Zábava pro všechny - Subaru Levorg 1.6 GT-S (TEST)

Testy
11.09.2017

F T G

Zábava pro všechny - Subaru Levorg 1.6 GT-S (TEST)

Facelift octavie přinesl především poněkud kontroverzní příď s rozdělenými světlomety a také například skleněný displej s úhlopříčkou 9,2 palce. Jízdní stabilitu pak má vylepšit rozšířený rozchod zadních kol. Jak jezdí praktický kombík s osvědčeným dvoulitrovým turbodieselem a automatickou převodovkou DSG jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu.

Subaru Levorg na našem trhu v podstatě nahradilo modelovou řadu Legacy, která se celosvětově těší velké oblibě. Není žádným tajemstvím, že za ní stojí celé zástupy spokojených zákazníků. U nás se již bohužel legacy neprodává, a tak Subaru Levorg představuje jedinou sportovnější alternativu k modelům Outback a Forester. Jak se s ním jezdí?

Vzhledově patří Subaru Levorg mezi velmi povedené kombíky s jasným sportovním vzhledem. Karosérie působí dravě a nezakládá si na žádných okrasných zbytečnostech. Ozdobou jsou pouze chromované lišty na spodním nárazníku a lemování oken. Zato hezky drsných detailů je nasnadě dostatek – mohutné nástavce prahů nebo třeba kapota s velkým přívodem vzduchu k mezichladiči. Inspirace ultimativním modelem je tedy zřejmá.

Žádná nuda se nekoná ani v interiéru, kterému vévodí sedmipalcová dotyková obrazovka infotainmentu Starlink. Ten s vámi bude komunikovat i česky. Tříramenný sportovní volant padne skvěle do ruky a potěší také originálně navržená přístrojová deska. Všechny ovladače jsou účelné a dobře dostupné. Prakticky celý interiér je poskládán z měkčených plastů, jež perfektně vypadají. Nikoli však na úkor účelností. Je tedy jasné, že designéři měli hlavní cíl – praktické ovládání. Za zmínku také stojí perfektní výhled z vozu, který je lepší, než byste čekali.

A jak je na tom Subaru Levorg s prostorem? Místa je až nečekaně dost, především co se výšky týče. Mohlo by se zdát, že to u podobných vozů začalo být spíše standardem než překvapením, ale uvědomme si, že tohle auto je z Japonska. A tamní řidiči přece jen tolik nevyrostli. Přesto ale platí, že když se pohodlně uvelebíte do sedačky, máte nejen dost místa, ale i pohodlí.

Sedadla jsou spíše tužší a chlubí se univerzálním tvarováním. Navíc mají solidní boční držení těla a zároveň zajišťují pohodlné cestování. A to nejen vpředu, ale i vzadu, kde je rovněž dost místa na hlavu i na kolena. Sedadla vpředu mají nízký posez, což usnadňuje řidiči vychutnat si požitek z dynamické jízdy.

Zavazadelník je dobře dostupný a nabízí slušný objem 522 litrů. Pomocí páček po stranách kufru složíte asymetricky dělená zadní sedadla, čímž vznikne spousty prostoru pro převoz rozměrných předmětů. Potěší také praktické úchytky pro nákupní tašky nebo síťky na drobnější předměty. Jedinou výtku máme proti hraně pátých dveří, která není při otevření zrovna příliš vysoko, takže jestli jste trošku vyšší postavy, musíte být opatrní.

Subaru hodně sází na hlavní bezpečnostní systém EyeSight, který je založen na dvojici kamer umístěnou u zpětného zrcátka. Systém se chlubí adaptivním tempomatem, protinárazovým asistentem nebo asistentem pro jízdu v pruzích. Nechybí ani signalizace na rozjetí vozidla v koloně. Systém varuje řidiče pomocí diod, které promítají světlo na přední sklo.

V praxi si EyeSight zaslouží pochvalu. Je intuitivní a nezasahuje příliš brzy natož nesmyslně. Umí například přestat brzdit před pomalu jedoucím vozidlem v pravém dálničním pruhu, pokud zapnete levý blinkr. Bravo!

Jediná volba

Subaru Levorg se v ČR stále nabízí pouze s jedním motorem a automatickou převodovkou CVT. Benzinový čtyřválec 1.6 poskytuje vozu nejvyšší výkon 125 kW v rozmezí 4800 – 5600 ot/min. Největší hodnota točivého momentu 250 N.m pak vrcholí při 1800 – 4800 ot/min. To sice na první pohled nejsou kdovíjak ohromující hodnoty, v praxi si však nelze na nic stěžovat. Auto totiž poměrně svižně akceleruje, a navíc si zachovává typický zvuk motoru s protilehlými válci.

A jaká je spotřeba pohonných hmot? Ve městě se apetit motoru pohybuje kolem desetilitrové hranice, mimo město se sotva dostanete pod osm litrů. Ale každá zábava něco stojí a v případě benzinového vozu s velice sofistikovaným pohonem všech kol a automatickou převodovkou je to větší množství paliva.

Automatická převodovka CVT je velmi příjemným společníkem. Řadí totiž velice intuitivně a hladce. Díky plynulým převodům navíc dokáže efektně využít točivý moment motoru. Syrový zvuk v kombinaci se slušně naladěným řízením jsou tedy významnými atributy pro pěkné svezení. V oblíbených zatáčkách zažijete s autem spoustu zábavy, a to i díky strmému řízení a pohonu všech kol.

Podvozek patří mezi špičku v daném segmentu a potěší mimořádnou stabilitou. Karosérie se navíc v zatáčkách příliš nenaklání. I přes to auto rozhodně nepůsobí nepohodlným dojmem. Dokáže totiž perfektně fungovati i na rozbitém povrchu a třeba takový mokrý asfalt mu skvěle vyhovuje. Může za to povedený pohon 4x4 s vektorováním točivého momentu pomocí přibrzďování kol. Ten je kvůli automatické převodovce řešen mezinápravovou spojkou. Škoda jen, že nelze úplně deaktivovat stabilizaci.

Resumé

Subaru Levorg je originální rodinný vůz se sportovními geny. Oblíbené okresky dokáže projet poměrně rychle, a ještě k tomu pobaví řidiče. Velký kufr navíc nebrání vyrazit s autem třeba na rodinnou dovolenou. Vyšší pořizovací cena nabízí bohatou výbavu, které prakticky nic nechybí. A to je důvod, proč si ji podle našeho názoru Subaru Levorg hravě obhájí.

Tým AUTOiNDEX.cz

Subaru Levorg 1.6 GT-S

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1600

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

125 / 4800-5600

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

250 / 1800-4800

Maximální rychlost (km/h):

210

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

8,9

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

8,5 / 6,3 / 7,1

Velikost zav. prostoru (l):

522

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1626

Nosnost (kg):

394

Základní cena (kč):

759 000 (1.6 GT, Trend Lineartronic)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

809 000 (1.6 GT-S, Comfort Lineatronic)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -