"Litrová" zábava - Ducati Multistrada (TEST)

Testy
24.12.2008

F T G

"Litrová" zábava - Ducati Multistrada (TEST)

Exkluzivní italská značka Ducati má v nabídce originální cestovní enduro Multistrada 1000 DS, které lze s několika výhradami klasifikovat právě do této kategorie motocyklů.

Skutečnost, že není tato Ducati opravdovým cestovním endurem je jasné snad každému příznivci motocyklů. Relativně vzpřímený posaz jezdce, vysoko vedené výfuky a celkové ztvárnění, mají ale s „cesťákem“ mnoho společného. Stroj je osazen vpředu silničními 17“ pneumatikami, což jej předurčuje opravdu spíše na silnici. Přikláníme se k názoru, že Multistrada je vhodná pro jezdce, kteří se nechtějí „hrbit“ za řídítky supersportu a zároveň preferují plnohodnotnou jízdu po silnicích plných zatáček.

Motocykly Ducati jsou charakteristické nejen trubkovým příhradovým rámem, zaručujícím těmto strojům výborné jízdní vlastnosti, ale také dvouválcem s pověstným zvukem. Čtyřdobý dvouválcový motor do V s objemem 992 cm3 poskytuje testované Ducati skutečně nadprůměrnou dynamiku. Kultivovaná pohonná jednotka s maximálním výkonem 62 kW při 8000/min. a největším točivým momentem 84 Nm při 6000/min. je chlazená vzduchem a olejem. Šestistupňová převodovka dobře spolupracuje s motorem a umožňuje zkušenému jezdci využít veškerý výkonový potenciál stroje. Jediným problémem může být relativně tuhé ovládání mechanické spojky.

Díky příznivé hmotnosti 200 kilogramů, tuhému rámu a pneumatikám Pirelli Scrorpion je Multistrada zárukou téměř dokonalé přesnosti při projíždění jednotlivých zatáček. To ještě více podtrhuje přední vidlice upside-down a zadní jednoduché rameno s centrální hydraulicky seřiditelnou jednotkou. Nejvyšší rychlost, kterou jsme spatřili na multifunkčním digitálním přístroji, byla 209 km/h. Zmiňovaný ukazatel nabízí kromě dnes již standardních funkcí také informaci o servisních intervalech.

Neobvyklým řešením je možnost nastavení sklonu předního světlometu. Bílý analogový otáčkoměr působí sportovním dojmem a jeho volbu považujeme s přihlédnutím k celkovému charakteru motocyklu za oprávněnou. Vpředu je Multistrada vybavena čtyřpístkovými třmeny na dvou kotoučích o průměru 320 mm. Dvoupístkový třmen pracuje na zadním kotouči o průměru 245 mm. Účinné brzdy v kombinaci s pneumatikami Pirelli umožňují zkušenému motorkáři takové jízdní prvky jako například jízdu po předním kole. „Na zadní“ jde pouze razantním přidání plynu.

Praktická je na pravé straně nádrže umístěná zamykatelná schránka na nářadí a další drobnosti. Pod sedlem spolujezdce je pouze malý úložný prostor. Charakteru také odpovídá samotný posez na motocyklu, který je odlišný třeba od Hondy Varadero nebo Aprilie Caponord. Spolujezdec a také jezdec při manipulaci s motocyklem ocení praktické zadní madlo. Zdařilými designovými prvky jsou přední ozdobná mřížka motoru a ukazatele směru zabudované do zpětných zrcátek.

Testovaný model je jediným strojem Ducati v tomto segmentu. Využitím moderních poznatků ze současné produkce motocyklů se podařilo vytvořit zdařilý motocykl. Možná, že právě sportovním směrem se budou v budoucnu ubírat i některá další cestovní endura. Někteří zákazníci vyhledávají i jistou dávku originality, kterou právě Ducati Multistrada nabízí. Stroj plný emocí s příjemným tlukotem rozdvojené koncovky výfuku se v ČR prodává za 350 000 Kč.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Ducati Multistrada 1000 DS
Motor

Čtyřdobý, vidlicový dvouválec do V(90). Zdvihový objem 992 cm3. Vrtání x zdvih 94x71,5 mm. Kompresní poměr 10:1. Největší výkon 62 kW při 8000/min. Největší točivý moment 84 Nm při 6000/min.

Převodné ústrojí

Sekundární převod zajišťuje O-kroužkový řetěz. Šestistupňová převodovka. Vícelamelová suchá spojka.

Podvozek
Příhradový páteřový rám z CrMo trubek. Přední odpružení zajišťuje nastavitelná, teleskopická vidlice upside-down, zdvih 165 mm. Vzadu jednoramenná vidlice s centrálně nastavitelnou jednotkou, zdvih 145 mm. Kotoučové brzdy na obou kolech. Čtyřpístkové třmeny na předních kotoučích o průměru 2x320 mm a dvoupístkový třmen na zadním kotouči o průměru 245 mm. Pneumatiky vpředu/vzadu 120/70-17(Pirelli Scorpion)/180/55-17(Pirelli Scorpion).
Provozní vlastnosti

Rychlost, zrychlení a spotřebu výrobce neudává.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 1450 mm. Výška sedla 850 mm. Objem palivové nádrže (rezerva) 20 (6,5) litrů. Suchá hmotnost 200 kg.

Cena
350 000 Kč

Tento článek byl připraven ve spolupráci s časopisem www.ioffroad.cz

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -