Peugeot Traveller je novinkou koncernu PSA, který ve spolupráci s japonskou Toyotou vyrábí obdobné modely v podobě Citroënu Spacetourer a Toyoty Proace. Jedná se o luxusní minivan, který se nabízí ve třech délkách karosérie. Zákazník si dále může vybírat mezi třemi vznětovými motory. Testovali jsme prostřední výkonovou variantu s karosérií Standard.
Označení modelu Traveller evokuje vizi moderního cestování, pohodlí a velké prostornosti. To úzce souvisí i s novým podvozkem, který vzešel z modulární platformy EMP2, která spojuje kompaktní vnější rozměry a velkorysý prostor interiéru. Peugeot Traveller tak nabízí až 9 pohodlných míst v závislosti na uspořádání interiéru. V případě vyjmutí sedadel druhé a třetí řady činí objem zavazadelníku až 4 900 litrů.
Peugeot Traveller se prodává ve třech variantách karosérie (Compact, Standard, Long) s délkou od 460 do 530 cm. Výška je pouhých 190 cm, což umožňuje vjezdy do krytých parkovišť a garáží, kam se někteří jeho vyšší konkurenti prakticky nedostanou. Verze Standard (495 cm) a Long (530 cm) patří k běžně používaným délkám a další variabilnost je především ve volbě a uspořádání sedadel.
Exteriér je poměrně konzervativní, což je dáno tradičním tvarem minivanu, kde vše soustředí především na maximální prostor a užitek. Není se však čeho bát, zejména přední část potěší velmi elegantní maskou, která stylově koresponduje s modelovou řadou Peugeotu. Do předního nárazníku byly integrovány světlomety LED pro denní svícení.Nad nimi jsou široké hlavní světlomety s moderním vzhledem.
Obdobně jako je v nabídce variantní délka karosérií, další alternativy se nabízejí v rámci pojetí interiéru. Zákazník si může vybrat buď Traveller nebo Traveller Business. Námi testované provedení Family může mít pětimístný interiér buď se samostatnými třemi sedadly vzadu nebo s dvousedadlem a samostatným sedadlem.
Další variantou pro Traveller je osmimístné provedení se všemi samostatnými sedadly nebo obdobně jako u pětimístné varianty s řešením 2+1 v obou zadních řadách. Nejdražší alternativou je sedmimístné uspořádání se dvěma samostatnými sedadly v druhé řadě. Ty jsou otočná proti směru jízdy a zároveň posuvná po kolejničkách.
Traveller Business pak rovněž nabízí pět možností uspořádání sedadel. Jednotlivé varianty jsou však více přizpůsobeny pracovním účelům. A to buď pro jednodušší převoz rozměrnějšího nákladu nebo pro převoz osob s přizpůsobením interiéru pro kancelářskou práci.
Vnitřní prostor testovaného vozu je pochopitelně dostatečně dimenzovaný. Vpředu musíme pochválit především dostatek místa v příčném směru. V podélné části bychom si uměli představit větší možnost posunu sedadla řidiče směrem vzad. Přístrojová deska je vyvedena z kvalitních a dobře slícovaných plastů. Řidič má všechny ovladače v příjemném dosahu a celkově působí přístrojová deska moderně a elegantně. Zároveň zaujme svým neotřelým provedením.
Na středovém panelu se nachází centrální displej, který je dotykový a chlubí se pěknou grafikou. Palec nahoru zaslouží za široké možnosti propojení s ostatním zařízením včetně tzv. Mirror link. Snad jen odkládacích přihrádek by mohlo být více. Na druhou stranu ty stávající jsou praktické, velké a dobře dostupné. Výbava zahrnuje luxusní prvky, jako například head-up displej, masážní sedadla nebo třeba adaptivní tempomat.
Přístup na zadní řadu sedadel je velice dobrý a to hlavně díky elektricky ovládaným posuvným bočním dveřím. Šířku zadních sedadlech však částečně limitují boční schůdky. Velikost zavazadelníku se liší v závislosti na zvolené délce karosérie. Námi testovaný model (osmimístné provedení) se chlubil zavazadelníkem o objemu 603 l resp. 798 l (objem do výše opěradel/objem ke stropu). Nutno podotknout, že tyto hodnoty platí při zachování veškerého komfortu na všech osmi sedadlech a třech řadách.
Peugeot Traveller se nabízí pouze s turbodieselovým motorem. V nabídce jsou tři varianty - 1.6 BlueHDI 115k, 2.0 BlueHDI 150k a 2.0 BlueHDI 180k. My jsme zkoušeli slabší dvoulitr s nejvyšším výkonem 110 kW při 4000 ot/min. a největším točivým momentem 370 N.m. Ten vrcholí při 2000 ot/min.
Testovanou motorizaci považujeme za optimální. Motor je dostatečně výkonný a zároveň nabízí ekonomický provoz. Výkonový potenciál vozu je na slušné úrovni i při plném obsazení, což řidič ocení především při předjížděcích manévrech nebo rychlé dálniční jízdě. Pohonná jednotka dobře zatahuje již kolem 1700 ot/min. Někteří konkurenti mají kroutící moment k dispozici ještě níže, nástup solidní síly však tento neduh hravě vykompenzuje. Agregát je navíc velmi dobře utlumený a může se pochlubit kultivovaným chodem.
Líbila se nám také šestistupňová manuální převodovka. Jednotlivé rychlosti jsou velmi dobře odstupňované a chod řadící páky je lehký a relativně přesný. Zajímavostí je, že si koncern PSA vybral spolupracující firmu Dangel pro přepracování pohonu přední nápravy na 4x4. Cenu této úpravy stanovil český importér na bezmála 205 tisíc korun.
Spotřeba pohonných hmot byla rovněž příjemným překvapením. Na desetilitrový apetit některých konkurenčních multivanů zapomeňte. My jsme v kombinovaném režimu jezdili kolem 7,2 l/100 km a nutno dodat, že jsme rodinnou dodávku vůbec nešetřili. Ve městě a na dálnici počítejte s půllitrovým navýšením oproti kombinované spotřebě. Mimo město ukazoval palubní počítač hodnotu kolem 7 l.
Při jízdě si zaslouží pochvalu především všeobecný komfort. Vpředu máte vynikající výhled z vozu, zatímco na zadních sedadlech si budete užívat prostorného interiéru s variabilními sedadly. Nechybí ani střešní okno, které perfektně prosvětlí vnitřek vozu. Řízení je poměrně přeposilované a málo strmé, má však velmi dobrý rejd. Zkrátka jako u užitkového vozu. Tímto ale veškerá podobnost s dodávkou končí.
Tlumiče testovaného Peugeotu byly naladěny na tvrdší notu. Posádka se však nemusí obávat odskakování kol na nerovnostech, multivan se totiž drží silnice jako přikovaný. Náklony karosérie jsou minimální a kdovíjakou nedotáčivost rovněž očekávat nelze. Podvozek navíc obstojně žehlí nerovnosti našich silnic s minimálními rázy do interiéru. Líbilo se nám dobré odhlučnění interiéru, které je srovnatelné s osobními vozy. Palec nahoru dáváme i pohodlným sedadlům.
Výtku si zaslouží brzdy, jejichž účinnost by mohla být lepší. Kvůli gumovému chodu pedálu se navíc brzdná síla poměrně špatně dávkuje. Tento atribut není zrovna příliš vhodný pro dynamickou jízdu. Ani malá strmost řízení však s tímto jízdním stylem příliš nekoresponduje. Peugeot Traveller se tedy hodí spíše pro vyznavače defenzivního jízdního stylu.
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI nabízí dostatečný prostorový potenciál pro velkou rodinu a zároveň posádce poskytuje velmi slušný jízdní komfort. Hlavním konkurentům se navíc v mnoha ohledech hravě vyrovná a v něčem je dokonce předčí. Silnou stránkou jsou například již standardně povedené dieselové motory. Pro Peugeot hovoří také příznivá cenová politika. Základní cena automobilu, s testovanou velikostí karosérie Standard, totiž startuje na 847 000,- Kč.
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI (karosérie „Standard“) |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
1997 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
110 / 4000 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): |
370 / 2000 |
Maximální rychlost (km/h): |
170 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
10,8 – 11,7 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
5,9 / 5,3 / 5,6 |
Velikost zav. prostoru (l): |
603/798 |
Objem nádrže (l): |
69 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1920 |
Nosnost (kg): |
860 |
Základní cena (Kč): |
847 000 (1.6 BlueHDI 115 MAN 6, Active) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
901 450 (2.0 BlueHDI 150 MAN 6, Active) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | Traveller |
Karosérie: | Minivan |
Motor: | 2.0 BlueHDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2017 |
Technické parametry |