Už na první pohled je jasné, že Peugeot 2008 sází na francouzský šarm. Zaujmou především zaoblené křivky a ladná elegance. Tvary karosérie navíc daleko více evokují hatchback než agresivnější SUV. Nedávný facelift rozhodně přispěl k vzhledové stránce a přinesl ještě větší eleganci. Líbí se nám nová maska chladiče s vertikálním žebrováním a chromovými prvky. Atraktivní vzhled dotvářejí také originálně vykrojené svítilny a větší logo výrobce. Další novinkou je také rozšíření výbav o GT line.
Mezi ostatními konkurenty boduje Peugeot jistou dávkou útulnosti a také některými prostorovými parametry interiéru. Právě uvnitř vozu dominuje přístrojová deska se svéráznou kapličkou. Přístroje se nenachází za volantem nýbrž nad ním. Toto řešení je sice atraktivní, ale někdy o něco méně praktické. Volant totiž částečně zakrývá výhled na vlastní přístroje a displej palubního počítače.
Hlavní informační centrum se však nachází na středovém sloupku a tvoří ho velký dotykový displej. Ten je standardem od výbavového stupně Allure. Systém nabízí řadu zajímavých aplikací a chlubí se solidní grafikou. Pochvalu si zaslouží sedadla s dostatečným bočním vedením a dlouhým sedákem. Volant má příjemně silný věnec, jeho menší poloměr však může někomu vadit. Zajímavostí ruční brzda, která svým tvarem spíše připomíná ovladače z cockpitu letadla. Cestování zpříjemní panoramatická střecha. Její clona se ovládá tlačítkem na středovém panelu.
Do Peugeotu se dobře nastupuje, a to i díky specifickému tvaru přístrojové desky. Interiér je dostatečně prostorný a na zadní sedadla se pohodlně posadí tři osoby. Šířkou interiéru se model 2008 řadí spíše k průměru. Peugeot se však může pochlubit velmi slušnou podélnou prostorností. Na málo místa na nohy si tedy nikdo stěžovat nebude. Základní objem zavazadelníku činí slušných 360 litrů, oproti konvenčním kombíkům na délku pochopitelně ztrácí. Po sklopení sedadel vzniká rovná plocha, za což peugeot zaslouží palec nahoru.
Přeplňovaný benzinový tříválec s označením 1.2 PureTech představuje velmi povedenou motorizaci koncernu PSA. Jeho kvality se pozitivně projevily i v testovaném peugeotu. Motor se chlubí nejvyšším výkonem 81 kW při 5500 ot/min a největším točivým momentem 205 N.m. Ten je k dispozici již při 1750 ot/min.
Motor poskytuje Peugeotu 2008 solidní porci dynamiky a v neposlední řadě i kultivovaný chod. Tato jedna-dvojka běží velice tiše, a přitom spotřebuje jen o něco málo více paliva, než diesel. Oproti němu má nesrovnatelně hezčí zvukový projev a eliminuje i některé další nevýhody konstrukčně složitějšího a na údržbu dražšího naftového motoru.
Nenechte se ale mýlit, i maloobjemový přeplňovaný motor má svá specifika. Řidič se musí smířit se znatelným turboefektem a někomu by mohla vadit i absence výkonové špičky v nejvyšších otáčkách. Dobrou zprávou ovšem je, že výkon nevadne ani ve vysokých otáčkách. Pokud po motoru budete chtít hodně zábavy, je nutné nechat pár minut dochladit turbodmychadlo, než zhasnete motor. Tím si ušetříte peníze za relativně drahou opravu a prodloužíte životnost pohonné jednotky. Právě životnost je mimochodem rovněž neprobádanou veličinou.
Motor byl spojen s manuální pětistupňovou převodovkou. S ní se příjemně řadí a díky delšímu odstupňování je zajištěn i solidní jízdní komfort na dálnici. To vše navíc při příznivé spotřebě pohonných hmot. V kombinovaném režimu jsme jezdili za 6 l/100 km, při defenzivním stylu jízdy však palubní počítač ukázal hodnoty začínající pětkou. Ve městě a na dálnici je nutné počítat s průměrem 6,5 l/100 km.
Podvozek modelu 2008 je naladěn na komfortní jízdu, výrazných náklonů karosérie se ale posádka obávat nemusí. Potěší také dobré odhlučnění, a to i v případě přejezdu výraznějších nerovností. Překvapením bylo poměrně strmé řízení, zejména kolem středové polohy. Řízení je přesné a na poměry SUV docela komunikativní.
Auto nevyvede z míry ani nekvalitní silnice, na odskakování kol tedy můžete s radostí zapomenout. Peugeot se nebrání ani dynamické jízdě, a dokonce při ní obstojně funguje. Pochvalu zaslouží brzdy, které se skvěle dávkují a nevadnou ani při opakovaném razantním brzdění.
Přestože Peugeot navozuje outdoorový dojem, zapomeňte na pohon všech kol. Model 2008 již tradičně sází na přední poháněnou nápravu a vyplácí se to. Auto zvládá přejezd nerovností, a to i na polních cestách. Limitem pro něj tak představují především zhoršené adhezní podmínky.
Peugeot 2008 působí po modernizaci ještě elegantnějším dojmem. Díky tomu auto dospělo a jeho design ocení nejen ženy. Největší předností jsou perfektní jízdní vlastnosti a dostatečně prostorný interiér. Přeplňovaný benzinový tříválec je dobře využitelný v jakémkoliv jízdním režimu. To vše navíc za příznivé provozní náklady.
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot 2008 1.2 PureTech 110k | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový |
Objem motoru (ccm): | 1199 |
Válce: | 3 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 81 / 5500 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): | 205 / 1750 |
Maximální rychlost (km/h): | 191 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): | 9,9 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: | 5,3 / 3,9 / 4,4 |
Velikost zav. prostoru (l): | 360 |
Objem nádrže (l): | 50 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): | 1165 |
Nosnost (kg): | 490 |
Základní cena (kč): | 325 000 (Access 1.2 PureTech 82k, akční cena) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): | 375 500 (Active 1.2 PureTech 110k, akční cena) |