Nová Honda Accord 2.2 i-CTDi vytvořila v tomto týdnu 19 mezinárodních rychlostních rekordů a dosáhla navíc spotřeby paliva 3,067 litrů na 100 km. Členy týmu, který rekordy vytvořil, byli novináři a závodní jezdci z Evropy a Japonska.
Členy týmu, který rekordy vytvořil, byli novináři a závodní jezdci z Evropy a Japonska. |
Pro pokus o vytvoření rychlostních rekordů byly úředníky FIA náhodně vybrány dva sériově vyráběné vozy a kromě ochranných klecí pro případ převrácení, závodních bezpečnostních pásů a rádiového spojení mezi vozy a boxem nebyly na vozech provedeny žádné úpravy. Všechny tyto rekordy byly vytvořeny na vysokorychlostní oválné zkušební dráze v Papenburgu v severním Německu ve dnech 1. a 2. května a podléhají ratifikaci FIA. |
Po pokusech o rychlostní rekordy jely tytéž vozy 675 km dlouhou trasu ze zkušební dráhy v Papenburgu do Wiesbadenu poblíž Frankfurtu n.M. s cílem provést zkoušku spotřeby paliva. Trasu tvořily jak dálnice tak i silnice nedálničního typu a jeden z Accordů na ní dosáhl vynikající průměrné spotřeby 3,067 l/100 km. Projekt, jehož cílem bylo demonstrovat výkonnost a hospodárnost vozu Accord i-CTDi, byl nápadem pana Kenichi Nagahito, hlavního inženýra zodpovědného za motory i-CTDi. |
Ten prohlásil: „Mým cílem při navrhování takové akce bylo ukázat zákazníkům, že první naftový motor firmy Honda je spolehlivý, vytrvalý, vysoce výkonný a má nízkou spotřebu paliva. Výsledky prověrky vytrvalosti při vysokých rychlostech a nízká spotřeba paliva moje očekávání vysoko předčily. Jsem velmi spokojen a moje díky patří novinářům, FIA a podpůrnému týmu, kteří nám pomohli tuto akci zrealizovat.“ |
Britský závodní jezdec Robin Liddell, který se nedávno zúčastnil čtyřiadvacetihodinového závodu na okruhu Le Mans, ale také amerických sérií Le Mans a britského mistrovství BRDC British GT to komentoval takto: „Honda udělala s novým Accordem výrazné kroky vpřed v designu, ergonomii a v řešení interiéru a nyní má výrobek, který může její vozy jedině posunout směrem k nejlepším vozům ve své třídě.“ |
Seznam rychlostních rekordů, vesměs podléhajících ratifikaci FIA |
||
1000 metrů |
letmý start |
214,228 km/h |
1 míle |
letmý start |
214,099 km/h |
1/8 míle |
pevný start |
68,985 km/h |
¼ míle |
pevný start |
87,223 km/h |
500 metrů |
pevný start |
94,424 km/h |
1000 metrů |
pevný start |
117,928 km/h |
1 míle |
pevný start |
135,588 km/h |
10 kilometrů |
pevný start |
190,686 km/h |
10 mil |
pevný start |
198,172 km/h |
100 kilometrů |
pevný start |
209,915 km/h |
100 mil |
pevný start |
210,882 km/h |
500 kilometrů |
pevný start |
209,828 km/h |
500 mil |
pevný start |
210,876 km/h |
1000 kilometrů |
pevný start |
210,227 km/h |
1000 mil |
pevný start |
210,479 km/h |
1 hodina |
pevný start |
211,238 km/h |
6 hodin |
pevný start |
210,004 km/h |
12 hodin |
pevný start |
209,823 km/h |
24 hodin |
pevný start |
209,824 km/h |
Tým AUTOiNDEX.cz