Nový Peugeot 407, představený na letošním autosalonu v Ženevě, je skutečně lákavou nabídkou pro zájemce o kvalitní vůz střední třídy. Příď s obrovským chladičem zdůrazňují rozměrné světlomety, které podtrhují agresivní vzhled při zachování typického francouzského šarmu.
Automobil přichází na český trh se solidní základní cenou, která zahrnuje například automatickou klimatizaci nebo elektronický systém ESP včetně ABS, ASR, brzdového asistentu a rozdělovač brzdné síly, šestnáctipalcová kola, sedm airbagů, přední mlhovky, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, zrcátka, přední okna v elektrice, pevnou loketní opěrku atd. |
Druhá výbava Executive nabízí navíc elektricky sklopná zpětná zrcátka, dvouzónovou klimatizaci, elektrické ovládání oken vzadu, rádio s CD přehrávačem a 6 reproduktory, bederní opěrky vpředu, výškově nastavitelnou loketní opěrku vpředu, loketní opěrku vzadu, lepší velurové čalounění nebo volant a manžetu řadící páky v kůži. Peugeot 407 bude na český trh uveden od druhé verze výbavy. Základní verze výbavy bude na českém trhu dodatečně otevřena v září letošního roku. Při zahájení prodeje modelu budou k dispozici všechny motorické jednotky: benzinové 1.8 16V, 2.0 16V (včetně BVA), 2.2 16V (včetně BVA), 3.0 V6 (výhradně s šestistupňovou BVA) a dieselové 1.6 HDI a 2.0 DHI (136 k, včetně BVA). |
Model je zástupcem střední třídy, mezi jeho hlavní konkurenty patří vozy Škoda Superb, VW Passat, Ford Mondeo, Renault Laguna a Mazda 6. Nástupce modelu 406 přichází se stejným záměrem, jaký se značce podařilo prosadit již u modelů 206 a 307, které se v historii značky zapsaly jako jednoznačné obchodní úspěchy a staly se v daných segmentech automobilového trhu uznávanými referencemi. |
Peugeot 407 je modelem, který nabízí neotřelý design a vysokou úroveň bezpečnosti. Model je na platformě určené pro modely střední a vyšší třídy skupiny PSA Peugeot Citroën. Přední část struktury vozu byla pečlivě propracována za účelem zvýšení pasivní bezpečnosti. Umožňuje lépe rozdělit energii nárazu a nabídnout nezbytnou tuhost pro ochranu cestujících při čelním nárazu a zároveň dostatek potřebné pružnosti pro zajištění ochrany chodců a kompatibility při srážce s lehčími vozidly. V sériové výbavě je také zahrnuto 7 airbagů včetně kolenního, na přání je možno vybavit vůz až 9 airbagy (volitelné jsou boční airbagy vzadu). |
Přední náprava využívá lehké materiály a dvojitá trojúhelníková ramena. Zadní víceramenná náprava je opatřena skloněnými celky pružin a tlumiči. V závislosti na rozměru pneumatik a úrovni výbavy byly pro model vyvinuty tři různé systémy posilování řízení. V nabídce motorů figuruje zcela nový dieselový agregát 1.6 HDI s filtrem pevných částic (FAP) s výkonem 110 k, 2.0 HDI rovněž s FAP má výkon zvýšený na 136 k oproti původnímu výkonu 110 koní. |
Rovněž modernizované v nabídce benzinových motorů jsou agregáty 2.2 16V (nově s šestistupňovou manuální převodovkou) a 3.0 V6 spojený výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou. Škála barev karoserie je široká s celkovým počtem dvanácti odstínů, z nichž pouze jeden je nemetalický. Výrobní kapacity vytvořené pro model 407 musí zajistit roční produkci 300 000 vozů. Tento objem není konečný, v závislosti na obchodním úspěchu a síle poptávky po novém modelu 407 se počítá s jeho pružným přizpůsobením. |
Ceník
Výbava |
Confort |
Executive |
Dynamic |
Pack Executive |
PackDynamic |
1.8 16V |
639 000 |
694 000 |
|||
2.0 16V |
734 000 |
739 000 |
|||
2.0 16V BVA |
784 000 |
||||
2.2 16V |
779 000 |
844 000 |
849 000 |
||
2.2 16V BVA |
829 000 |
894 000 |
899 000 |
||
3.0 V6 BVA |
974 000 |
979 000 |
|||
1.6 HDI |
689 000 |
744 000 |
|||
2.0 HDI |
794 000 |
799 000 |
864 000 |
869 000 |
|
2.0 HDI BVA |
844 000 |
849 000 |
914 000 |
919 000 |
Poznámka: Nejlevnější výbava Confort bude k dispozici až v září.
Tým AUTOiNDEX.cz