Nejvyšší výbava Exclusive nikoho nezklame stejně jako šestiválcový motor o objemu 3,8 litru, pohon všech čtyř kol nebo automatická osmistupňová převodovka. Posádka si může užít panoramatického okna, elektricky nastavitelných zadních sedadel, navigaci či klimatizaci, která hlídá výši CO2. To nezní špatně, ne? A bude ještě líp, stačí se posadit za volant. Masivní dveře se totiž za vámi samy elektricky zavřou a přivítá vás logo Genesis na obrazovce. Pokud konstruktéři značky chtěli zaujmout zákazníky hned na první pohled, tak se jim to povedlo.
Rozměry automobilu jsou navíc ohromující. Hyundai Genesis je daleko větší, než jak vypadá na fotografiích, a větší i než auta podobné kategorie třeba od BMW nebo Audi. Karoserie působí ostře řezaným dojmem a přední maska je až agresivní. Na druhou stranu ladnost křivek vyváží kdejaký vzhledový nedostatek – a tento model jihokorejské automobilky je elegantní dost a dost.
S ohledem na rozměry karosérie asi nikoho nepřekvapí, že místem se uvnitř rozhodně nešetřilo. Co se prostoru v oblasti hlavy týče, není místa zrovna příliš a dvoumetroví dlouháni budou na strop koukat hodně zblízka, ale nohy si řádně odpočinou. Do stran i na kolena je však místa dostatek. Dalo by se navíc říct, že s Genesisem nesnese srovnání žádný jiný vůz stejné třídy. A to především vzadu. Jedním slovem paráda.
Skvěle se ale můžete cítit i kvůli jiným vychytávkám. Křesla jsou pohodlná a dojem luxusu vzbuzují už jen pohledem, jsou také elektricky nastavitelná, podpěra pro ruku jakbysmet. Palubní deska působí střízlivě a nepřeplácaně, přesto na ní najdete všechno podstatné a bezchybně funkční. Důležité je si uvědomit, že Genesis je auto, které předpokládá, že jeho majitel sedí vzadu vpravo a auto řídí šofér. Právě majitelova pozice je pak vyhýčkána do maxima, jak se mu inženýři snažili připravit nejvyšší komfort.
Místa tam máte, že nevíte co s ním, přesto můžete ještě sklopit opěradlo nebo rovnou odsunout sedadlo předního spolujezdce vpřed. Pod loketní opěrkou pak naleznete celou řadu tlačítek a vybavení, jak si udělat ještě větší pohodlí. Můžete si třeba vysunout clonu zadního okna, ovládat vyhřívání a odvětrávání sedadel nebo audiosystém. To by tak hrálo, aby hudbu určoval řidič. I tuhle drobnost máte pod palcem vy.
Do zavazadelníku naložíte spoustu věcí, jelikož je opravdu obrovský. Tuto velkou výhodu ale zase vyvažuje nešikovný vstupní otvor. Nemůžete holt mít všechno. Zato máte k dispozici chytré tlačítko s názvem Smart Trunk. To totiž umí otevřít kufr, aniž byste museli používat hrubou sílu – vlastně aniž byste museli používat ruce. Když se postavíte s klíčem za auto, systém si klíče všimne a za pár okamžiků kufr sám otevře. Chytré, praktické a pohodlné. Jak jinak.
Nad výběrem motoru si lámat hlavu nemusíte, stejně jako u výbavy. Vidlicový šestiválec Lambda o objemu 3778 ccm a maximálním výkonu 232 kW však rozhodně není špatný a k tomuto typu auta se přesně hodí. S již zmiňovanou osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem na všechna čtyři kola se tak z nuly na stovku dostane za 6,8 vteřiny a maximální rychlost činí 240 kilometrů za hodinu. Jasně, nejsou to čísla, která by omráčila, ale na zážitkovou jízdu to přesto bohatě stačí. Tomu pomáhá i skvěle odhlučněná kabina.
Jenže všechny tyto výhody se pak nutně projeví na spotřebě. Arabští šejkové z vás budou mít radost hlavně při jízdě ve městě, kdy se spotřeba neustálým rozjížděním dvoutunového sedanu vyšplhá až k patnácti litrům. V prospektech k autu pak dokonce najdete cifru 16,2 litru na sto kilometrů. A to nejsou čísla, ze kterých byste se radovali. Mimo město spotřeba paliva samozřejmě klesá, a to někam k deseti litrům. To už není špatné. Malou výhradu máme k automatické převodovce. Ať už jste její zarytí zastánci, anebo zuřiví odpůrci, faktem je, že třeba při jízdě na nejvyšší osmou rychlost motoru chybí točivý moment.
Případně když pojedete jenom do mírného stoupání, tak si automat musí podřadit, vyšší rychlost pak řadí hned, jak je to možné. To sice už zní líp, ale uvědomte si, že třeba při jízdě po českých dálnicích to znamená neustále přeřazování, a to ne právě plynulým způsobem. V rámci řazení převodovky totiž hraje docela velkou roli skutečnost, na jaký z režimů právě jedete. Na výběr máte tři – Sport, Normal a Eco. Sice mezi nimi nejsou nějak zvláštní jízdní rozdíly, převodovka se ale chová pokaždé jinak. Jakž takž si ještě poradí s režimem Normal, ale sportovní nebo ekologický modul už nezvládá a v praxi to znamená, že při plynulé jízdě mění jednu rychlost za druhou. Pořád. To už je otravné.
Velkou pochvalu si naopak zaslouží jízdní vlastnosti, které jsou u tohoto luxusního hyundaie perfektní. V zatáčkách se auto pevně drží zvolené stopy a dodává tak pocit bezpečí. A to i při jízdě po rozbitých komunikací. Vše navíc probíhá za maximálního komfortu a skvělého odhlučnění kabiny. Je zkrátka zřejmé, že toto auto bylo vyladěné pro nadstandardně pohodlnou jízdu nikoliv však na úkor stability. A tak to má být.
Je zřejmé, že model Genesis to na evropských trzích nemá mezi tradičními konkurenty prémiových značek vůbec jednoduché. A to ani přes jeho veškeré kvality. Jeho prodeje však nejsou nikterak zanedbatelné a to hlavně díky příznivé ceně. Bez příplatků totiž stojí 1 749 990 korun, což je vzhledem k bohaté výbavě parádní cifra. S ohledem na to, že nabízí prakticky veškerý komfort, jako výrazně draží konkurenti, rozhodně zaslouží palec nahoru.
Tým AUTOiNDEX.cz
Hyundai Genesis 3.8 V6 | |
Typ motoru: | Atmosférický zážehový |
Objem motoru (ccm): | 3778 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 232 / 6000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): | 397 / 5000 |
Maximální rychlost (km/h): | 240 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): | 6,8 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: | 16,2 / 8,9 / 11,6 |
Velikost zav. prostoru (l): | 493 |
Objem nádrže (l): | 77 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): | 1980-2075 |
Nosnost (kg): | 540 |
Základní cena (kč): | 1 749 990 |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): | 1 749 990 |