Nová generace vznětových motorů pro užitkové vozy značky Ford nese název EcoBlue. Ve srovnání s dosud používanou jednotkou 2.2 TDCi má až o 13 procent menší spotřebu paliva a příznivější průběh točivého momentu v nízkých otáčkách. Hodnoty emisí CO2 začínají na 157 g/km a jistě vítaný je i prodloužený servisní interval na až 60 000 km nebo dva roky.
Nový hnací agregát Ford 2.0 EcoBlue se bude nabízet ve třech verzích o výkonu 77 kW/ 360 Nm, 96 kW/385 Nm nebo nejvýkonnější varianta 125 kW/405 Nm. Dlouhodobé provozní testovací jízdy právě s touto pohonnou jednotkou prokázaly zlepšení prakticky všech provozních nákladů, dynamiky včetně kultivovanosti, bezpečnosti a spolehlivosti.
Koncepce vychází ze zkušenosti Fordu na dieselových motorech. Extrémně vysoký kroutící moment, řemen mazaný olejem, nové vícebodové vstřikovače nebo vysoce výkonné turbodmychadlo Ford, které rychle reaguje na všechny požadavky, to jsou jenom některé z nejpodstatnějších inovací. Výrazně větší náplň provozních olejů se podílí na prodloužení servisních intervalů.
Díky pokrokovým technickým řešením splňuje představená motorizace přísnou emisní normu Euro 6, která platí od letošního září. Předpisy současně vyžadují snížení emisí NOx o 55 procent oproti Euro 5. Také z tohoto důvodu má zcela nový motor Ford 2.0 EcoBlue optimalizovanou spalovací soustavu se systémem selektivní katalytické redukce prostřednictvím činidla AdBlue.
Vozy Ford Transit vybavené systémem Auto-Start-Stop dnes mají kombinovanou spotřebu od 6,6 l/100 km a emise CO2 od 174 g/km, což znamená zlepšení o 10 procent. Transit Custom se systémem Auto-Start-Stop dosahuje v současnosti kombinované spotřeby 6,1 l/100 km a emisí CO2 od 157 g/km a to je snížení dokonce o 13 procent. Stejně vítané je snížení vnější hlučnosti až o 4 dB při volnoběhu.
Již brzy se v nabídce objeví nová šestistupňová automatická převodovka SelectShift. Bude ji možné objednávat k modelům s pohonem předních kol. Převodovku lze kombinovat i se systémem Auto-Start-Stop a řidiči budou moci měnit rychlostní stupně také manuálně, prostřednictvím tlačítek umístěných na páce voliče.
Spolu s novými pohonnými jednotkami najdeme v modelech Transit a Transit Custom i nové příplatkové asistenční systémy zvyšující komfort obsluhy i bezpečnost jízdy. Jedná se především o tzv. předkolizní asistent s detekcí chodců, který předchází nebo snižuje závažnost čelních srážek mezi vozidlem a chodcem. Pro řidiče nových Transitů je jistě vítaná i funkce rozpoznání dopravních značek, kdy se na přístrojové desce zobrazuje poslední zaznamenané omezení rychlosti, konec omezení nebo zákazy předjíždění.
Do modelů Transit a Transit Custom se nyní standardně dodává zdokonalený elektronický stabilizační program, který pomáhá řidiči udržet vůz pod kontrolou v mezních situacích. Především se jedná o stabilizaci při bočním větru použitím brzd na jedné straně, regulaci rychlosti při průjezdu zatáčkou a ochranu proti převrácení cestou přibrzďování jednotlivých kol a regulací točivého momentu motoru.
Nový Ford Transit a Transit Custom opět nabídnou široký výběr variant lišících se rozvorem náprav, výškou střechy, nosností i provedením karoserie (Van, Kombi, DViV, Kombi Van). Nejrozměrnější Transit přidává ještě další dvě karosářské verze (Podvozek a Minibus). Zajímavé také bude pneumatické odpružení zadní nápravy pro Transit Custom. Jeho předností je komfortní a jistá jízda, stejně jako schopnost udržování stálé světlé výšky při různém zatížení.
V nabízených modelech se objeví nový multimediální systém SYNC 3. Jde o nejnovější generaci komunikačního systému značky Ford. Umožňuje ovládat audiosystém, navigaci, klimatizaci i mnohé funkce připojených chytrých telefonů přirozenými hlasovými pokyny. Systém SYNC 3 lze ovládat také prostřednictvím barevné dotykové obrazovky o úhlopříčce 8 palců (20 cm).
Nové přehlednější grafické rozhraní má rozměrnější tlačítka, komunikuje se zařízeními Apple CarPlay i Android Auto a umožňuje bezdrátové aktualizace. SYNC 3 má oproti svému předchůdci vyšší výkon, rozumí jednodušším příkazům a podporuje pět dalších jazyků včetně češtiny. Navíc je navržený tak, aby se doplňoval s moderními chytrými telefony.
Výrobce se skutečně věnoval každému detailu. Příkladem je mimořádně odolný klíč do spínací skříňky. Ford testoval nový klíč určený pro užitkové modely Transit a Transit Custom mimo jiné ponořením do vody, pády na betonovou podlahu nebo vystavením extrémním teplotám. Baterie klíče se dobíjí automaticky při každém vsunutí do spínací skříňky. Novinka má vydržet po celou dobu životnosti automobilu. Další informace o novém Fordu Transit a jeho motorizaci přineseme v redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz