Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI 4x4 Dangel - prostorný lev do nepohody

Testy
19.10.2018

F T G

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI 4x4 Dangel - prostorný lev do nepohody

Peugeot Traveller je atraktivní variantou pro všechny, kteří potřebují velký prostor. Zákazník může vybírat z trojice turbodieselů a dokonce nechybí ani varianta s pohonem všech kol od společnosti Dangel. Testovali jsme model s nejkratší karosérií Compact s délkou 4606 mm.

Osobní vůz vycházející z užitkového automobilu představuje zajímavou alternativu k současné kategorii MPV. Většinou poskytuje ještě více místa, avšak omezená nabídka na trhu limituje masivnější rozšíření těchto automobilů. Peugeot Traveller od roku 2016 získal řadu příznivců a nejen díky svým užitným vlastnostem, ale v neposlední řadě i příznivým pořizovacím nákladům.

Peugeot Traveller se prodává ve třech variantách karosérie (Compact, Standard, Long) s délkou od 460 do 530 cm. Výška je pouhých 190 cm, což umožňuje vjezdy do krytých parkovišť a garáží, kam se někteří jeho vyšší konkurenti prakticky nedostanou. Verze Standard (495 cm) a Long (530 cm) patří k běžně používaným délkám a další variabilnost je především ve volbě a uspořádání sedadel. My jsme testovali nejkratší variantu, která se díky svým kompaktním rozměrům těší velké oblibě.

Jednou z hlavních výhod modelu Traveller je atraktivní design. Styl značky se projevil i na tomto modelu, který cílí především na praktickou stránku, než na eleganci. Zejména přední část potěší pohlednou maskou, která stylově koresponduje s modelovou řadou Peugeotu. Do předního nárazníku byly integrovány světlomety LED pro denní svícení. Nad nimi jsou široké hlavní světlomety s moderním vzhledem. 

Obdobně jako je v nabídce variantní délka karosérií, další alternativy se nabízejí v rámci pojetí interiéru. Zákazník si může vybrat buď Traveller nebo Traveller Business. Právě Traveller Business je více přizpůsoben pracovním účelům. A to buď pro jednodušší převoz rozměrnějšího nákladu, nebo pro převoz osob s přizpůsobením interiéru pro kancelářskou práci.

Standardně se Traveller prodává v pětimístném provedení, testovaný vůz byl však vybaven další řadou sedadel s třemi místy navíc. Celkem tedy tento Peugeot převeze 8 lidí. Vnitřní prostor testovaného vozu je pochopitelně dostatečně dimenzovaný. Vpředu musíme pochválit především dostatek místa v příčném směru. V podélné části bychom si uměli představit větší možnost posunu sedadla řidiče směrem vzad. Přístrojová deska je vyvedena z kvalitních a dobře slícovaných plastů. Řidič má všechny ovladače v příjemném dosahu a celkově působí přístrojová deska moderně a elegantně. Zároveň zaujme svým neotřelým provedením.

Na středovém panelu se nachází centrální displej, který je dotykový a chlubí se pěknou grafikou. Palec nahoru zaslouží za široké možnosti propojení s ostatním zařízením včetně tzv. Mirror link. Snad jen odkládacích přihrádek by mohlo být více. Na druhou stranu ty stávající jsou praktické, velké a dobře dostupné. Výbava zahrnuje luxusní prvky, jako například head-up displej, masážní sedadla nebo třeba adaptivní tempomat.

Na zadní řadu sedadel je velice dobrý přístup a to hlavně díky elektricky ovládaným posuvným bočním dveřím. Šířku zadních sedadlech však částečně limitují boční schůdky. Velikost zavazadelníku se liší v závislosti na zvolené délce karosérie. Námi testovaný model Compact v osmimístném provedení pojme pouze 224 litrů. Po vyjmutí poslední řady sedadel však zákazník získá prostor pro 1978 litrů nákladu. Nutno podotknout, že tyto hodnoty platí při zachování veškerého komfortu na všech sedadlech.

Osvědčený turbodiesel 2.0 BlueHDI a jízdní vlastnosti

Peugeot Traveller se nabízí pouze v kombinaci s turbodieselovým motorem. Zákazník může volit z následujících pohonných jednotek - 1.6 BlueHDI 115k, 2.0 BlueHDI 150k a 2.0 BlueHDI 180k. My jsme testovali slabší dvoulitr, který lze pořídit výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. Nejvyšší výkon činí 110 kW při 4000 ot/min. a největší točivý moment 370 N.m. při 2000 ot/min. Vznětový dvoulitr představuje optimální motorizaci, je dostatečně výkonný a zároveň se chlubí příznivou spotřebou pohonných hmot.

Výkonový potenciál vozu je na slušné úrovni i při plném obsazení, což řidič ocení především při předjížděcích manévrech nebo rychlé dálniční jízdě. Pohonná jednotka dobře zatahuje již kolem 1700 ot/min. Někteří konkurenti mají krouticí moment k dispozici ještě níže, nástup síly však tento neduh hravě vykompenzuje. Agregát je navíc velmi dobře utlumený a může se pochlubit kultivovaným chodem. Líbila se nám také šestistupňová manuální převodovka. Jednotlivé rychlosti jsou velmi dobře odstupňované a chod řadicí páky je lehký a relativně přesný. 

Spotřeba pohonných hmot byla příjemným překvapením. Na desetilitrový apetit některých konkurenčních multivanů zapomeňte. My jsme v kombinovaném režimu jezdili kolem 7,2 l/100 km a nutno dodat, že jsme rodinnou dodávku vůbec nešetřili. Ve městě a na dálnici počítejte se spotřebou kolem 8 l/100 km, mimo město apetit motoru klesá pod sedmilitrovou hranici. To je na tak velký vůz s aktivním pohonem všech kol perfektní hodnota.

Právě pohon 4x4 byl hlavním pro přípravu tohoto redakčního testu. Koncern PSA si na avizovanou přestavbu vybral firmu Dangel. Cenu této úpravy stanovil český importér na bezmála 205 tisíc korun bez DPH. Na seznamu výbavy na přání je navíc i uzávěrka zadního diferenciálu, zvýšení světlé výšky (+40 mm) nebo ochranný kryt podvozku. Tyto prvky ještě více zlepšují jízdní vlastnosti v nepříznivých podmínkách a zároveň představují výhodu oproti konkurenci.

Firma Dangel má se spoluprací s mnohaleté zkušenosti, a proto není důvod k jakýmkoliv obavám. Zajímavostí a zároveň jistým omezením je fakt, že rozšíření koncepce na 4x4 lze provést pouze u testované motorizace. Jistou nevýhodou je také fakt, že kvůli avizované přestavbě prodlouží dodání vozu o šest týdnů.

Čtyřkolka funguje na principu viskózní spojky, která připojuje zadní nápravu. Řidič má k dispozici volbu ze tří režimů – Eco, Auto, Lock. První režim pochopitelně sází na výhradní pohon předních kol. V režimu Auto se v případě prokluzu předních kol automaticky připojí zadní náprava. Volba Lock potom využívá trvalý pohon všech kol, to když se chystáte do opravdu náročných podmínek.

S Peugeotem Traveller jsme vyrazili i do náročnějších podmínek, kde bychom si s vozem s předním poháněnou nápravou netroufli. Připojení zadních kol probíhá v režimu Auto velmi rychle, díky čemuž získáváte neocenitelnou jistotou právě při jízdě po rozblácených loukách či polních cestách. Limitem jsou pak samozřejmě nájezdové úhly, světlá výška podvozku a obutí automobilu. Umíme si představit, že bude pohon 4x4 neocenitelný zejména na sněhu a také pro ty, co často jezdí s obytným přívěsem.

Jinak jízda s Travellerem 2.0 BlueHDI 4x4 se nese v duchu vynikajícího komfortu a to i přes to, že jsou tlumiče naladěny na tvrdší notu. Posádka se však nemusí obávat odskakování kol na nerovnostech, multivan se totiž drží silnice jako přikovaný. Náklony karosérie jsou minimální a kdovíjakou nedotáčivost rovněž očekávat nelze. Podvozek navíc obstojně žehlí nerovnosti našich silnic s minimálními rázy do interiéru. Líbilo se nám dobré odhlučnění interiéru, které je srovnatelné s osobními vozy. Palec nahoru dáváme i pohodlným sedadlům.

Vpředu má řidič velmi dobrý výhled z vozu, zatímco na zadních sedadlech si budete užívat prostorného interiéru s variabilními sedadly. Nechybí ani střešní okno, které skvěle prosvětlí vnitřek vozu. Řízení je poměrně přeposilované a málo strmé, má však velmi dobrý rejd. Zkrátka jako u užitkového vozu. Tímto ale veškerá podobnost s dodávkou končí.

Resumé

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI 4x4 Dangel s velkým vnitřním prostorem dokáže splnit požadavky početné rodiny a nabídnout velmi slušný jízdní komfort. Povedený vznětový motor přináší dostatek výkonu a především zajímavou spotřebu pohonných hmot. Pohon všech kol od společnosti Dangel ještě více rozšiřuje možnosti využití vozu, jen je potřeba zvážit, zda se skutečně vyplatí.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:Traveller
Karosérie:MPV
Motor:2.0 BlueHDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2018
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru:1997 ccm
Nejvyšší výkon:110/4000 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:370/2000 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:170 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:10,3 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:6,4/5,3/5,7 l, kWh
Velikost zav. prostoru:224 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):69
Pohotovostní hmotnost:1735 Kg
Nosnost:965 Kg
Základní cena:816 750 Kč
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:871 200 Kč

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -