Nový Peugeot 208 je dnes výraznější a elegantnější. Propracovanější přední nárazník, širší maska chladiče s integrovanou chromovou lištou dává vozu novou identitu. Také nově tvarované dvoubarevné LED světlomety navazují na další boční proporce a vůz dostává jiný profil. K dispozici je výběr patnácti až sedmnácti palcových kol elegantních tvarů. Zaujmou i zadní světla s novými 3D lištami ve tvaru tří lvích drápů s diodami, které jsou symbolem designu Peugeota.
Interiér tohoto městského auta překvapí prostornou kabinou a dobře padnoucím malým volantem. Přístrojová deska se přestěhovala až těsně pod čelní sklo nad volant a řidič může lépe kontrolovat údaje. Dobrou viditelnost vzhledem ke své výšce postavy přitom může snadno korigovat výškově nastavitelným volantem i sedadlem.
Od druhého stupně výbavy máte ve voze dotykovou obrazovku multimediálního centra. Velký sedmipalcový displej nabízí intuitivní ovládání a snadný přístup ke všem funkcím (rádio, navigace, telefon, palubní počítač). Navíc poskytuje to nejlepší z možností palubního připojení: Bluetooth a USB, mobilní aplikace přes systém Peugeot Connect Apps a nový systém MirrorScreen, díky kterému je možné zobrazit displej telefonu na dotykové obrazovce vozidla a naplno využívat aplikace v telefonu.
Jako jeden z mála hatchbacků nabízí nová 208 za příplatek systém Park Assist. Tento parkovací asistent umožňuje automatické podélné zaparkování a vyjetí z parkovacího místa. V rozšířené nabídce je i technologie Active City Brake, tedy automatické nouzové brzdění v městském provozu v případě rizika srážky. Tento nový systém umožňuje vyhnout se při rychlosti do 30 km/hod nehodě nebo snížit její závažnost v případě, že řidič včas nezasáhne.
Novinka je sériově vybavena všemi bezpečnostními systémy, díky nimž získala pět hvězdiček v testech EuroNCAP. Jedná se o systém kontroly stability ESP + ASR, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF + podpora brzdění v kritických situacích EVA včetně samočinné aktivace výstražných světlometů. Od druhé úrovně výbavy je navíc k dispozici couvací kamera, která využívá velký barevný displej a výrazně usnadňuje běžné parkovací manévry.
Použité benzinové a dieselové motory PureTech a BlueHDi splňují nejnovější emisní normy EURO 6. V nabídce je zejména nejúspornější spalovací motor se spotřebou pouze 3 l / 100 km a emisemi 79 g CO2 /km. U dieselových agregátů jsou k dispozici tři úrovně výkonů: motor 1.6 BlueHDi 75 k a 1.6 BlueHDi 100 k S&S, spojený s manuální pětistupňovou převodovkou, jejichž standardní verze (bez systému S&S u 75 k) vykazují emise 90 g CO2/km. Další možností volby je motor 1.6 BlueHDi 120 k S&S spojený s manuální šestistupňovou převodovkou, který vykazuje emise pouze 94 g CO2/ km.
Řada tříválcových benzínových motorů PureTech se po spuštění atmosférických verzí nyní rozšiřuje o přeplňovaný agregát 1.2 PureTech 110 k S&S, který může být rovněž spojen s novou automatickou převodovkou EAT6. Výkon těchto agregátů je od 68 k až do 208 k u motoru 1.6 THP 208 k u sportovních verzí GTi a GTi Peugeot by Sport. Vedle velmi příznivé spotřeby paliva paliva se emise CO2 pohybují jen od 95 g do 129 g / km.
Nový Peugeot 208 se opět nabízí ve tří i pětidveřové verzi a třech úrovních výbavy Access, Active a Allure. Základní cena v nejnižší výbavě Acces s litrovým motorem má zaváděcí akční cenu 245 tisíc korun. Špičkové pětidveřové provedení v nejvyšší výbavě Allure s motorem 1,6 BlueHDi 120k a manuální šestistupňovou převodovkou dnes pořídíte pod 400 tisíc korun, špičkový sportovní model 208GTi s motorem 1.6 THP 208k ve třídveřové variantě za 496 700 Kč. Další informace přineseme v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz