Vrcholové provedení Renaultu Koleos ve špičkové výbavě Initiale Paris má rozhodně co nabídnout. Druhá generace reprezentativního SUV totiž kromě elegantního vzhledu skrývá i pokročilou techniku. Testovali jsme variantu s automatickou převodovkou X-tronic a pohonem všech kol.
První generace Renaultu Koleos působila díky svému asijskému designu velice kontroverzním dojmem. A i přes to se vyráběla dlouhých osm let. Současná generace naopak přichází s atraktivním kabátem, který se chlubí francouzskou elegancí a šarmem.
Již na první pohled zaujme design přídě, loga a chromovaná maska. Délkou 4673 mm a rozvorem 2705 mm s krátkými převisy patří Koleos mezi největší SUV svého segmentu. Dynamický vzhled zdůrazňují velká kola a nízká linie střechy s celkovou výškou 1678 mm. Vzhled předních světlometů má pro Renault charakteristický Full LED světelný podpis tvaru C.
V nabídce jsou LED PURE VISION potkávací a dálkové světlomety, které vedle vyšší intenzity svícení zvyšující dobrou viditelnost především v noci. Zadní horizontální široká světla jsou vybavena technologií Edge Light s 3D efektem. Zákazník si může vybrat ze sedmi barev karosérie a čtyř vzhledů disků kol od sedmnáctipalcových až po špičkové devatenáctipalcové kola s designem Proteus.
Interiér nového Koleosu byl vytvořen s cílem uspokojení nejvyšších nároků až pěti cestujících v kabině. Usnadnil to především velký rozvor a tak je nejen dostatek místa pro kolena zadních pasažérů, ale i v oblasti hlavy nebo ramen a loktů. Velmi pohodlná přední sedadla lze nastavit v šesti směrech, vítaná je posuvná opěrka nebo vyhřívaný sedák s možností dvojstupňové ventilace. Přístup do vozu usnadňuje velký úhel otevření dveří, u předních 70 stupňů a u zadních dokonce 77 stupňů.
Výbava testovaného vozu Initiale Paris navíc přináší pořádnou porci luxusu. Označení této výbavy se nachází nejen na masce, ale také na předních dveřích. Uvnitř naleznete nápisy Initiale Paris třeba na volantu či opěradlech sedaček. Součástí této vrcholné výbavy jsou devatenáctipalcová kola se speciálním vzhledem.
Přestože sesterský Nissan X-Trail můžete mít i v sedmimístném provedení, do Renaultu Koleos nastoupí maximálně pět osob. Téměř rekordní prostor interiéru je doplněn variabilním zavazadelníkem a řadou praktických úložných a upevňovacích řešení. Kapacita kufru je 498 litrů (měřeno metodou VDA) a nechybí zde vyjímatelná podlaha ve výšce nakládací hrany. Po sklopení zadních opěradel v poměru 60/40 vzniká přepravní prostor o celkové kapacitě 1706 litrů. Dalších více než 50 litrů nabízí různé úložné prostory v interiéru. Pozor ale při srovnání s konkurencí - hodnoty objemu zavazadelníku nezahrnují prostor pro rezervu.
Výbava Initiale Paris dále obsahuje elektrické ovládání víka zavazadelníku s možností otevření pohybem nohy pod nárazníkem. U ostatních verzí si za tento prvek musíte připlatit, pokud tedy nemáte balíček Pack City (+20 tisíc Kč).
Přístrojová desce dominuje 8,7“ displej infotainmentu s vertikálním umístěním. Výhodou je možnost rozdělení obrazovky a sledovat například navigaci a zároveň ovládat rádio. Teplota klimatizace se ovládá tradičním mechanickým ovladačem, většina dalších funkcí klimatizace však vyžaduje dotykový displej. Dotykové ovládání však funguje bezchybně a nedělá posádce starosti.
V nabídce výrobce jsou stylové chromové prvky s matnou úpravou nebo odolné materiály na palubní desce popř. u výplní dveří. LED osvětlení kabiny umožnuje volit množství barevných odstínů podle nálady řidiče a spolujezdců. Rozměrné panoramatické střešní okno zasahuje až nad zadní sedačky. Nechybí ani držák nápojů, který vyhřívá nebo chladí. Vedle textilních povrchů sedáků lze volit i kožená sedadla s kontrastním prošíváním.
Nabídka pohonných jednotek pro Renault Koleos je zúžená pouze na vznětové motory. K dispozici je šestnáctistovka a testovaný dvoulitr dCi 175. Tento motor zároveň představuje jedinou volbu pro variantu se špičkovou výbavou Initiale Paris. Jedná se o pohonnou jednotku, kterou Renault sdílí s Nissanem a pohání například sesterský Nissan X-Trail.
Jedná se o modernizovaný čtyřválec, který prošel kompletním přepracováním, aby splňoval přísnou emisní normu Euro 6. Nejvyšší výkon motoru činí 128 kW při 3750 ot/min. a maximální točivý moment 380 N.m vrcholí při 2000 ot/min. Okamžitě po nastartování překvapí pohonná jednotka velmi dobrým odhlučněním. Navíc perfektně zabírá i v nízkých otáčkách, což vozu zajišťuje příjemnou pružnost.
Přenos točivého momentu námi testovaného automobilu zprostředkovává automatická převodovka X-tronic. Díky několika úpravám si s motorem skvěle rozumí a zajišťuje velmi dobrý jízdní komfort. To ovšem platí pouze při klidné jízdě. Jakmile začnete vyžadovat maximální dynamiku, variátor má občas prodlevu a převodovka pak řadí s prodlevou. Tento neduh však není u kategorie SUV tak zásadní.
A jak je na tom Koleos dCi 175 4x4 se spotřebou pohonných hmot? V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem 6,8 l/100 kilometrů, což považujeme za slušný výsledek. Ve městě je třeba počítat se spotřebou kolem 7,5 l/100 km, dálniční jízda pak atakuje spotřebu k osmilitrové hranici.
Motor a převodovka perfektně korespondují s komfortní jízdou a nejinak je tomu také u podvozku. Při rychlých průjezdech zatáčkami nebo razantním brzdění naznačuje Renault Koleos svými náklony karosérie značnou nevůli k tomuto jízdnímu stylu. Pokud řidič tlačí na pilu, působí Renault těžkopádně a neobratně, což si neužije ani řidič a ani posádka. Nejvíce tomuto autu vyhovuje poklidná jízda, při které nabízí cestujícím maximum komfortu a skvělý jízdní zážitek.
Pochvalu si Renault Koleos zaslouží za to, jak se hladce dokáže přenášet přes nerovnosti našich silnic a to i na devatenáctipalcových kolech. Díky solidní světlé výšce podvozku (210 mm) se řidič nemusí bát ani jízdy v terénu. Právě na nezpevněném povrchu jsme nejvíce ocenili pohon všech čtyř kol. Ten se nastavuje voličem pod volantem. Na výběr je pohon předních kol, automatické připojování 4x4 a v neposlední řadě také stálý pohon všech kol.
Posilovač řízení je poměrně účinný, takže řízení zpětnou vazbu od předních kol prakticky žádnou neposkytuje. To ale u komfortně laděného SUV vůbec nevadí. Auto brzdí velmi dobře, brzdy se skvěle dávkují a nevadnou ani při opakovaném používání. Renault Koleos vás doslova nutí ke klidné jízdě. Právě při klidném jízdním stylu si jeho přednosti vychutnáte asi nejvíce.
Renault Koleos je velkým rodinným autem pro pětičlennou rodinu. Přestože se sedm lidí do Renaultu Koleos neusadí, nabízí perfektní komfort a líbivý evropský design. I když ostatní výrobci čím dál častěji sází na benzinové motory a pouze pohon předních kol, Renault se stále drží osvědčených turbodieselů a jako bonus přidává solidní průchodnost lehkým terénem.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Renault |
Model: | Koleos |
Karosérie: | SUV |
Motor: | dCi 175 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2018 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Válce: | 4 |
Nejvyšší výkon: | 128/3750 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 380/2000 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 201 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 9,6 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 6,1/5,7/5,8 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 498 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 60 |
Pohotovostní hmotnost: | 1822 Kg |
Nosnost: | 478 Kg |
Základní cena: | 699 900 Kč |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 849 900 Kč |