Skutečnost, že není tato Ducati opravdovým cestovním endurem je jasné snad každému příznivci motocyklů. Relativně vzpřímený posaz jezdce, vysoko vedené výfuky a celkové ztvárnění, mají ale s „cesťákem“ mnoho společného. Stroj je osazen vpředu silničními 17“ pneumatikami, což jej předurčuje opravdu spíše na silnici. Přikláníme se k názoru, že Multistrada je vhodná pro jezdce, kteří se nechtějí „hrbit“ za řídítky supersportu a zároveň preferují plnohodnotnou jízdu po silnicích plných zatáček. Motocykly Ducati jsou charakteristické nejen trubkovým příhradovým rámem, zaručujícím těmto strojům výborné jízdní vlastnosti, ale také dvouválcem s pověstným zvukem. Čtyřdobý dvouválcový motor do V s objemem 992 cm3 poskytuje testované Ducati skutečně nadprůměrnou dynamiku. Kultivovaná pohonná jednotka s maximálním výkonem 62 kW při 8000/min. a největším točivým momentem 84 Nm při 6000/min. je chlazená vzduchem a olejem. Šestistupňová převodovka dobře spolupracuje s motorem a umožňuje zkušenému jezdci využít veškerý výkonový potenciál stroje. Jediným problémem může být relativně tuhé ovládání mechanické spojky. |
Díky příznivé hmotnosti 200 kilogramů, tuhému rámu a pneumatikám Pirelli Scrorpion je Multistrada zárukou téměř dokonalé přesnosti při projíždění jednotlivých zatáček. To ještě více podtrhuje přední vidlice upside-down a zadní jednoduché rameno s centrální hydraulicky seřiditelnou jednotkou. Nejvyšší rychlost, kterou jsme spatřili na multifunkčním digitálním přístroji, byla 209 km/h. Zmiňovaný ukazatel nabízí kromě dnes již standardních funkcí také informaci o servisních intervalech. |
Neobvyklým řešením je možnost nastavení sklonu předního světlometu. Bílý analogový otáčkoměr působí sportovním dojmem a jeho volbu považujeme s přihlédnutím k celkovému charakteru motocyklu za oprávněnou. Vpředu je Multistrada vybavena čtyřpístkovými třmeny na dvou kotoučích o průměru 320 mm. Dvoupístkový třmen pracuje na zadním kotouči o průměru 245 mm. Účinné brzdy v kombinaci s pneumatikami Pirelli umožňují zkušenému motorkáři takové jízdní prvky jako například jízdu po předním kole. „Na zadní“ jde pouze razantním přidání plynu. |
Praktická je na pravé straně nádrže umístěná zamykatelná schránka na nářadí a další drobnosti. Pod sedlem spolujezdce je pouze malý úložný prostor. Charakteru také odpovídá samotný posez na motocyklu, který je odlišný třeba od Hondy Varadero nebo Aprilie Caponord. Spolujezdec a také jezdec při manipulaci s motocyklem ocení praktické zadní madlo. Zdařilými designovými prvky jsou přední ozdobná mřížka motoru a ukazatele směru zabudované do zpětných zrcátek. Testovaný model je jediným strojem Ducati v tomto segmentu. Využitím moderních poznatků ze současné produkce motocyklů se podařilo vytvořit zdařilý motocykl. Možná, že právě sportovním směrem se budou v budoucnu ubírat i některá další cestovní endura. Někteří zákazníci vyhledávají i jistou dávku originality, kterou právě Ducati Multistrada nabízí. Stroj plný emocí s příjemným tlukotem rozdvojené koncovky výfuku se v ČR prodává za 350 000 Kč. |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor |
Čtyřdobý, vidlicový dvouválec do V(90). Zdvihový objem 992 cm3. Vrtání x zdvih 94x71,5 mm. Kompresní poměr 10:1. Největší výkon 62 kW při 8000/min. Největší točivý moment 84 Nm při 6000/min. |
Převodné ústrojí |
Sekundární převod zajišťuje O-kroužkový řetěz. Šestistupňová převodovka. Vícelamelová suchá spojka. |
Podvozek |
Příhradový páteřový rám z CrMo trubek. Přední odpružení zajišťuje nastavitelná, teleskopická vidlice upside-down, zdvih 165 mm. Vzadu jednoramenná vidlice s centrálně nastavitelnou jednotkou, zdvih 145 mm. Kotoučové brzdy na obou kolech. Čtyřpístkové třmeny na předních kotoučích o průměru 2x320 mm a dvoupístkový třmen na zadním kotouči o průměru 245 mm. Pneumatiky vpředu/vzadu 120/70-17(Pirelli Scorpion)/180/55-17(Pirelli Scorpion). |
Provozní vlastnosti |
Rychlost, zrychlení a spotřebu výrobce neudává. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 1450 mm. Výška sedla 850 mm. Objem palivové nádrže (rezerva) 20 (6,5) litrů. Suchá hmotnost 200 kg. |
Cena |
350 000 Kč |
Tento článek byl připraven ve spolupráci s časopisem www.ioffroad.cz
Tým AUTOiNDEX.cz