Modely C4 Picasso a C4 Grand Picasso od Citroënu už po léta patří mezi nejprodávanější MPV. Není se co divit, co této automobilce schází do německé preciznosti, vynahrazuje francouzským šarmem, elegancí a lehkostí. Citroën tak stále dokazuje, že své zákazníky umí získat. Nejinak je tomu i s modelem C4 Picasso BlueHDI 120, který jsme podrobili redakčnímu testu.
Picasso C4 je na pohled velice povedené. Design exteriéru je elegantnější než u předchozí varianty, a to nějakou dramatickou proměnou rozhodně neprošel. Ledacos se však vylepšilo – třeba maska je trošku jiná, s tím souvisí i změna vzhledu svítilen, čímž auto dostalo ještě dynamičtější nádech. Napomáhá tomu i nový design nárazníku a třeba také litých kol. Modernizovaný vzhled testované novinky tak nenechá nikoho na pochybách, že stojí před novodobým rodinným automobilem.
Příjemným překvapením je také interiér. Ten prošel drobnými úpravami, které celkový dojem ještě vylepšily. V první řadě zaslouží pochvalu skvělý výhled z vozu. Dva tlusté „A“ sloupky karoserie totiž nahradily čtyři tenčí, což parádně vylepšuje prostorovou orientaci. Šikmo vpřed je tedy vidět lépe než z jakéhokoli jiného auta. Vzhledem k tomu, že čelní sklo je protaženo až nad přední sedadla, dopřeje vám to i uvolňující pocit vzdušnosti. Bravo!
Skvělý dojem z interiéru umocňuje i moderně tvarovaná palubní deska, která nikterak netísní řidiče ani jeho spolujezdce a svým minimalistickým vzezřením napomáhá prostornému pocitu. Minimalismus je to samozřejmě jenom na pohled. Velkoplošný programovatelný centrální displej obsahuje všechny funkce, jaké má mít, navíc s odpovídající grafikou a dobrým rozlišením rozhodně neudělá Citroënu ostudu.
Šedá barva, v níž je palubní deska vyvedena, navozuje pocit odpovídající elegance. Pochvalu si také zaslouží velice pohodlná sedadla. Na nedostatek komfortu si tedy posádka rozhodně ztěžovat nebude, což platí zejména o předních sedadlech. Ty navíc disponují masážní funkcí a vyhříváním.
Výtku si zaslouží dotykový displej na středovém panelu pro své poněkud komplikované ovládání. Zkrátka někdy je třeba více úsilí, než systém konečně zareaguje. Mimo prostorné schránky mezi předními sedadly zamrzí menší odkládací plochy. Líbil se nám naopak originálně tvarovaný volant, který se skvěle drží a v množství tlačítek na jeho středové části se snadno a rychle zorientujete.
V oblasti zadních sedadel je o poznání méně místa než na těch předních. Tři samostatná sedadla jsou poměrně úzká, jejich variabilita je však na vynikající úrovni. Vzadu se tedy pohodlně usadí spíše osoby menšího vzrůstu. A aby byly ódy na prostor kompletní, je třeba se zmínit o kufru. Jeho maximální objem činí solidních 537 litrů a potěší i výbornou přístupností. Navíc lze jednoduchým sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit a získat tak úctyhodný prostor.
Pod kapotou testovaného vozu se nacházela naftová šestnáctistovka s nejvyšším výkonem 88 kW při 3500 ot/min a největším točivým momentem 300 N.m při 1750/min. Jedná se opravdu o povedený turbodiesel, který dominuje snad ve všech provozních atributech. Motor je dynamický, pružný, solidně táhne už od 1800 otáček a reaguje rychle a přesně. Navíc není příliš hlučný.
V případě námi testovaného vozu byl spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Její dráhy jsou bohužel docela dlouhé a poměrně nepřesné. Odstupňování jednotlivých převodových stupňů je však optimální, což celkový dojem z převodovky značně vylepší. A jak je na tom motor se spotřebou pohonných hmot?
Pokud se mimo město budete držet předpisové devadesátky, není problém jezdit pod pětilitrovou hranicí. Při snaze o úspornou jízdu jsme dokonce dosahovali spotřeby 4 l/100 kilometrů. A to není špatné, že? Ve městě se pak s klidem udržíte do šestilitrové hranice, při dálniční jízdě počítejte s apetitem kolem 5,6 l na sto kilometrů.
Jízdní vlastnosti modelu C4 Picasso jsou jednou z jeho nejsilnějších stránek. Dokáže se totiž ladně přenášet přes nerovnosti a stabilitou podvozek oplývá nejen v zatáčkách, ale i při rychlé dálniční jízdě. Potěší navíc dobré odhlučnění podběhů. Naladění elektronického stabilizačního systému rovněž zaslouží pochvalu. Jeho zásahy do řízení totiž nejsou nikterak významné. Při razantním průjezdu zatáčkou se mírně projevuje vrozená nedotáčivost. Podvozek si však relativně dlouho zachovává neutrální chování.
Dobrou zprávou je, že se řízení v porovnání s předchozí variantou zlepšilo. Posilovač není tak účinný, takže přední kola částečně komunikují s řidičem. Pochvalu si zaslouží naopak brzdy, které jsou účinné a dobře se dávkují. Při opakovaném brzdění si navíc stále zachovávají velmi dobrou brzdnou sílu.
Modernizovaný Citroën C4 Picasso 1.6 BlueHDI je atraktivní rodinný vůz s povedeným úsporným motorem. Nabízí slušnou porci pohodlí a moderní přístrojovou desku. V oblasti jízdních vlastností připomíná spíše německý vůz než francouzskou klasiku. I přesto, že se Citroën cenovou politikou rozhodně nepodbízí, stále se jedná o zajímavou alternativu ke konvenčním kombíkům střední třídy.
Tým AUTOiNDEX.cz
Citroën C4 Picasso 1.6 BlueHDI 120 |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
1560 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
88 / 3500 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): |
300 / 1750 |
Maximální rychlost (km/h): |
189 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
11,3 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
4,4 / 3,5 / 3,8 |
Velikost zav. prostoru (l): |
537 |
Objem nádrže (l): |
55 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1395 |
Nosnost (kg): |
555 |
Základní cena (Kč): |
479 900 (1.6 BlueHDI 100 MAN, Live, akční cena) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
499 900 (1.6 BlueHDI 120 MAN, Live, akční cena) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Citroen |
Model: | C4 Picasso |
Karosérie: | MPV |
Motor: | 1.6 BlueHDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2016 |
Technické parametry |