Vznětovým motorům stále častěji konkurují benzinové maloobjemové jednotky a to především u vozů nižších segmentů. Nejinak je tomu i u Nissanu Pulsar, který má v nabídce přeplňovanou zážehovou jednotku 1.2 DIG-T. Právě tento motor je často srovnáván s dieselem 1.5 dCi, který už dobře známe z předchozího redakčního testu tohoto prostorného hatchbacku.
MPV nebo hatchback? Spíše obojí. Důležité je, že je pulsar schopný konkurovat tradičním soupeřům v nižší střední třídě, jako je třeba VW Golf. Hlavní devizou je objemný zavazadelník velice pohodlný interiér. Zvenku je nissan pěkným a elegantním autem zároveň a design zaujme především svými nevtíravými a uhlazenými tvary. Milovníci zaoblených kulatých linií si přijdou na své. V každém případě jde na svou kategorii o nadprůměrně prostorné auto, které svými parametry patří spíše mezi MPV. Je vysoké, dlouhé a poměrně úzké, čímž se vymyká představě klasického hatchbacku.
Po usednutí si okamžitě všímáme velkorysého prostoru nad hlavou. Do tohoto interiéru se usadí i osoba vyššího vzrůstu a ještě bude mít spoustu místa nad hlavou. Koleny navíc nebude tlačit ani do palubovky, ani v zadní řadě do sedadla před sebou…
Prostor je v Pulsaru řešen skutečně velkoryse, ve své třídě Nissan tentokrát konkurenci naprosto převálcoval a nabídl něco, co za tyto peníze nikdo jiný nenabídne. K tomu přičtěte nadprůměrný zavazadlový prostor a přiblížíte se autu, které je maximálně praktické. Když stěhujete nebo vezete z Ikey jakýkoli dlouhý předmět, sklopením zadního i předního sedadla můžete získat neobyčejně velký prostor. Takový, jaký vám jiné srovnatelné auto neposkytne, to je prostě fakt.
Nissan ale myslel i na bezpečnost. Elektronické systémy jsou téměř identické s těmi, které Nissan standardně montuje i do svých ostatních vozů, včetně třeba pomocníka s názvem Safety Shield, který vám bude hlídat jízdní pruhy, přednárazový systém a podobně. K tomu vás systém při couvání upozorní na pohyblivé objekty křížící vaši dráhu – ty však zaznamená nikoli senzorem jako ostatní vozy, ale širokoúhlou kamerou s automatickou vodní tryskou a horkým vzduchem na vysušení, je-li zašpiněná. Vůbec kamery prostě patří do výbavy Pulsaru a umějí dokonce sestavit model auta z ptačí perspektivy. Škoda jen příliš malého displeje, který podobné vychytávky neumožní příliš dobře vychutnat.
Podvozek nissanu je naladěn spíše na komfortní notu a i díky tomu dokáže dobře odfiltrovat většinu nerovností. Problémy občas působí snad jen přejezd příčných nerovností. I přes měkčí odpružení se automobil dobře drží zvolené stopy a nebrání se ani rychlým průjezdům zatáček. Na elitu této třídy podvozek sice nestačí, jedná se však o velmi slušný standard!
Také řízení koresponduje s naladěním podvozkových prvků. Posilovač je poměrně účinný a příliš zpětné vazby od předních kol řidiči nenabízí. Jednoduchá zadní náprava však nepotřebuje kdovíjak odladěné řízení, pro sportovní jízdu jsou v tomto segmentu vhodnější jiné hatchbacky. Nutno dodat, že klidný charakter vozu reflektuje i naladění stabilizačního systému, který zasahuje poměrně brzy.
Pod kapotou testovaného vozu se nacházel přeplňovaný čtyřválec, který obdobně jako 1.5 dCi vychází ze spolupráce s Renaultem. Moderní konstrukci benzinu potvrzuje přímé vstřikování, díky němuž je motor nejen relativně výkonný a také úsporný. Pochvalu si motor rovněž zaslouží za mimořádně kultivovaný chod a skvělé odhlučnění.
Pohonná jednotka byla spojená s šestistupňovou manuální převodovkou. Tato spolupráce vozu doslova sluší, převodovka si zaslouží slova chvály nejen za dobré odstupňování, ale také přesný chod.
Motor dokáže rozhýbat 4,4 metru dlouhý hatchback bez větších problémů. Při jízdě navíc není prakticky vůbec slyšet. Motor velmi dobře zatahuje již od nízkých otáček a navíc se dobře vytáčí. Ve městě si vystačíte se spotřebou do sedmi litrů na sto kilometrů, na okreskách spotřeba klesá klidně i k pětilitrové hranici. V kombinovaném režimu jsme s autem jezdili za 5,5 l/100 kilometrů.
Nissan Pulsar nabízí hodně místa a to nejen pro posádku, ale i pro zavazadla. V kombinaci s komfortně naladěným podvozkem se jedná o příjemný vůz pro každodenní ježdění. Agilní a velmi projev motoru 1.2 DIG-T činí ze základní varianty Nissanu Pulsar plnohodnotného společníka. To vše navíc za rozumné pořizovací náklady.
Tým AUTOiNDEX.cz
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný zážehový |
Objem motoru (ccm): |
1197 |
Válce : |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
85 / 4500 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
190 / 2000 |
Maximální rychlost (km/h): |
190 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
10,7 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
6,3 / 4,3 / 5,0 |
Velikost zav. prostoru (l): |
385 |
Objem nádrže (l): |
46 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1304 |
Nosnost (kg): |
492 |
Základní cena (kč): |
329 900 (DIG-T 115, VISIA) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč): |
329 900 ( DIG-T 115) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Nissan |
Model: | Pulsar |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.2 DIG-T |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2015 |
Technické parametry |