Pátá generace Subaru Outback nabízí nejen velký vnitřní prostor, ale také pokrokové technologie. Za zmínku například stojí sofistikovaný systém EyeSight. Testovali jsme variantu se zážehovým čtyřválcem typu boxer a převodovkou Lineartronic.
První vysoké oplastované kombi od Subaru bylo představeno před více než dvaceti lety jako doplnění modelové řady Legacy. Trochu paradoxem je, že dnes si u nás Legacy nekoupíte. Model Outback však v nabídce Subaru nechybí a dokonce představuje jeden z hlavních prodejních trháků v Evropě. Není se co divit, vždyť zvýšené modely Subaru jsou stále v kurzu.
Model Outback zajímavě kombinuje tradiční východoasijský vzhled s prvky typickými pro starý kontinent. Linie jsou ladné a ostře řezané, kapota elegantní a světlomety skosené tím správným způsobem. Vystouplé blatníky zase dodávají robustní vzhled silného auta.
Interiér zaujme útulností a moderním ztvárněním zároveň. Všechny ovladače jsou příjemně po ruce a na nic si nemusíte dlouho zvykat. Dominantou středového panelu je sedmipalcový dotykový displej s velmi pěknou grafikou. Jeho citlivost je možná o něco vyšší, než by bylo záhodno, ale vyváží to přehlednost a snadné ovládání, které je navíc i v češtině.
Celkově působí vnitřek auta velmi kvalitním dojmem. Při jízdě nic nevrže a pochvalu zaslouží velmi dobré slícování. Potěší i pohodlná a elektronicky nastavovaná sedadla s pamětí, kterou oceníte v případě, že se za volantem budete pravidelně střídat. Místa je dostatek prakticky ve všech směrech. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 512 litrů. Jedná se spíše o průměr, jistou daň si totiž vybrala zástavba pohonu všech kol. Na druhou stranu jsme ocenili pravidelný tvar zavazadlového prostoru a také jeho rovnou plochu.
V základní výbavě nabízí Outback řadu luxusních prvků. Na první pohled vyšší ceníková cena se tedy rázem může stát výhodnou nabídkou při porovnání s německou konkurencí. Za zmínku stojí například LED světlomety, vyhřívaná přední sedadla, dvouzónová klimatizace nebo bezklíčový přístup. Samozřejmostí je také elektrické otevírání pátých dveří, jejichž výšku otevření lze navíc předem naprogramovat. Zajímavé je, že se rychlost otevírání zvýšila o 20%.
Na českém trhu si zákazník může volit mezi dvěma pohonnými jednotkami. Přestože se naftový dvoulitr těší většímu zájmu, přísné emisní limity omezující vznětové motory stále více hovoří ve prospěch benzinových motorů. My jsme zkoušeli zážehový čtyřválec o objemu 2498 cm3, který se nabízí pouze v kombinaci s automatickou převodovkou Lineartronic.
Motor nabízí nejvyšší výkon 129 kW při 5800 ot/min a největší točivý moment 235 N.m při 4000 ot/min. Samočinná převodovka se chlubí plynulou změnou převodu, takže vlastně nabízí neomezený počet rychlostí. Její hlavní výhodou je velice plynulý rozjezd pouhým uvolněním brzdového pedálu, což jsme ocenili při popojíždění v zácpách. Také akcelerace je velice příjemná bez jakéhokoliv přerušení síly kvůli změně rychlostního stupně.
Při potřebě ostrého zrychlení je k dispozici kick-down, který volí co nejlehčí převod, pro maximální akceleraci. Motor jde v tomto případě velmi lehce do otáček a je mimořádně kultivovaný. Jeho klidný chod lze dokonce přirovnat k šestiválci.
I u modelu Outback nabízí Subaru volič jízdních režimů SI Drive. Ten mění reakci motoru na sešlápnutí plynového pedálu, ale také chování a počet virtuálních rychlostí převodovky. Systém se ovládá na pravé straně multifunkčního volantu tlačítkama „S“ (Sport) a „I“ (Inteligent). V rámci režimu Sport nabízí převodovka osm virtuálních rychlostních stupňů, u módu Inteligent pak je pak rychlostí šest.
Síly má Outback 2.5 l tak akorát, pro svižnější jízdu výkon rozhodně stačí. Snad je při plně naloženém voze bychom ocenili o něco lepší dynamiku. Outback je ale především určen pro klidné cestování mimo město, takže absence výkonnějšího motoru v nabídce netřeba litovat. Spotřeba se v kombinovaném režimu pohybuje kolem 8,5 l/100 km, při popojíždění ve městě nebo svižnější jízdě po dálnici pak počítejte spíše s 9-10 litry na sto kilometrů.
V praxi se námi líbilo chování vozu v terénu a na rozbitých cestách. Kromě sofistikovaného pohonu všech kol Symmetrical AWD se outback chlubí systémem X-Mode. Ten na základě aktuálních jízdních podmínek upravuje režim motoru, pohonu všech kol, brzdové soustavy a dalších funkcí pro optimální jízdní vlastnosti na kluzkých silnicích či cestách. Samozřejmostí je i pomocník pro sjíždění prudkých svahů.
Subaru již několik let montuje do svých vozů elektronického strážce EyeSight. Tato technologická vychytávka prostřednictvím dvou kamer snímá okolí jako lidské oči. Výsledný obraz se tedy skládá ze dvou záběrů, které monitorují veškeré dění před autem. Systém totiž dokáže rozpoznat překážku až do vzdálenosti 110 metrů a umí do rychlosti 50 km/h vůz úplně zastavit.
Součástí systému je i adaptivní tempomat a systém monitorování jízdních pruhů. Adaptivní tempomat (ACC) lze nastavit v rozsahu rychlostí 30 – 180 km/h. V případě, že dojde k zastavení vozu jedoucího před vámi, ACC dokáže vůz rovněž úplně zastavit. Jakmile se vpředu stojící vůz rozjede, EyeSight na to upozorní řidiče a ten krátkým sešlápnutím plynového pedálu, nebo pomocí tlačítka, zadá pokyn k aktivaci ACC resp. rozjetí auta. Systém monitorování jízdních pruhů (LDW) a únavy řidiče (LSW) upozorní varovnou zvukovou a vizuální signalizací, jakmile dojde k přejetí podélné čáry nebo při vyhodnocení kličkování v pruhu.
Už se vám také nikdy nestane ani to, že místo dopředu se rozjedete dozadu, když si spletete polohu automatické převodovky. Elektronika subaru vás na špatně zvolený mód automatu předem upozorní a navíc omezí výkon motoru, aby eliminovala střet. A na křižovatce dokonce vyšle výstrahu, že se auto před vámi rozjelo. EyeSight funguje velice intuitivně a nezaznamenali jsme žádné falešné signály, které by ohrožovaly plynulost provozu. Bravo!
Nově je také ve standardní výbavě tzv. Advance Package, který zahrnuje automatické přepínání dálkových světel, systém monitorující mrtvý úhel a také automaticky zatmavitelné zpětné zrcátko,
Subaru Outback 2.5i Lineartronic je pohodlné bezpečné auto, které je radost řídit. Díky sofistikovanému pohonu všech kol a vyšší světlosti podvozku se dokáže hravě vypořádat s lehkým terénem. Jeho solidní vnitřní prostor ocení především zájemci o neotřelý rodinný vůz do nepohody.
Tým AUTOiNDEX.cz
Subaru Outback 2.5i Lineartronic |
|
Typ motoru: |
Atmosférický zážehový |
Objem motoru (ccm): |
2498 |
Válce : |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
129 / 5800 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
235 / 4000 |
Maximální rychlost (km/h): |
198 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
10,2 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
8,7 / 6,0 / 7,0 |
Velikost zav. prostoru (l): |
512 |
Objem nádrže (l): |
60 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1696 |
Nosnost (kg): |
404 |
Základní cena (kč): |
949 000 (2.5i Active Lineartronic) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč): |
1 099 000 (2.5i Sport Lineartronic) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Subaru |
Model: | Outback |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.5i |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2017 |
Technické parametry |