Honda Civic 4D - 1.5 VTEC Turbo - originál každým coulem (TEST)

Testy
12.02.2018

F T G

Honda Civic 4D - 1.5 VTEC Turbo - originál každým coulem (TEST)

Automobilová legenda Honda Civic měla v loňském roce čtyřicetileté výročí. Stálá oblíbenost právě tohoto vozu prakticky po celém světě jenom potvrzuje úspěch japonského výrobce. Důvodů bude asi víc, jedním z nich je rozhodně netradiční a osobitý design, který je ve srovnání s ostatními konkurenty často velmi odlišný.

originál každým coulem (TEST)

Automobilová legenda Honda Civic měla v loňském roce čtyřicetileté výročí. Stálá oblíbenost právě tohoto vozu prakticky po celém světě jenom potvrzuje úspěch japonského výrobce. Důvodů bude asi víc, jedním z nich je rozhodně netradiční a osobitý design, který je ve srovnání s ostatními konkurenty často velmi odlišný. V současnosti je v prodeji nový Civic již desáté generace a proto jsme přivítali nabídku českého zastoupení této renomované značky k redakčnímu testu.

Důraz na vzhled a interiér

Nový Civic sedan se výrazně liší od svých předchůdců a lze říct, že je to dnes prakticky úplně jiný vůz. V našem případě tvar čtyřdveřového sedanu s odlišným vzhledem přední a zadní části ještě umocňují výrazné prolisy, hrany a linky bočních a čelních stran. Dynamický výraz přídě zvýraznila zdařile tvarovaná LED světla ve spojení s chromovou lištou směřující přes celou příď. Vůz s rozvorem 2698 mm je 4648 mm dlouhý, široký 1799 mm a vysoký 1416 mm a právě tyto rozměry a celkové řešení dávají vozu elegantně sportovní vzhled.

Vůz vyřazuje osobitost, sportovní charakter a skutečně netradiční řešení prakticky všude, kam se podíváte. Hodně se liší od konkurenčních modelů a nám se skutečně líbí. Atraktivnímu vzhledu rozhodně přispěla vedle kombinace chromových lišt také sportovní příplatková sada, která zahrnuje přední spojler, zadní difuzor a spodní lišty dveří a spojler víka zavazadlového prostoru, který ještě navíc přispívá ke konečné originální podobě.

Pozornost si zaslouží zcela přepracovaný interiér. Palubní deska prodělala výraznou změnu, displej infotainmentu je již integrován do středového panelu, takže působí velmi elegantně. Stejně tak inovovaný volant nebo digitální přístrojový štít. Přehledné ukazatele poskytují nezbytné provozní informace, oceňujeme jejich moderní a praktické řešení ve volitelných barevných variantách. Dobře propracovaná je funkce dotykového displeje se zcela novou grafikou.

Řidič se za volantem cítí skvěle a vše je řešeno také díky použité nové platformě tak, že máte pocit jízdy jako v nějaké prestižní značce. Přední sedadla jsou umístěna hodně nízko, oproti předchůdci dokonce o 35 milimetrů, což se s dalšími změnami podílí na snížení těžiště vozu o 14 milimetrů. Přední sedadla jsou velice příjemná a zadní řada poskytuje dostatek prostoru pro dvě dospělé osoby, zavazadlový prostor nabízí velmi slušných 519 litrů objemu. Po odklopení zavazadlového víka sice nevzniká nijak velký přístupový otvor, ale v tomto případě musel výrobce hledat kompromisní řešení.

Pokroková motorizace

Testovaná verze s přeplňovaným motorem 1.5 VTEC disponuje slušným výkonem 185 koní a točivým momentem 240 Nm, ve spojení s manuální převodovkou. Tyto hodnoty nejsou nějak vyloženě nadstandardní, ale ve skutečnosti je Civic rychlý a motor má rád vysoké otáčky. V praxi se dobře vytáčí a točivý moment lze prakticky využít od 1900 otáček za minutu až do nejméně pěti tisíc. Plně ožívá někde kolem 4000 otáček za minutu a to zejména oceníte při průjezdu venkovních silnic s řadou zatáček a různých stoupání a klesání. Navíc nechybí příjemný zvuk z dobře naladěných výfuků.

Avizované zrychlení 8,4 sekundy a největší rychlost 210 km/h jenom potvrzuje skutečné vlastnosti hnacího agregátu, který v tomto případě má turbodmychadlo s menším průměrem. Tímto řešením se zkrátila doba jeho roztočení a posunuly se akcelerační schopnosti na velmi dobrou úroveň. Při rozumné jízdě lze dosáhnout spotřebu něco málo nad šest litrů, pokud ale přišlápnete, tak litry rozhodně přibývají, klidně i nad hranici deseti litrů. Ocenit také musíme velmi dobré sladění podvozku, řízení a manuálního šestistupňového řazení, vše je výborně sehrané s motorem. Právě touto optimalizací nevyniká mnoho značek. Najít tu správnou hranici mezi komfortem a sportovní dravostí, tak to se Hondě v tomto případě skutečně povedlo.

V současnosti se k nám Honda Civic sedan dováží pouze se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 i-VTEC, spojeným buď s velmi dobře hodnocenou šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo samočinnou převodovkou CVT. V nabídce jsou tři stupně výbavy: Comfort, Elegance a Executive. Za Hondu Civic sedan ve výbavě Comfort zaplatíte 564 900 Kč, za stejný vůz ve výbavě Elegance 624 900 Kč a v nejvyšší výbavě Executive 694 900 Kč.

Za automatickou převodovku si připlatíte 35 tisíc korun. Sada Sport, která velmi zdařile vylepšuje vzhled tohoto modelu, běžně stojí 32 tisíc Kč, nyní ji lze dokonce pořídit za akční cenu 17 tisíc Kč.

Resumé

Honda Civic sedan je samostatným modelem celé řady Civic a není tedy odvozen z hatchbacku, jak by se mohlo na první pohled zdát. Představená desátá generace se rozhodně výrobci povedla a nabízí budoucím majitelům nejen atraktivní interiér a exteriér, špičkové jízdní vlastnosti, ale i skutečně bohatou výbavu. Za pozornost stojí i verze s automatickou převodovkou CVT, která představuje technicky pokrokové řešení. Vnějším vzhledem a dynamikou se právě tento model řadí mezi nejlepší sedany ve své cenové kategorii, které jsou v současnosti na našem trhu. Navíc jenom málokterý srovnatelný vůz nabídne v rámci pevn základní ceny takovou bohatou škálu výbavy, jako právě tento atraktivní sedan.

Tým AUTOiNDEX.cz

Honda Civic 4D - 1.5 VTEC Turbo

Typ motoru:

Zážehový přeplňovaný

Objem motoru (ccm):

1498

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

134 / 5500

Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):

240 / 1900-5500

Maximální rychlost (km/h):

210

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

8,4

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

7,4 / 4,7 / 5,7

Velikost zav. prostoru (l):

519

Objem nádrže (l):

46

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1392

Nosnost (kg):

461

Základní cena (Kč):

564 900 (1.5 i-VTEC MT, Comfort)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

694 900

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -