Malý vícefunkční automobil, Peugeot 1007, již brzy rozšíří relativně úzkou nabídku vozů stále více oblíbeného segmentu MPV. Podle nejnovějších zpráv by se měl na trhu objevit již v roce 2005. Díky svým vnějším rozměrům je mimořádně vhodný pro městské využití, zároveň si však zachovává neobvykle prostorný interiér, dobře využitelný také při delším cestování.
Díky svým vnějším rozměrům je mimořádně vhodný pro městské využití, zároveň si však zachovává neobvykle prostorný interiér, dobře využitelný také při delším cestování. Nový čtyřmístný způsob identifikace avizovaného vozu Peugeot 1007 má být podle představitelů automobilky používán pouze pro originální vozy značky Peugeot, rozšiřující nabídku standardních modelů právě tohoto výrobce. Model 1007 byl vystavěn na platformě 1 ve výrobním závodě PSA Peugeot Citroën v Poissy a očekávaná roční produkce je 130 000 vozů. |
Celkově investované náklady činí u tohoto projektu 560 miliónů euro. Obchodní uvedení bude odstartováno ve Francii v prvním čtvrtletí roku 2005, v ostatních evropských zemích bude následovat v průběhu prvního pololetí. |
Sériová verze modelu se veřejnosti poprvé představí na letošním autosalonu v Paříži. Designové ztvárnění nového modelu 1007 vychází ze spolupráce společnosti Automobiles Peugeot s italským návrhářským studiem Pininfarina. Při tvorbě návrhů automobilu vycházeli italští konstruktéři, na základě požadavků vedení společnosti Automobiles Peugeot, z originálního konceptu s posuvnými bočními dveřmi Sésame, představeného na pařížském autosalonu v roce 2002. |
Vůz disponuje nezaměnitelným designem - protáhlé přední světlomety zvýrazněné dvěma podélnými hranami na přední kapotě. Ze široké masky chladiče vychází pás předního nárazníku, který se táhne přes blatníky, a po stranách vozu navazuje na boční ochranné lišty. |
Zajímavostí je zakomponování kolejnic bočních posuvných dveří do lišty v prohlubni karoserie, která probíhá od zadních k předním blatníkům. Dalším moderním prvkem jsou vnější zpětná zrcátka, jejichž design a definitivní umístění až za úroveň předních kol se podílí na plynulosti linií a celkové vyváženosti. Příjemně zpracovaná palubní deska má nezaměnitelný charakter, který zdůrazňuje sdružený přístroj s výraznou podobou přístroji již dříve prezentované novinky Peugeot 407. |
Nabídku pohonných agregátů budou zpočátku tvořit dvě zážehové a jedna vznětová jednotka. Jedná se o konstrukčně prověřené motory, používané ve vozech koncernu PSA. Zážehové motory
Vznětové motory
|
Tým AUTOiNDEX.cz