astra Classic 1.4 16V

Motor

Zážehový řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1389 ccm. Kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 66 kW při 6000/min. Největší točivý moment 125 Nm při 4000/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Pětisťupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 180 km/h (naměřeno 190 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 9,7/5,8/7,2 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2605 mm. Rozchod kol vpředu/vzadu 1485/1460 mm. Celkové vnější rozměry 4110/1710/1420 cm. Palivová nádrž 52 l.

Základní cena

331 900 Kč

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Opel
Model:Astra
Karosérie:Hatchback
Motor:1.4 16V
Palivo:benzín
Rok výroby:2004
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -