Kategorie vícefunkčních vozů si získává stále větší počet příznivců zejména díky své variabilitě a míře nabízeného komfortu.
Jedním z těchto představitelů je oblíbená Toyota Avensis Verso, kterou jsme podrobili redakčnímu testu. K dispozici jsme měli sedmimístné provedení, které se mimo jiné chlubí úctyhodnou hodnotou koeficientu aerodynamického odporu vzduchu 0,30. Tento součinitel bývá výsadou spíše klasických osobních vozů, což svědčí o důmyslné práci odborníků této automobilky. Po usednutí posádku obklopí příjemný interiér s velkou mírou prostoru ve všech směrech. |
Sedm sedadel umístěných ve třech řadách dělají z automobilu ideální prostředek nejen pro dlouhé cestování na dovolenou. |
Podnikatelé můžou do variabilního prostoru namontovat potřebné montážní sady pro přenosné počítače a nutno dodat, že i oni budou elegantním vzhledem karoserie dobře reprezentováni. Líbila se nám možnost posouvání sedadel druhé řady včetně možnosti nastavení sklonu opěradel. Různě velký úložný prostor lze vytvořit sklopením nebo vyjmutím třetí řady sedadel. Příznivci značky, kteří často převážejí rozměrná zavazadla jistě ocení zavazadlový prostor o objemu neuvěřitelných 2422 l. Ten vznikne po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel. |
Vznětová pohonná jednotka o objemu 1995 cm3 disponuje největším výkonem 85 kW při 4000/min. a maximálním točivým momentem 250 Nm při 1800/min. |
Nejvyšší rychlost 180 km/h je v kombinaci s akcelerací z 0 na 100 km/h za 12,5 s zárukou svižného svezení. Ocenili jsme hospodárnost dieselového agregátu, který má v kombinovaném režimu spotřebu kolem 6,5 l/100 km. Brzdový asistent spolu s elektronickým rozložením brzdné síly EBD nabízí bezpečnou jízdu i při plně naloženém vozu. |
Toyota se v zatáčkách chová jistě, řidič však musí počítat s odlišným těžištěm automobilu této kategorie. |
Pověstná aktivní i pasivní bezpečnost vozů Toyota dodává pocit bezpečí a s přihlédnutím k velmi nízké poruchovosti také potřebnou jistotu na dlouhých cestách. Bohatou standardní výbavu lze rozšířit o litá kola, boční a hlavové airbagy, dvě střešní okna a rádio s přehrávačem kompaktních disků. Testovaný vůz má tříletou záruku na lak a dvanáctiletou záruku na odolnost proti prorezavění karoserie. |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Toyota Avensis Verso 2.0 D-4D |
Motor |
Vznětový řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1995 cm3 . Kompresní poměr 18,6:1. Největší výkon 85 kW při 4000/min. Největší točivý moment 250 Nm při 1800/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Pětisťupňová přímo řazená převodovka. |
Podvozek |
Kotoučové brzdy (přední s vnitřním chlazením). Pneumatiky 205/65 R15. |
Karoserie |
Samonosná, pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 180 km/h (naměřeno 190 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,5 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 8,1/5,6/6,5 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2825 mm. Rozchod kol vpředu/vzadu 1505/1500 mm. Celkové vnější rozměry 4650/1760/1660 cm. Palivová nádrž 60 l. |
Základní cena vozu s naftovým motorem |
950 000 Kč |
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Toyota |
Model: | Avensis Verso |
Karosérie: | MPV |
Motor: | 2.0D-4D |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2004 |
Technické parametry |