Audi A3 prošlo nedávno faceliftem a nabízí opravdový luxus. Bez ohledu na velikost vozu působí jízda v tomto modelu vskutku prémiovým dojmem. Tomu všemu však odpovídá i cenovka, která se u testované varianty 1.6 TDI přehoupla přes jeden milion korun.
Audi A3 Sportback je oblíbený automobil v rámci prémiového segmentu nižší střední třídy. Většinou slouží jako druhé auto v rodině a jezdí zejména po městě nebo na kratší vzdálenosti. Cílovou skupinou jsou často také mladší a dobře situovaní jedinci, kteří požadují styl originalitu a vysoký komfort.
Model A3 prošel nedávno faceliftem. Ten přinesl o poznání více stylu. Výrazně modifikovaná byla čelní maska, jenž navazuje na ztvárnění přední části většího modelu A4. Atraktivně rovněž působí upravené světlomety. Ty jsou již ve standardu vybaveny xenony. Za příplatek pak Audi nabízí diodovou technologii.
Co se týká zadní části, zaujal nás nový difuzor a také upravené zadní svítilny. Námi zkoušenému vozu nechyběly ani dynamické zadní směrovky, za které si zákazník připlatí 13 tisíc korun. Příjemným zpestřením je i nová paleta barev karosérie. Testované červené provedení se sportovním paketem S-line působí mimořádně atraktivním dojmem. Audi A3 je zkrátka po faceliftu krásnou společnicí.
Jednoznačným posunem vpřed je také interiér. Ačkoli tomu vnější rozměry neodpovídají, uvnitř je prostoru dostatek. Nemusíte se tedy bát, že se v prémiovém interiéru budete cítit stísněně. To platí nejen pro cestující na předních sedadlech, ale také vzadu. Komfort posádky navíc není na úkor zavazadlového prostoru. Ten nabízí příjemný objem 380 litrů.
Přední sportovní sedadla paketu S-line podrží tělo i v rychle projížděných zatáčkách. Jsou příjemně tuhá, mají nastavitelnou délku sedáku a sedí se na nich poměrně nízko. Přístrojová deska zaujme perfektními materiály a skvělým zpracováním. Novinkou je tříramenný multifunkční volant, který skvěle padne do ruky.
Dominantou přístrojové desky je výsuvný sedmipalcový centrální displej, jenž zobrazuje veškeré multimediální funkce vozu. Ovládá se pomocí systému MMI s vylepšeným menu a jednodušším ovládáním včetně hlasového. Navigace využívá Google Earth a Street View. Přenos dat pak zajišťuje LTE.
Testovaný model byl vybaven jednou z hlavních novinek letošní modernizace. Tou je digitální přístrojový štít virtual cockpit, který nahrazuje analogové ukazatele. Ten spojuje funkce centrálního displeje a konvenční přístrojové desky do unikátního 12,3 palcového displeje.
Pod kapotou testovaného vozu se nacházel přeplňovaný vznětový čtyřválec. Jeho nejvyšší výkon činí 81 kW a největší točivý moment 250 N.m. Přestože se jedná o nejslabší motorizaci pro tento model, při jízdě to není prakticky vůbec znát. Motoru rozhodně nechybí nedostatek dynamiky pro běžné jezdění. Snad jen na dálnici ve vyšších rychlostech mu trochu dochází dech.
Točivý moment se přenáší na silnici prostřednictvím dvouspojkové automatické převodovky DSG a přední poháněnou nápravu. Sedmistupňový automat si z motorem skvěle rozumí, nepodtáčí ho a intuitivně reaguje na sebemenší pokyn řidiče. Rychlost řazení je navíc famózní.
Interiér se chlubí skvělým odhlučněním a motor je relativně kultivovaný. Výsledkem jsou tedy minimální rušivé elementy pro řidiče a posádku. A jak je na tom motor se spotřebou pohonných hmot?
Ve městě jsme jezdili kolem 6,5 l/100 kilometrů, mimo město spotřeba padá k pětilitrové hranici. Při dálničním limitu motor spotřebuje 5,8 l nafty na 100 kilometrů. To jsou slušné hodnoty s ohledem na automatickou převodovku.
Jízda s testovaným Audi A3 se nese v duchu tužšího naladění. Auto bylo totiž vybaveno příplatkovým sportovním podvozkem. Světlost podvozku je nižší, což výrazně ovlivňuje jízdní charakteristiku. Na kvalitním povrchu se vůz perfektně drží zvolené stopy a chlubí se minimálními náklony karosérie. Při přejezdu nerovností však podvozek dává najevo svou tvrdší náturu s negativním vlivem na komfort posádky. Při necitlivém přejezdu retardérů se tlumiče občas dostanou nadoraz s nepříjemným drcnutím pro cestující.
Model A3 může být vybaven systémem Audi Drive Select v rámci kterého si řidič volí optimální jízdní charakteristiku. Elektronika dokáže upravit účinnost posilovače řízení a také charakter motoru a automatické převodovky. Variabilní nastavení tuhosti tlumičů však nenabízí. Jinak si pochvalu zaslouží příjemné naladěné řízení a rovněž velice účinné brzdy. Ty se dobře dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.
Audi A3 1.6 TDI je výrazně stylovějším a elegantnějším vozem, než tomu bývalo v minulosti. Překvapí solidním vnitřním prostorem a vytříbeným prémiovým interiérem. Palec nahoru dáváme základní motorizaci, která je tichá, úsporná a dokáže nabídnout relativně svižné svezení. Při častém využití ve městě bychom si akorát odpustili volbu sportovního podvozku.
Tým AUTOiNDEX.cz
Audi A3 Sportback 1.6 TDI S-tronic |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
1598 |
Válce: |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
81 / 3200 - 4000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
250 / 1500 - 3000 |
Maximální rychlost (km/h): |
200 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
10,7 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
4,5 / 3,7 /4,0 |
Velikost zav. prostoru (l): |
380 |
Objem nádrže (l): |
50 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1435 |
Nosnost (kg): |
485 |
Základní cena (Kč): |
599 900 (1.0 TFSI) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (Kč): Cena testovaného vozu (Kč): |
662 900 (1.6 TDI) 1 073 000 (1.6 TDI S-tronic) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Audi |
Model: | A3 |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.6 TDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2016 |
Technické parametry |