Nový Peugeot 5008 - přichází prostorné sedmimístné SUV (TEST)

Testy
17.05.2017

F T G

Nový Peugeot 5008 - přichází prostorné sedmimístné SUV (TEST)

Nová generace oblíbené 5008 se výrazně proměnila. Původní koncepce segmentu MPV se změnila na elegantní, praktické a téměř robustní SUV. Novinka má nyní také netradiční uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit poslední generace, využívá podvozkovou platformu EMP2 a díky celé řadě high-tech prvků výbavy se výrazně zvýšil komfort a bezpečnost tohoto sedmimístného vozu.

Důvodem výrazné proměny tohoto modelu bylo přání zákazníků, kteří v posledních letech stále více chtějí něco jiného než tradiční tvary automobilů. Skupina PSA proto přišla s programem uvedení pěti nových SUV během necelého roku. Začalo to novým SUV Peugeot 2008, odhalením Peugeotu 3008 a čínskou verzí tohoto modelu včetně provedení 4008. Vrcholem je zcela nový Peugeot 5008, který se od letošního května začíná objednávat také v České republice.

Představená novinka je zaměřena na ty zákazníky, kteří hledají objem, prostornost, pohodlí a praktičnost. Nový Peugeot 5008 je díky rozvoru 284 cm největší ze všech SUV v segmentu C. Díky velké modularitě platformy EMP2 bylo možné prodloužit ve srovnání s novým SUV Peugeot 3008 rozvor o 16,5 cm a o 11 cm v porovnání s předchozí generací vozu Peugeot 5008. Předek novinky je typickým Peugeotem z aktuální designové školy, hranatá zadní část s rovnou linií oken naopak naznačuje, že hlavním tématem při návrhu byla praktičnost.

Velkorysé jsou i vnitřní rozměry, zejména ve druhé řadě, kde se zvětšil prostor pro kolena o 60 mm. Celková délka vozu 464 cm zůstává kompaktní. Vnější rozměry jsou tak jedny z nejpraktičtějších ve srovnání s obdobnými vozy segmentu C. Přidané centimetry především zvětšují prostornost kabiny. Zavazadlový prostor nabízí velký objem až 780 litrů v sedmimístné konfiguraci, v pětimístné dokonce 1060 litrů.

Třetí řada sedadel je sklopná nebo vyjímatelná, hmotnost jednoho je necelých jedenáct kilogramů. Druhá řada se skládá ze tří samostatných sklopných sedadel s nastavitelným sklonem opěradla a to zabezpečuje velkou modularitu. Do auta lze naložit i předměty o délce 3.2 metru. Přihrádky a odkládací prostory rozmístěné po interiéru mají dohromady téměř čtyřicet litrů.

Přední část interiéru dostala to, čemu Peugeot říká i-cockpit. Vše je na dosah ruky: kompaktní volant, kapacitní dotykový osmipalcový displej umístěný jako tablet na palubní desce nebo vyvýšený přístrojový panel s ukazateli s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palců. Displeje doplňují elegantní ovladače ve tvaru klavírních kláves, které jsou umístěné uprostřed palubní desky. Těchto sedm kláves zajišťuje přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím pro pohodlí a bezpečnost. Ovládají rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení parametrů vozidla, telefon, mobilní aplikace nebo výstražná světla.

Stejně jako poslední modely Peugeotu i nové SUV 5008 nabízí tři netradiční úrovně výbavy – Access, Active a Allure. V nabídce nechybí ani verze GT, tedy špičkově vybavený model, který představuje vrcholovou nabídku celé řady. Díky nové konstrukci došlo k úspoře hmotnosti o 95 kilogramů a velmi příznivý je i aerodynamický design. Novinka je vybavena celou řadou nejmodernějších podpůrných prvků řízení, která omezují rizika na silnici díky nabídce souboru bezpečnostních prvků, které jsou součástí sériové nebo příplatkové výbavy.

Za pozornost stojí především Advanced Grip Control včetně zcela nové funkce Hill Assist Descent Control pro kontrolu jízdy ze svahu. Nové SUV Peugeot 5008 se díky tomuto exkluzivnímu systému může bez obav vydat i mimo zpevněné silnice. Nechybí systém automatického nouzového brzdění (Active Safety Brake) a systém varování před srážkou (Distance Alert), oba jsou nabízeny v bezpečnostním paketu.

Z dalších prvků jmenujme alespoň systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning) nebo systém sledování pozornosti řidiče. Vedle automatické přepínání dálkových světlometů můžeme také objednat systém snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop. Další z nabídky, systém aktivního sledování mrtvého úhlu, upozorní řidiče na přítomnost jiného dopravního prostředku.

V nabídce je i videokamera ve víku zavazadlového prostoru (Visiopark 1) a v masce chladiče (Visiopark 2). Pomocí kamer tak lze zobrazit na dotykovém displeji blízké okolí vozu. Informaci doplňují čidla parkovacího asistenta o pohled shora. Pohled na vůz a jeho okolí snímaný shora se v reálném čase přenáší na displej postupně s tím, jak vůz couvá, a řidič tak má pohled v úhlu 360°. Toto zařízení usnadňuje srovnání vozu při parkování a zobrazení všech překážek v okolí.

Z hlediska motorizace jsou aktuálně k dispozici tři benzínové motory. Jedná se o hnací agregát 1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou, dále jednotku 1.2 PureTech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 a motor 1.6 THP 165 k s automatickou převodovkou EAT6 (156 g CO2/km).

Pro zájemce o dieselové hnací jednotky je v nabídce motor 1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou (108 g CO2/km), dále agregát 1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 (112 g CO2/km) a motor 2.0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou (118 g CO2/km). Pro provedení GT je výhradně určen motor 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 (124 g CO2/km).

Ceny nového Peugeotu 5008 začínají na 545 000 Kč. Jedná se o základní provedení ve výbavě Access s motorem 1.2 PureTech 130 s manuální šestistupňovou převodovkou. Plně vybavený model s motorem 1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 pořídíte za 745 000 Kč. Pokud se rozhodnete pro provedení 5008 GT s motorem 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6, tak tento model je v nabídce za 930 000 Kč. Další informace o této rozhodně zajímavé novince přineseme v našem redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -