Netradiční Peugeot 3008 je kompaktní SUV s pěkným vzhledem a velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Špičková varianta GT přidává ještě něco navíc. Zkoušeli jsme model s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.6 THP a automatickou převodovkou EAT6.
Peugeot se modelem 3008 přesně trefil do vkusu současných zákazníků. Dokázal totiž postavit atraktivní vůz s vyšší světlou výškou a optimálními rozměry karosérie. Auto se tak hodí nejen do města, ale i na delší cestování. Má slušný vnitřní prostor a moderní technologii pod kapotou. Snad jen pohon všech kol může někomu chybět.
Na první pohled zaujme vysoká příď s ochrannými plasty karosérie ve spodní části. Diodové světlomety působí nezaměnitelným dojmem stejně, jako výrazná maska chladiče. Elegantní jsou i decentně vytažené blatníky. Zadní části dominují opticky propojené koncové svítilny a v neposlední řadě také zadní plovoucí sloupek karosérie.
I boční profil se nám líbí a koresponduje s provedením přední i zadní části vozu. Zvyšující se spodní linie bočních oken redukuje poměr prosklené plochy přesně dle současných trendů. Pochválit opět musíme dveře, jejichž spodní část překrývá prahy vozu. Ty jsou tedy ušetřeny nečistotám, což zamezí zašpinění nohavic kalhot při nastupování do auta.
Vrcholná provedení GT line a GT jsou dalším lákadlem pro zákazníky toužící po originalitě. Špičková výbava GT se nabízí pouze v kombinaci s turbodieselem 2.0 BlueHDI 180k. My jsme testovali stupeň GT line s benzinovým motorem 1.6 THP 165 EAT6. Varianta GT line se ještě nabízí se slabším turbodieselem 2.0 BlueHDI 150k.
GT line zahrnuje atraktivní osmnáctipalcová kola Detroit již v základu. Připlatit si však můžete i za devatenáctipalcové disky. Součástí výbavy je mřížka sání s chromovanými fazetami ve tvaru šachovnice a také ozdobné rámečky kolem mlhových světlometů. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou v efektním černém odstínu a zadní nárazník se může pochlubit chromovanou lištou. Chromované je také lemování oken a boční ochranné lišty. Okrasné prahy předních dveří jsou v nerezovém provedení. Za příplatek 30 tisíc korun můžete navíc získat originální dvoubarevné provedení.
Provedení GT line však nezahrnuje pouze ryze designové prvky, ale také funkční výbavu. Samozřejmostí jsou například plně diodové přední světlomety, které mají vynikající účinnost. Auto má už v základu bohatou bezpečnostní výbavu. Doplácí se jen za Advanced Grip Control, parkovací asistent a zpětnou kameru.
Po usednutí do vozu okamžitě zaujme neotřelá přístrojová deska s velmi dobrým zpracováním. Volant je relativně malý a v horní i spodní části zploštělý. K SUV se malý průměr příliš nehodí, ale subjektivně jsme si na něj poměrně rychle zvykli. Dominantou přístrojové desky je barevný displej i-Cockpit ve velmi tenkém provedení. Sympatické je, že je natočen k řidiči.
i-Cockpit a je součástí každé 3008. Řidiči nabízí spoustu zajímavých informací a podporuje rovněž určitou personifikaci. Lze na něm volit několik schémat zobrazení provozních údajů, včetně výstupu mapy navigačního systému. Ten pak řidič může sledovat přímo v přístrojovém panelu před sebou bez nutnosti uhýbat očima do strany. Pomocí jeho dotykové obrazovky ovládá řidič většinu funkcí automobilu, včetně regulace teploty a nastavení audiosoustavy či navigačního systému. Změnit dokonce můžete i vůni osvěžovače vzduchu.
Originálně působí speciální tlačítka na moderním středovém panelu, která připomínají klávesy od klavíru. Pomocí nich lze ovládat funkce zábavního systému, ale také výstražná světla či vnitřní cirkulaci vzduchu. Futuristický dojem dělá volič šestistupňového automatu.
GT line má v základu látkové čalounění, v nadstandardní výbavě je pochopitelně v nabídce i kůže. Alcantara je k dispozici pouze pro výbavu GT. Není však čeho litovat, příplatkové kožené čalounění je velice kvalitní. Pochvalu si zaslouží perfektně tvarovaná sedadla. Ty jsou sice tvrdšího charakteru, dokážou však podepřít nohy posádky díky nastavitelnému sedáku. Rovněž boční držení těla je dostatečné.
Vepředu se sedí poměrně vysoko, což usnadňuje výhled z vozu. Vzadu je prostoru o poznání méně, a to především v podélném směru. Hodně místa je však nad hlavou a potěší také slušný objem zavazadelníku. Ten činí solidních 520 litrů. Zavazadlový prostor navíc disponuje dvojitou podlahou a za příplatek také dostanete elektrické ovládaní pátých dveří.
Námi testovaný vůz byl vybaven přeplňovaným benzinový čtyřválcem o zdvihovém objemu 1598 cm3. Jedná se o jediný benzinový motor v nabídce, který se vyrábí v kombinaci s výbavou GT line. Motor disponuje nejvyšším výkonem 121 kW při 6000 ot/min a nejvyšším točivým momentem 240 N.m při 1400 ot/min. Motor je příjemně tichý a kultivovaný, kabina je ke všemu dostatečně odhlučněná, a to i při svižném dálničním tempu.
Dynamika vozu 3008 1.6 THP neohromí, ale ani nezklame. Auto solidně akceleruje prakticky v jakémkoliv režimu a příjemně se s ním předjíždí. Zvýšenou opatrnost vyžaduje snad jen jízda do kopce nebo s plně naloženým vozem. Automatická šestistupňová převodovka EAT6 je sympatickým společníkem pro komfortní jízdu. Sice nedosahuje rychlosti řazení dvouspojkového ústrojí DSG od koncernu VW, vše ale kompenzuje hladkým chodem a plynulostí. A jak je na tom motor se spotřebou pohonných hmot?
V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem 7,5 l/100 kilometrů, ve městě je nutné počítat se spotřebou atakující desetilitrovou hranci. Jízda klidným tempem pak znamená spotřebu lehce nad 6 l/100 kilometrů. S ohledem na pohotovostní hmotnost téměř 1,5 tuny se jedná o velmi slušný výsledek.
Peugeot 3008 se příjemně řídí a posádce poskytuje velkou míru pohodlí. Zároveň se však nikdo nemusí obávat kdovíjakých náklonů karosérie a zhoršené jízdní stability. Auto tedy v zatáčkách perfektně sedí. Při razantní jízdě je akorát nutné počítat s občasným zásahem nevypínatelného ESP. Tlumiče se dokážou dobře vypořádat s většinou nerovností našich silnic. Skutečné rázy způsobí až opravdu velké výmoly.
Přední poháněná náprava znamená mírně nedotáčivé chování v rychle projížděných zatáčkách. Podvozek je však velice čitelný a jednoduše upozorní řidiče na ztrátu adheze předních kol. Pohon 4x4 v nabídce bohužel chybí. Pro zachování optimálních jízdních vlastností v náročnějších podmínkách si však můžete připlatit za systém jízdních režimů Advanced Grip Control. Ten se ovládá otočným ovladačem. Jeho součástí je také funkce pro sjíždění prudkých svahů, u které lze nastavit rychlost.
Posilovač řízení je až příliš účinný, a proto řízení působí trochu uměle. V režimu Sport posilovač sice částečně ztuhne, na citlivosti mu však nepřidá. V tomto módu se ale výrazně zlepší reakce šestistupňového automatu EAT6. Brzdy fungují velice dobře, jejich účinek nevadne ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.
Peugeotu 3008 1.6 THP EAT6 ve špičkové výbavě GT line představuje luxusní benzinovou alternativu k ostatním vozům této modelové řady. Auto se chlubí moderním designem a takřka prémiovým interiérem. Ačkoliv benzinový čtyřválec z tohoto modelu žádného rychlíka neudělá, pochvalu si zaslouží za kultivovaný projev a hospodárnost. V kombinaci s agilním podvozkem tak Peugeot 3008 nabízí velmi pěkné svezení. Navíc potěší i svými praktickými vlastnostmi, jako je prostornost a dobré odhlučnění. Od nás si tedy testovaný vůz zaslouží palec nahoru!
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot 3008 1.6 THP EAT6 |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný zážehový |
Objem motoru (ccm): |
1598 |
Válce: |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
121 / 6000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
240/ 1400 |
Maximální rychlost (km/h): |
201 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
8,9 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
9,8 / 5,3 / 7,0 |
Velikost zav. prostoru (l): |
520 |
Objem nádrže (l): |
53 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1475 |
Nosnost (kg): |
475 |
Základní cena (Kč): |
510 000 (ACCESS, 1.2i PureTech 130k) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (Kč): |
750 000 (GT line, 1.6 THP EAT6) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 3008 |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 1.6 THP |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2017 |
Technické parametry |