S novým CBF lze opět hovořit o dobře promyšlené politice společnosti, která si stanovila cíl vyrobit kvalitní motocykl za vysoce konkurenceschopnou cenu. První jízdní dojmy již potvrdily kvality avizovaného stroje, který se na našem trhu nabízí za příznivých 209 900 Kč. Motocykl pohání řadový čtyřválec o objemu 599,9 cm3. Největší výkon je 57 kW při 10500/min., maximální točivý moment činí 58 Nm při 8000/min. |
Pohonná jednotka produkuje díky třem katalyzátorům omezené množství škodlivých emisí a disponuje příjemným zvukem, který rozhodně neponechá žádného motocyklového příznivce v klidu. |
Osvědčený motor neprodávanějšího motocyklu v Evropě (Honda Hornet 600) byl řádně upraven a především díky zlepšení průběhu točivého momentu je jeho využití právě v CBF oprávněné. Charakteristiku daného agregátu ocení nejen začínající jezdci, ale také vyznavači jízdy na příjemně se ovládajícím stroji bez závodních ambicí.Při nasedání působí Honda opravdu „dospělým“ dojmem, překvapuje mohutnost kapotáže, která jezdci poskytuje dobrou ochranu při jízdě. Komfort dále zvyšuje pohodlné sedlo s možností třípolohového nastavení. Všechny ovládací prvky jsou dobře dostupné a snadno ovladatelné. |
Přístrojový panel nabízí veškeré nezbytné ukazatele včetně kontrolky stavu paliva a teploty vody. Je ztvárněn v klasickém stylu, na který jsme právě u tohoto výrobce zvyklí. Řazení je bezproblémové a umožňuje jezdci naplno využít potencionál motocyklu. |
Od středních otáček se zejména ve stupačkách začínají projevovat vibrace, které trochu narušují jinak velmi příjemné svezení. Ostatní vlastnosti pohonné jednotky jsou ale překvapením, zejména dynamika předčila naše očekávání. S novou Hondou se jezdí velmi lehce nejen díky komfortnímu podvozku, ale také kvalitním pneumatikám o rozměru 120/70 ZR 17 (vpředu) a 160/60 ZR 17 (vzadu).Zajímavostí je moderní systém ABS, jehož použití je u ostatních strojů této kategorie spíše vzácností, musíme však pochválit jeho výbornou účinnost. |
Výrobce tak potvrdil význam tohoto systému i u motocyklů nižších tříd. Varianta motocyklu s příplatkovým systémem ABS se prodává za 229 900 Kč. Elektronický systém je umístěn pod sedlem, kde zajišťuje, aby se tlak brzd při zablokování kol okamžitě snížil a kola získala opět potřebnou přilnavost. Z cenových důvodů výrobce u tohoto modelu nepoužil systém spřažených brzd CBS, takže se u této šestistovky ovládá přední a zadní brzda odděleně. Při intenzivním brzdění obzvláště na povrchu se sníženou přilnavostí je cítit jemné pulzování na ruční i nožní brzdě, podobně jako je tomu u současných automobilů. Celkově lze konstatovat, že je příplatek za tento důmyslný systém dobrou investicí, výrazně zvyšující bezpečnost silničního provozu často velmi zranitelných uživatelů jednostopých vozidel. |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor |
Řadový, kapalinou chlazený čtyřválec. Zdvihový objem 599,9 cm3. Vrtání x zdvih 65x45,2 mm. Kompresní poměr 11,6:1. Největší výkon 57 kW při 10500/min. Největší točivý moment 58 Nm při 8000/min. |
Převodné ústrojí |
Sekundární převod zajišťuje O-kroužkový řetěz. Šestistupňová převodovka. Vícelamelová spojka v oleji. |
Podvozek |
Trubkový ocelový otevřený rám. Přední odpružení zajišťuje teleskopická vidlice, vzadu centrální jednotka s možností nastavení předpětí pružiny. Kotoučové brzdy na obou kolech. Dvoupístkové třmeny na předních kotoučích o průměru 2x296 mm a jednopístkový třmen na zadním kotouči o průměru 240 mm. Na přání systém ABS. Pneumatiky vpředu/vzadu 120/70 ZR 17, 160/60 ZR17. |
Provozní vlastnosti |
Rychlost, zrychlení a spotřebu výrobce neudává. |
Rozměry a hmotnosti |
Délka/šířka/výška 2170/760/1240 mm. Rozvor 1480 mm. Objem palivové nádrže 19 litrů. Suchá hmotnost 197 kg (s ABS 202 kg). |
Cena s ABS |
229 900 Kč |
Tým AUTOiNDEX.cz