Jenom pár týdnů po světové výstavní premiéře představilo české zastoupení Renaultu nový model Talisman. Vzhled této francouzské novinky ze segmentu střední třídy má sportovně laděný design, prostorný elegantní interiér a je vybaven nejpokrokovější technologií. Budoucí zákazníci se rozhodně mají na co těšit, na ceny si ale budou muset ještě počkat do jejich zveřejnění v zemi výrobce.
Nový Renault Talisman představuje radikální krok, jedná se o zcela nový automobil s novou platformou, vzhledem a rozhodně zajímavým názvem. Nahrazuje hned dva modely – Lagunu a Latitude, příď se nyní nejvíce podobá crossoveru Espace. Jako první se na českém trhu začne prodávat sedan, první kusy mají k dealerům dorazit na přelomu roku. Prodloužené verze kombi s názvem Talisman Grandtour se dočkáme až na jaře 2016.
Novinka již není liftbackem, ale klasickým tříprostorovým čtyřdveřovým sedanem dlouhým 4848 mm, se šířkou bez vnějších zpětných zrcátek 1869 mm a s výškou nezatíženého vozu 1463 mm. Maska je chromovaná, hlavním rozdílem jsou však světlomety protažené až do předního nárazníku. Za příplatek mohou být hlavní reflektory pouze z LED, v nízké zádi pak najdeme světlomety s 3D efektem. Paleta laků karoserie se součinitelem odporu vzduchu 0,27 představuje dvě bílé, béžovou, modrou, hnědou, dva odstíny šedé a černé a rudou.
Interiér vyniká špičkovým designem a zajímavým barevným řešením. Široká a praktická středová konzola umocňuje pocit prostoru a šířky vpředu a zároveň udržuje mezi řidičem a spolujezdcem komfortní odstup. U předních opěradel byla vůbec poprvé využita technologie Cover Carving Technology. Jedná se o novou polotuhou skořepinu opěradel, která je současně odolná a pružná. Objem zavazadlového prostoru 608 litrů patří mezi největší v daném segmentu.
Talisman byl postaven na platformě CMF (Common Module Family) s rozvorem 2808 mm. Vozu nechybí řízení všech čtyř kol 4Control, které se dá zkombinovat s aktivním zavěšením převzatým rovněž z velkého crossoveru. Ten má několik režimů: Comfort, Sport, Eco, Neutral a plně konfigurovatelný Perso. Dle nastavení mění nejen charakteristiku tlumičů, odezvu a zvuk motoru a převodovky (pochopitelně pouze u dvouspojky EDC), ale i řízení, osvětlení přístrojů a interiéru, případně nastavení klimatizace.
Parkovací brzda je moderní elektronická. Litá kola v pěti druzích mohou mít průměr 16 až 19 palců. Seznam elektronických asistentů představuje především adaptivní tempomat, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídač mrtvého úhlu, čtení dopravních značek, zadní kamera, head-up displej a v neposlední řadě samočinné parkování.
Z hlediska motorizace jsou zatím u tohoto modelu v nabídce dva benzinové a tři vznětové motory. Ty zážehové jsou zastoupeny dvěma verzemi přeplňovaného čtyřválce 1.6 TCe se 110 kW/220 N.m a 147 kW/260 N.m, obě standardně spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Základem nabídky vznětových motorů je 1.5 dCi s 81 kW a 260 N.m a dále agregát 1.6 dCi (96 kW a 320 N.m) přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Vrcholem je motor 1.6 dCi bi-turbo se 118 kW a 380 N.m. Všechny naftové čtyřválce spolupracují se šestistupňovou převodovkou, dva slabší s manuální, vrcholný pak standardně s automatickou šestistupňovou převodovkou EDC.
Renault Talisman nabízí čtyři úrovně výbavy a několika vzhledů interiéru. Ta základní LIFE již zahrnuje slušný přehled desítek prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, druhý stupeň ZEN má navíc především bohatší světelnou výbavu, disky z lehkých slitin a řadu funkcí v interiéru včetně multimediálního a navigačního systému R-Link 2. Třetí stupeň INTES má oproti výbavě LIFE a ZEN opět rozšířenou výbavu o řadu účelných prvků a příslušenství.
Nejvyšším stupněm je výbava INITIALE PARIS, která je určena především pro špičkové manažerské vozy. Zde se nabízí systém 4Control s aktivně řízenými koly, Head-Up display, sedadla řidiče a spolujezdce elektricky nastavitelná včetně koženého čalounění nebo špičkový Bose Surround Sound Systém s 13 reproduktory. Více o této rozhodně zajímavé novince, která dále rozšíří nabídku na našem trhu, již brzy přineseme v redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz