Peugeot 508 s nejsilnějším turbodieselem pod kapotou je v nabídce pouze ve vrcholovém provedení GT. Jak ale název napovídá, v autě si lépe vychutnáte pohodlí, než dynamickou jízdu.
Peugeot 508 již dobře známe. V redakci se nám vystřídalo hned několik variant a musíme uznat, že nás tento model chytl za srdce. Může za to i nedávná designová proměna, která znamenala úpravu některých křivek karosérie a také moderní technologií LED světel s nadčasovým ztvárněním. Prostorná varianta kombi a silný naftový motor navíc doslova vybízí k rodinnému cestování.
Design vozu jsme popisovali již v minulých testech. Za zmínku stojí omlazená přední část, která se k autu skvěle hodí. Pochvalu si zaslouží přední světlomety s LED technologií pro potkávací a dálkový režim, jenž jsou u výbavy GT standardem. Jejich účinnost je totiž bezchybná.
Vzhled varianty GT se od standardních modelů příliš neliší. Jiná je mřížka masky chladiče, která dostala označení výbavy GT. Samozřejmostí jsou také osmnáctipalcová kola. Příliš změn nenajdete ani v interiéru. Kouzlo GT je tedy spíše v bohaté standardní výbavě, než nějakých designových výstřelcích. Součástí výbavy je například head-up displej nebo třeba polokožené čalounění s elektrickým nastavováním předních sedadel. Jejich vyhřívání je rovněž samozřejmostí.
Interiér je celkově velice útulný a potěší i kvalita použitých materiálů. Ovladače nabízejí jemné fungování a intuitivní rozmístění. Líbila se nám efektní panoramatická střecha, která je rovněž součástí výbavy. Daní za skleněnou střechu je omezený prostor v oblasti hlavy. Z minulých redakčních testů však víme, že varianty bez skleněné střechy na tom nejsou v tomto ohledu o moc lépe. Jinak si ale interiér zaslouží pochvalu za příčné i podélné místo, které deklasuje nejednu limuzínu vyšší třídy.
Výhradu nelze mít ani proti multifunkčnímu volantu, jenž dobře padne do ruky a zajišťuje intuitivní ovládání prakticky všech důležitých funkcí. To probíhá pomocí tlačítek, ale hlavně rolerů, nad kterými nemusíte příliš přemýšlet.
Zavazadelník má objem 508 litrů, což je spíše průměrná hodnota. Za zmínku však stojí jeho šířka, která zvyšuje užitnou hodnotu díky lepší využitelnosti. Nechybí praktické háčky ani popruhy pro převoz křehkého nákladu. Samozřejmostí je také elektrické ovládání pátých dveří. Opěradla zadních sedadel lze navíc sklopit přímo z kufru.
„Gétéčko“ by klidně mohlo mít pod kapotou výkonný benzinový motor a nikdo by se nad tím nepozastavoval. Peugeot ale sáhl po úsporném vznětovém čtyřválci, ovšem v nejvýkonnějším provedení. Vyšší zdvihový objem motoru 2.2 HDI v kombinaci se sofistikovaným naladěním elektroniky přineslo nejvyšší výkon 150 kW při 3500 ot/min. Největší točivý moment 450 N.m je k dispozici při 2750 ot/min.
Naftová pohonná jednotka deklasuje tedy většinu dvoulitrových konkurentů a příliš neztrácí ani v přímém srovnání s poslední novinkou koncernu VW, kterou je dvojitě přeplňovaný dvoulitr 2.0 Bi-TDI. Přestože nemá tolik síly, je o poznání kultivovanější. A o to jde v této třídě především.
Motor slušně zatahuje už od nízkých otáček a apetit mu nechybí ani ve středních otáčkách. V praxi Peugeot 508 nechá většinu běžných automobilů za sebou, což oceníte hlavně při jízdě s plně naloženým vozem nebo při předjíždění.
Vznětový motor 2.2 HDI je standardně spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Řazení probíhá velice hladce, nicméně dvouspojkové převodovky jsou na tom v této oblasti přeci jen lépe. Řadit lze i manuálně a převodovce nechybí ani sportovní mód.
Kombinovaná spotřeba pohonných hmot se pohybuje kolem 7 l/100 km. Při klidné jízdě po okresce navíc není problém jezdit se spotřebou 6 l. Ve městě je naopak nutné počítat s devítilitrovým odběrem. I tak je ale akční rádius vozu na jedno natankování díky 72 litrové nádrži více než dostatečný.
Peugeot 508 SW GT se nejlépe cítí na dálnici při svižné jízdě. Stabilita je totiž na velmi dobré úrovni i ve vyšších rychlostech. Podvozek představuje optimální kompromis mezi komfortním a tužším naladěním. Zajímavé je, že oproti ostatním verzím dostala přední náprava varianty GT dvě trojúhelníková ramena namísto vzpěr McPherson. Subjektivně však nevidíme v jízdních vlastnostech rozdíl. Konstrukční změnu podvozku pravděpodobně kompenzuje vyšší hmotnost pohonné jednotky 2.2 HDI. Jedinou výtku si podvozek zaslouží snad jen za horší odhlučnění.
Peugeot 508 SW GT je pohodlným kombi se silným naftovým motorem. Je doslova předurčen pro svižné dálniční přesuny na dlouhé vzdálenosti, ale dobře poslouží i jako reprezentativní manažerský vůz. Originalita modelu 508 je rovněž silnou stránkou, obzvláště na našem trhu.
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot 508 SW 2.2 HDI GT |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
2179 |
Válce : |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
150 / 3500 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
450 / 2750 |
Maximální rychlost (km/h): |
232 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
8,4 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
7,4 / 4,5 / 5,5 |
Velikost zav. prostoru (l): |
508 (s rezervou) |
Objem nádrže (l): |
72 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1780 (včetně řidiče) |
Nosnost (kg): |
500 |
Základní cena (kč): |
602 000 (1.6 e-HDI MAN 6, Active, akční cena) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč): |
900 000 (GT, akční cena) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 508 |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.2 HDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2015 |
Technické parametry |