Samostatná prémie - DS4 2.0 BlueHDI (TEST)

Testy
31.03.2016

F T G

Samostatná prémie - DS4 2.0 BlueHDI (TEST)

Model DS4 se už neprodává jako Citroen, nýbrž jako samostatná prémiová značka DS, která je součástí koncernu PSA. O to více dokáže DS4 zaujmout svojí neotřelostí, obzvláště po nedávné modernizaci. Redakčnímu testu jsme podrobili model s dvoulitrovým naftovým čtyřválcem pod kapotou.

DS4 je zajímavou kombinací kupé, hatchbacku a crossoveru s ryze prémiovým charakterem. Tento model vychází z platformy hatchbacku C4, ale jinak toho oba vozy moc společného nemají. Auto má přímo konkurovat vozům prémiových značek, jako je Audi A3, BMW řady 1 nebo Mercedes-Benz třídy A. Oproti zmiňovaným automobilům má DS4 o něco vyšší karosérii, avšak nižší cenovku.

Slušivý facelift

Modernizace přinesla především novou masku chladiče a samozřejmě také logo značky DS. Nové jsou také světlomety s elegantnějším vzhledem, které auto více odlišují od citroenů. V rámci vyšších výbav mohou být světlomety vybaveny moderní technologií LED. Světla poskytují velice dobrou efektivitu světleného kuželu, natáčí se do zatáček a k tomu ještě přisvětlují krajnici mlhovkami.

Díky změně přídě působí vůz modernějším dojmem a nutno dodat, že se koncernu PSA podařilo DS4 odlišit od předchozího modelu. Nový karbonový design velkých kol autu rovněž sluší. Atraktivně působí i rozšířené blatníky, které v kombinaci s klesající linií střechy částečně posunují automobil do segmentu crossoverů. Kupé naopak DS4 evokuje schovanou klikou zadních dveří, která byla ukryta do sloupku C.

Přístrojová deska je z kvalitních měkčených plastů a chlubí se prémiovým charakterem. V rámci modernizace byl upraven středový panel, do kterého byl integrován nový multimediální systém. Velikost displeje se sice nezměnila, mnoho funkcí se ale nově ovládají prostřednictvím dotykové obrazovky. Výhradu máme snad jen proti kvalitě grafiky navigačního systému, která zrovna nepůsobí prémiovým dojmem.

Zajímavým prvkem v rámci luxusní výbavy je obšití přístrojové desky kůží. Také díky tomu interiér námi zkoušeného DS působil opravdu přepychově. Posez na předních sedadlech je o něco vyšší, volant má bohužel větší průměr a tenčí věnec. Výhradu také máme proti omezenému prostoru na zadních sedadlech. Naopak zavazadelník má nadprůměrný objem, za což DS zaslouží palec nahoru. Pro rodinné účely si však DS4 asi nikdo pořizovat nebude.

Příjemné je, že zákazník svou DS4 může odlišit od ostatních poměrně ve velkém rozsahu. V nabídce je několik exteriérových paketů, nechybí řada polepů střechy a dekoračních krytů vnějších zrcátek. Individualita tedy hraje u tohoto modelu prim a v ledasčem převyšuje i prémiové vozy. Stačí tedy, aby si za ní zákazník připlatil. Nutno ale dodat, že se jedná o rozumné ceny.

Osvědčený turbodiesel 2.0 BlueHDI

Zkoušený hatchback byl vybaven naftovým čtyřválcem 2.0 BlueHDI, který disponuje nejvyšším výkonem 110 kW při 4000 ot/min. Křivka největšího točivého momentu 370 N.m vrcholí při 2000 ot/min. Tyto parametry nejsou v katalogu nikterak oslňující, v praxi nás ale motor opět potěšil a potvrdil tak své kvality. Auto zatahuje prakticky od volnoběhu a to poměrně výrazně. Předjížděcí manévry či jízda s plnou zátěží tedy elegantnímu hatchbacku nečiní žádné problémy.

Motor je navíc velmi dobře odhlučněný a jeho turbodmychadlo se solidně roztáčí již v nízkých otáčkách. Pochvalu si zaslouží i spotřeba pohonných hmot. Při jízdě mimo město se pohybuje kolem 5 l/100 km, ve městě jsme jezdili do 6,5 l. Na dálnici pak počítejte s odběrem kolem 6,3 l/100 km. Spojení motoru s manuální převodovkou automobilu sluší, ocenili bychom snad jen o něco lepší přesnost řazení.

Sportovní svezení

Přestože vzadu DS4 využívá pouze jednoduchou nápravu, model nás překvapil stabilitou a slušnou schopností vypořádat se s nerovnostmi našich silnic. Je to dáno tužším odpružením a pevnou karosérií. K perfektní stabilitě přispívají také devatenáctipalcová kola s nízkým profilem. Karosérie se navíc nikterak nenaklání ani při prudkých změnách směru. Auto je i při velmi rychlé jízdě dlouhou dobu neutrální a čitelné.

Také posilovač řízení byl překvapivě naladěn na tužší notu a nutno dodat, že větší odpor kladou i pedály. Nejsem si jistý, že toto ocení řidičky, ale pro nadšené řidiče jsou tyto vlastnosti k nezaplacení. Model DS4 tedy dokonale klame tělem.

Resumé

DS4 2.0 BlueHDI je originální auto s nezaměnitelným vzhledem a interiérem. Navíc nabízí opravdu široké možnosti individualizace. Naftový motor 2.0 Blue HDI (110 kW) je optimální motorizací pro delší cestování a dynamicky laděný podvozek potěší všechny řidiče, kteří se chtějí při řízení alespoň trochu bavit. Pokud se rádi odlišujete od ostatních a příliš nehledíte na praktičnost, je DS4 vhodným kandidátem do vašeho vozového parku.

Tým AUTOiNDEX.cz

DS4 2.0 BlueHDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1997

Počet válců

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110 / 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

370 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

207

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

8,8

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

4,4 / 3,6 / 3,9

Velikost zav. prostoru (l):

385

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1410

Nosnost (kg):

450

Základní cena (kč):

612 900 (1.6 Blue HDI 120, Chic)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

720 900 (2,0 HDI 150, So Chic)

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:DS4
Karosérie:Kupé
Motor:2.0 BlueHDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2016
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -