Nový Hyundai i20 Coupé pěkně vypadá a skvěle jezdí. Třídveřové varianty korejská automobilka zkrátka umí a ani i20 není výjimkou. Testovali jsme provedení s benzinovým motorem pod kapotou a stylovým oranžovým lakem karosérie.
O automobilce Hyundai se toho v minulých letech napsalo dost a dost. V poslední době Hyundai představuje jednu novinku za druhou a stává se trnem v oku především evropských výrobců. Značka bojuje nejen příznivou cenou, ale hlavně radikálně zlepšenou kvalitou a i20 Coupé to jen potvrzuje.
Druhá generace nového Hyundaie i20 Coupé prošla důslednou inovací, co se týče vzhledu, ale jinak si příliš mnoho nových překvapení nepřipravila. Vizuál ovšem designéři vylepšili parádně. Jasně, jde o klasický třídveřový hatchback, od kterého mnoho jiných značek postupně ustupuje, ale v Hyundai ctí tradici a to je jen dobře. Vylepšení se dočkaly nárazníky, zmenšené zadní světlomety nebo třeba efektní ploutev na céčkovém sloupku. Nový look tak působí ještě dramatičtějším dojmem, auto vyhlíží poměrně dynamicky a možná i s jistou dávkou agrese. Musíme ale uznat, že korejská šelma má šmrnc.
Interiér se žádných převratných změn nedočkal, což ale vůbec nevadí, protože už v první generaci byl poměrně solidní. Místa je na třídvéřák relativně hodně, obzvlášť pro řidiče, i když vzadu se můžete cítit poněkud stísněně. Je to ale opravdu pouze o subjektivních pocitech, protože co do rozměrů je prostor směle srovnatelný s pětidveřovými auty. Hůř se do něj samozřejmě nastupuje a vystupuje, a to především dozadu, ale není to dodávka, to je na první pohled jasné.
Interiér vozu působí dojmem luxusu a pohodlí, palubní deska je přehledná a snadno ovladatelná, což platí pro všechny komponenty, a měkčené plasty a dveřní výplně požitek z cestování ještě vylepšují. Budíky jsou navíc podsvíceny modře. To se nemusí líbit každému, ale vypadá to elegantně – a o to jde.
I největší hračičkové si pak dostatečně vyhrají se zásobou vychytávek, které mají cestu zpříjemnit, ovládání auta usnadnit a dojem z jízdy vylepšit. O klasických proprietách, jako jsou kožený volant nebo zadní parkovací senzory, asi není třeba příliš mluvit, ale když si zaplatíte za verzi Sport Style, dočkáte se i automatické klimatizace a vyhřívaného volantu i sedaček, automatických světlometů s dešťovým senzorem nebo elektricky sklopných zrcátek. Jsou to právě detaily, které dělají život – i jízdu – příjemnějším.
Kufr je samozřejmě menší, než na jaký byste mohli být zvyklí, ale zase – opakujte si, že jde o třídveřové auto, tím se ledacos vysvětlí. Navíc co do objemu není zase o tolik menší. Největší nevýhodou se zdá být samotný nákladový prostor kufru, který není z největších a nic moc většího tam nedostanete.
Co se týká podvozku, proti pětidveřové variantě je trošku tužší, ale to je jen ve prospěch jízdních vlastností. V kabině jsou navíc pohodlné sedačky, takže i když si na horších děrovaných silnicích trošku zadrncáte, zvládnete to bez újmy, aniž by vám to vzalo elán pokračovat v cestě. Podvozek drží výborně stopu a do zatáček se nenaklání, jízda tak je bezpečná a ať bude vaším spolujezdcem kdokoli, nemusíte mít strach, že si bude stěžovat.
Model i20 Coupé samozřejmě není žádným sporťákem, ale dynamické jízdě se rozhodně nebrání. Limitem je tak spíše motor, který má trochu zpožděnou reakci na sešlápnutí plynového pedálu a pouze průměrný výkon. Jako protiváhu potěší vaši peněženku při počítání spotřeby. Čtrnáctistovka potřebuje svoje – ale pořád stejně. Je fuk, jak pojedete, prostě do ní nalijete šest litrů na sto kilometrů a můžete si jet, jak uznáte za vhodné.
À propos, když už jsme u ceny. Při tankování i20 sice peněženku potěší, při nákupu samotného auta to ale tak žhavé nebude. Auto překvapivě nestojí právě málo a skutečnost, že vás přijde na zhruba stejné peníze jako mnohem praktičtější pětidveřový model, dokáže narýsovat hluboké vrásky na čele. Rozhodování trošku usnadnila samotná automobilka, když i20 Coupé v základní verzi prodává pouze se slabším motorem 1.2, zatímco chcete-li čtrnáctistovku, připlatíte si i za lepší výbavu. Pomůže vám to k rozhodování? Zvlášť když ona základní verze je proti „základním verzím“ jiných automobilek podstatně nabušenější, ať už jde o šestnáctipalcová litá kola, LED diody nebo audiosoustavu.
Nakonec zbývá ještě říct něco k motoru, který se dočkal modernizace podobně jako facelift. Jak už bylo řečeno, k dispozici máte dva zážehové čtyřválce o objemu 1.2 a síle 84 koní, anebo námi testovanou variantu 1.4 s nejvyšším výkonem 100 koní. Má hladký chod na volnoběh, je poměrně kultivovaný a tichý a velmi funkční. Jasně, když se chcete odpíchnout, musíte přejít do vyšších otáček, ale to díky přesné šestistupňové manuální převodovce není problém a řízení si jde skutečně užít.
Je to složité rozhodování. Za ty samé peníze pořídíte i pětidvéřák, proč si potom kupovat třídvéřák? Protože jich na českých silnicích mnoho neuvidíte a vypadá fantasticky, může znít jedna z odpovědí. Vzhledem k ceně a dispozicím půjde o vůz maximálně pro páry a mladší řidiče, pocit výjimečnosti může udělat své – a je pravda, že i20 Coupé za to stojí.
Tým AUTOiNDEX.cz
Hyundai i20 1.4 DOHC D-CVVT 16V |
|
Typ motoru: |
Atmosférický zážehový |
Objem motoru (ccm): |
1368 |
Počet válců |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
73,6 / 6000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
133,42 / 3500 |
Maximální rychlost (km/h): |
184 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
11,6 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
7,1 / 4,3 / 5,3 |
Velikost zav. prostoru (l): |
326 |
Objem nádrže (l): |
50 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1085-1250 |
Nosnost (kg): |
515 |
Základní cena (kč): |
259 990 (1.2i 55kW, Family) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
324 990 (1.4i MAN, Family) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Hyundai |
Model: | i20 |
Karosérie: | Kupé |
Motor: | 1.4 DOHC |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2015 |
Technické parametry |