Audi A6 3.0 TDI quattro - na vrcholu třídy (TEST)

Testy
22.03.2015

F T G

Audi A6 3.0 TDI quattro - na vrcholu třídy (TEST)

Nedávný facelift posunul Audi A6 opět o krok vpřed a jeho konkurentům udělal vrásky na čele. Čtvrtá generace tohoto modelu dokáže doslova uchvátit svým dynamickým designem a precizním továrním zpracováním. Vyzkoušeli jsme druhý nejsilnější vznětový motor 3.0 TDI v nabídce.

Audi A6 v šedé barvě s krásnými dvacetipalcovými ráfky je doslova magnetem pro oči. Doplňky S-line tuto vlastnost ještě umocňují a vůz s nimi vypadá velmi agresivně. Ačkoli je nedávná modernizace spíše kosmetického charakteru, je to jistě vítaná změna.

Nové jsou přední světlomety s jiným tvarem a grafikou a A6 dostala i dynamické ukazatele na zádi. Ty mají přispět k bezpečnosti jízdy tím, že ukazují směr plánovaného manévru. Nové jsou také nárazníky s elegantnějším tvarem. Ostatní změny jsou patrné pouze při přímé konfrontaci s předchozí verzí.

Hledáte nový, rychlý a bezpečný způsob, jak vkládat peníze na online casina? Pak jste v tomhle článku na správném místě! Protože dnes se budeme věnovat fenoménu casino SMS vkladu, který v poslední době stále častěji láká hráče na online casina. Co to vlastně takový casino sms vklad je, jaké jsou jeho výhody a nevýhody, jak na to, a na jakých online casinech ho můžete využít? To a mnohem více se dozvíte v dnešním článku, který pro vás připravil KasinoCzech10! Casino SMS vklad je nová a moderní platební metoda na online casinech.
Jednoduše řečeno, jde o to, že hráč může vložit peníze přes SMS zprávu, kterou pošle na speciální telefonní číslo. Peníze se pak okamžitě připíšou na hráčův účet na online casinu, a hráč může ihned začít hrát. Přitom se mu nepočítají žádné poplatky, a může odeslat SMS ve výši minimálně 50 Kč a maximálně 5000 Kč. Casino SMS vklad má několik výhod, a proto je čím dál více oblíbený na online casinech.
Za prvé, jde o velmi rychlý způsob, jak vložit peníze - peníze jsou na účtu obvykle do několika minut. Za druhé, jde o bezpečnou metodu - a to proto, že hráč nemusí nikde zadávat své bankovní údaje. Za třetí, hráč nepotřebuje k této metodě žádnou speciální aplikaci nebo kreditní kartu, a může ji využít prakticky odkudkoliv. A konečně, casino SMS vklad je velmi jednoduchá metoda, a může ji využít každý hráč bez ohledu na to, zda je již zkušený nebo začátečník. Vkládání peněz na online casino pomocí casino SMS vkladu je velmi jednoduché. Nejdříve si musíte najít online casino, které tuto metodu nabízí. Poté si vyberte možnost vkladu skrze casino SMS vklad.

Kámen na kameni

Uvnitř se prakticky nic nezměnilo. Audi A6 stále těží z pečlivě navrženého interiéru, který je velmi svěží a vyrobený z vysoce kvalitních materiálů. Na středové konzole se nachází typický systém Audi MMI s ovladačem a v jeho těsné blízkosti také ovladač hlasitosti audiosystému. Poněkud nezvykle (a možná trochu neprakticky) bylo tlačítko startéru umístěno napravo od voliče automatické převodovky.

Samozřejmostí jsou zde prvky nadstandardní výbavy, jako je projekční displej, systém nočního vidění, výborně znějící audiosystém Bose a ambientní osvětlení interiéru. Vpředu je místa tak akorát a pochvalu si zaslouží vynikající prošívaná sedadla S-line, na kterých je radost sedět. Ocenili jsme zejména nastavitelnou délku sedadel, která podrží nohy i vyšším osobám. Sedadla mají také integrované opěrky hlavy, které působí sportovně a elegantně zároveň.

Vzadu je o něco méně místa, než se u vozu střední třídy očekává. Konkurenti z prémiového segmentu na tom však nejsou o mnoho lépe. V tomto ohledu se těmto limuzínám může snadno vyrovnat jakýkoli sedan střední třídy.

Krok směrem k motoru Bi-TDI

Zážehový šestiválec s třílitrovým zdvihovým objemem posílil o 20 kW na celkových 200 kW. Od vrcholného dvojitě přeplňovaného Bi-TDI ho tedy dělí "pouhých" 35 kW. Za něj však zákazník zaplatí o 100 tisíc korun více. Na jedné straně není cenový rozdíl nikterak dramatický (zejména s ohledem na pořizovací cenu), další stranou mince je však omezená reálná využitelnost vysokého výkonu Bi-TDI v současném provozu.

Slabší 3.0 TDI má podle nás dostatečný potenciál pro jakýkoliv jízdní režim. To mu zaručuje největší točivý moment 580 N.m, který vrcholí už při 1500 ot/min. Vyzdvihnout musíme kultivovaný chod této pohonné jednotky a také velice utlumený zvuk pronikající do interiéru. Ani opravdu rychlou dálniční jízdu tedy prakticky nic neruší.

Důvodem pro volbu Bi-TDI může být především osmistupňová převodovka ZF s hydrodynamickým měničem, která řadí přeci jen lépe. Testovaný sedmistupňový S-tronic je pro většinu jízdních situací bezproblémový, někdy však přeci jen postrádá plynulost. Jednotlivé rychlostní stupně jsou možná až příliš dlouhé, což zhoršuje dynamiku jinak skvělého šestiválce a to zejména ve vyšších rychlostech.

Spotřeba motoru se mimo město drží na skvělých 6,5 l/100 km, na dálnici počítejte s hodnotou kolem 7,3 l. Při popojíždění ve městě spotřebuje motor kolem 9 l/100 kilometrů, což není příliš. K ekonomice, především na dálnici, přispívá i fakt, že převodovka S-tronic udržuje otáčky motoru poměrně nízko a navíc nechybí funkce volnoběhu při dojíždění.

Zrozeno na německé silnici?

Jízdní vlastnosti testované Audi A6 s paketem S-line mají dvě roviny. Na kvalitním povrchu se jedná o velice pohodlný sedan, jehož karosérie se prakticky nenaklání a vzduchové odpružení s možností volby několika režimu funguje tak, jak bychom u prémiového auta vyšší střední třídy čekali.

Pokud však vjedete na nekvalitní asfalt, dostaví se nepříjemné rázy od kol. Zkrátka jejich dvacet palců sice dělá dojem, ale také deklasuje komfort jízdy na rozbitých silnicích téměř na úroveň sportovního vozu. V tomto ohledu tedy doporučujeme slevit z vysokých designových nároků a zvolit alespoň 18-ti palcová kola. Podíl na tvrdosti podvozku, ale dozajista bude mít i sportovní paket S-line.

Zajímavým nadstandardním prvkem byl sportovní zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Ten úspěšně eliminuje vrozenou nedotáčivost, která je obecně i pro quattro noční můrou. Při razantní akceleraci na výjezdu ze zatáčky totiž dochází k přenesení větší porce točivého momentu na vnější zadní kolo, čímž se auto lépe „srovná“ do zatáčky.

Intenzitu posilovače řízení lze nastavit v několika režimech, obdobně, jako odpružení. Stále však působí poměrně odtažitě a nevrací se do středové polohy s přirozenou vervou. Zkrátka od zážitků z pravého řízení je tady třeba koncernové Porsche s modelem Panamera. Ta ale segment Audi A6 samozřejmě o něco převyšuje.

Resumé

Audi A6 3.0 TDI quattro je skvěle navržené a jedinečné vozidlo s vyspělou technologií. Potěší vás také úsporný a výkonný turbodiesel, jehož zvuk je v kabině prakticky neslyšitelný. Paket S-line v kombinaci s velkými koly však není pro naše silnice příliš vhodný, proto doporučujeme pečlivě zvážit všechna pro a proti. Za ušetřené peníze můžete klidně zvolit výše zmíněné biturbo s lepší převodovkou.

Tým AUTOiINDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Audi
Model:A6
Karosérie:Sedan
Motor:3.0 TDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2015
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -