Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI - manažerské kombi (TEST)

Testy
06.05.2015

F T G

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI - manažerské kombi (TEST)

Model 508 nedávno zažil designovou proměnu. Ladné křivky v kombinaci s moderní technologií LED světel, působí nadčasovým dojmem. Zkoušeli jsme prostornou variantu kombi s úsporným čtyřválcem pod kapotou.

Přestože Peugeot 508 není žádnou novinkou a prodává se už pátým rokem, stále má nezaměnitelné kouzlo. Obzvláště omlazená přední část autu mimořádně sluší. Zatímco u sedanu můžete obdivovat nový vzhled nárazníků či zadních světel, u varianty kombi byste je hledali marně. Jiným designem se ale v obou variantách mohou shodně pochlubit například nové přední světlomety či maska chladiče, na které je umístěno logo francouzské automobilky. Znak výrobce se přesunul z kapoty.

Příplatkové světlomety (standard pouze u nejvyšší výbavy GT) využívají LED technologii pro potkávací i dálkový režim a vypadají opravdu pěkně. Naprosto bezchybná je však jejich účinnost, které si mohli doposud užívat pouze zákazníci automobilů toho nejvyššího segmentu. Světla svítí o řád lépe, než moderní xenony. Příplatek 30 tisíc korun za Full LED je rovněž akceptovatelný.

Rodiny král

Interiér již dobře známe z nedávno testovaného sedanu. Uvnitř potěší nejen útulnost, ale především kvalita použitých materiálů. Všechny ovladače fungovaly velmi jemně a ani z útrob palubní desky či karosérie se neozývaly nepříjemné zvuky ani při jízdě po městské dlažbě. A to jsme testovali variantu s velkou efektní panoramatickou střechou, která často nepříjemné zvuky způsobuje.

Na sedadlech se sedí pohodlně a to díky sofistikovanému tvarování (včetně bočnic) s tužším charakterem sedáků. Posez za volantem je dostatečně dimenzovaný a vyhoví nejen dlouhánům, ale i osobám menšího vzrůstu. Pochvalu si zaslouží příčný i podélný prostor interiéru, který deklasuje nejednu limuzínu vyšší třídy.

Líbil se nám multifunkční volant, který skvěle padne do ruky a navíc nabízí intuitivní ovládání prakticky všech důležitých funkcí. To probíhá pomocí tlačítek, ale hlavně rolerů, nad kterými nemusíte příliš přemýšlet. V tomto ohledu má Peugeot jednoznačně navrch například oproti německému koncernu VW, jenž nabízí pouze tlačítka (například u nového passatu).

Za příplatek dostal Peugeot head-up displej, který se promítá na plastovou destičku vyčnívající z vrchní části přístrojové desky, přímo před řidičem. Jednotlivé údaje jsou různě barevné a tedy i dobře čitelné. A kdyby přeci jen nebyly, polohu a jas údajů lze nastavit pomocí tlačítek ukrytých ve schránce vlevo od volantu.

Příčná i podélná prostornost interiéru je bohatě dimenzována, trochu zklamáním byl omezený prostor v oblasti hlavy. Je to pochopitelně dáno i panoramatickou střechou testovaného kombíku, i tak ale varianta SW nabízí pouze o nepatrně místa více, než sedan.

Objem zavazadlového prostoru je 508 litrů, což je spíše průměrná hodnota. Pochvalu si však zavazadelník zaslouží za šířku, která zvyšuje jeho užitnou hodnotu. Nechybí praktické háčky ani popruhy pro převoz křehkého nákladu. Samozřejmostí je také elektrické ovládání pátých dveří. Opěradla zadních sedadel lze navíc sklopit přímo z kufru a to u všech výbav.

Motor a podvozek

S naftovými dvoulitry se u Peugeotu doslova roztrhl pytel. Pro model 508 nabízí automobilka čtyři výkonové varianty 2.0 HDI dle výběru převodovky plus vrcholovou verzi 2.2 HDI pro GT. Testovaný dvoulitr s nejvyšším výkonem 110 kW je spíše z těch slabších, i tak ale zaslouží pochvalu. Největší točivý moment 370 N.m při 2000 ot/min. motoru ostudu rozhodně nedělá. Pohonná jednotka je příjemně tichá a kultivovaná, kabina je navíc dostatečně odhlučněná a to i při svižném dálničním tempu.

Šestistupňová manuální převodovka se chlubí příjemným odstupňováním jednotlivých rychlostí. Zejména dlouhá šestka se skvěle hodí pro rychlé cestování. Výtku si však převodovka zaslouží za poměrně nepřesné vymezení drah převodových stupňů. Náš názor je ten, že by se automat k naftovému motoru, v rámci rodinného kombi, hodil přeci jen lépe.

A jak je na tom motor se spotřebou? V kombinovaném režimu jsme jezdili za 5,8 l/100 kilometrů, ve městě je nutné počítat se spotřebou zhruba o litr vyšší. Jízda klidným tempem pak znamená spotřebu pod pětilitrovou hranicí. Akční rádius vozu na jedno natankování 72 litrové nádrže se tak hravě přehoupne přes magickou hranici 1000 kilometrů. A to se ani nemusíte příliš snažit.

K vynikající ekonomice provozu přispívá také systém Start Stop. Ten u Peugeotu zaslouží velkou pochvalu. Konečně jsme jezdili s vozem, kde nám Start Stop prakticky vůbec nevadil. Jednak motor dokázal vypnout už při dojíždění například k semaforu a dále následný start probíhá prakticky neznatelně. Žádné zpoždění se tedy nekoná, což je velkým překvapením. Bravo!

Na silnici není vyšší hmotnost kombíku oproti sedanu příliš rozpoznatelná. Také stabilita je na dobré úrovni i ve vyšších rychlostech. Podvozek představuje optimální kompromis mezi komfortním a tužším naladěním. Do zatáček se auto vrhá s jistotou, radost trochu kazí nepříliš komunikativní řízení. Snad jen odskakování kol na větších nerovnostech není příliš příjemným atributem.

Resumé

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI je atraktivním rodinným vozem s úsporným motorem a pohodlným interiérem. Díky elegantnímu designu však dobře poslouží i jako reprezentativní manažerský vůz. Moderní technologie a řada vylepšení, které přišlo s novým faceliftem, dokáže podle nás ospravedlnit o něco vyšší pořizovací cenu tohoto peugeotu. Za zmínku bezesporu stojí i originalita, která se na našem trhu zaplaveném německými vozy docela cení.

Tým AUTOiNDEX.cz

Peugeot 508 2.0 BlueHDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1997

Válce / ventily:

4 / 4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110 / 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

370 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

210

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,1

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,0 / 3,8 / 4,2

Velikost zav. prostoru (l):

508 (s rezervou)

Objem nádrže (l):

72

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1705

Nosnost (kg):

495

Základní cena (kč):

561 000 (1.6 ETG6, ACCESS, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

675 000 (2.0 BlueHDI, ACTIVE, akční cena)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -