Nový Renault Mégane představuje vyvážený design a výrazný styl. Rozhodně zaujme nová maska, široké a mohutné boční linie nebo uspořádání předních a zadních světel s použitím nejmodernějších LED diod s 3D efektem. Karoserie je o 57 mm delší (4359 mm), nižší o 24 mm (1447 mm) a má v segmentu nejširší rozchod kol, vpředu o 47 mm (1591 mm), vzadu o 39 mm (1586 mm).
Rozvor této novinky narostl o 28 mm (2669 mm) a tím se výrazně zvětšil prostor pro nohy na zadních sedadlech. Ke sportovnějšímu vzhledu přispěl kratší zadní převis. Poměrně slušný je objem zavazadlového prostoru 384 litrů, po sklopení dělených sedadel naroste na 1247 litrů. V nabídce jsou propracované 16, 17 a 18 palcové disky kol z lehké slitiny velmi zdařilého provedení.
Interiér novinky je prostorný s dobře tvarovanými sedadly a může být vybaven velkoplošným panoramatickým střešním oknem. Kabina nového Méganu je skutečně ve stylu high-tech. Před řidičem je přístrojový štít s multifunkčním barevným TFT displejem o velikosti sedmi palců. V zorném poli nechybí výsuvný barevný heat-up displej, pod volantem se nacházejí dvě pádla pro rychlé řazení. Na středové konzoli je dotyková obrazovka multimediálního systému R-LINK 2 s úhlopříčkou 8,7 palců.
Právě prostřednictvím multimediálního a navigačního systému R-Link 2 je k dispozici podle stupně výbavy adaptivní tempomat (ACC), systém nouzového brzdění (AEBS), systém varování před opuštěním jízdního pruhu (LDW) nebo systém varování při nedodržení bezpečné vzdálenosti (DW). Z hlediska bezpečnosti jízdy je rozhodně přínosem systém rozpoznávání dopravních značek s varováním při překročení povolené rychlosti (OSP s TSR) nebo systém sledování mrtvého úhlu (BSW) včetně zadní parkovací kamery.
V novém Méganu je v nabídce také systém Multi-Sense pro individualizaci zážitku z jízdy nastavením odezvy plynového pedálu a motoru, rychlosti řazení automatické převodovky EDC, tuhosti řízení, osvětlení kabiny nebo masážní funkce sedadla řidiče. Tlačítko Multi-Sense na středové konzoli slouží pro přímý přístup k těmto funkcím na displeji multimediálního a navigačního systému R-Link 2 a nabízí celkem pět režimů stylu jízdy: Normal, Sport, Comfort, Personal a úspornější Eco.
V aktuální nabídce je také sportovní verze Renault Mégane GT se systémem čtyř aktivně řízených kol 4CONTROL, který zabezpečuje vysokou stabilitu při průjezdu zatáčkami včetně silného jízdního zážitku. Řízení je díky němu bezpečnější a přesnější. Při rychlosti do 80 km/h v režimu Sport, u ostatních režimů do 60 km/h se zadní kola stáčejí opačným směrem než přední. Při rychlosti nad 80 km/h, popř. 60 km/h se zadní kola stáčejí stejným směrem jako přední.
Z hlediska motorizace bude nabízeno pět variant zážehových a pět vznětových motorů vždy v konkrétní kombinaci s manuálními nebo automatickými převodovkami. Ze zážehových motorů se jedná o agregát SCe 115, dále Energy TCe 100, Energy TCe 130, Energy TCe 130 EDC a nejvýkonnější Energy TCe 205 EDC.
V přehledu vznětových pohonných jednotek najdeme motor Energy dCi 90, Energy dCi 110, Energy dCi 110 EDC, Energy DCi 130 a motor pro prémiový model GT Energy dCi 165 EDC. Dvouspojková EDC šestistupňová automatická převodovka je nabízena u výkonnějších vznětových pohonných jednotek, sedmistupňová u nejvýkonnějších zážehových motorů.
Méně výkonné motory jsou určeny především pro Mégany s nižším stupněm výbavy LIFE, ZEN a INTES, výkonnější se objeví ve spojení s výbavou INTES, BOSE a GT. Cena na českém trhu začíná na částce 339.900 korun za atmosférickou šestnáctistovku s motorem SCe 115 koní, která je kombinována s pětistupňovým manuálem. Objednávat tento model bude možné již v květnu.
Za tuto cenu zákazník dostane vůz se základní výbavou LIFE, která zahrnuje šest airbagů, tempomat, 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, sadu na opravu pneumatik nebo diody denního svícení. V základu nechybí ani rádio nebo manuální klimatizace, tedy poměrně velmi slušná výbava již v základu ve srovnání s konkurencí.Aktuálním nabídkou je v těchto dnech nový Mégane s přeplňovaný čtyřválec 1.2 Energy TCe 100 (74 kW) za 377 900 korun s druhým stupněm výbavy ZEN. Navíc oproti výbavě LIFE jsou zde mlhovky, kožený volant, elektrické stahování zadních oken, sedadlo řidiče s bederní a loketní opěrkou. V rámci akční nabídky dostane zákazník i dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo dešťový a světelný senzor.
Špičkově vybavený Mégane GT je sériově vybaven sportovním podvozkem, který byl vyladěn sportovní divizí Renault Sport a využívá specifické díly jako pružiny, tlumiče, stabilizátory nebo prvky řízení. Brzdové kotouče mají v porovnání s novým Mégane o 30mm větší průměr (320 mm vpředu / 290 mm vzadu), což se projeví ve vyšší účinnosti brzd.
U špičkového modelu GT je k dispozici zážehový čtyřválec Energy TCe 205 s automatickou sedmi stupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC, popř. turbodiesel Energy dCi 165 s automatickou šesti stupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Podle aktuálního ceníku benzinová verze se nabízí za 589 900 Kč, naftová stojí 649 900 Kč. Zájemci si jej budou moci objednat již v druhé polovině roku. Další informace o novém Renaultu Mégane přineseme v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz