Další generace minivozů z Kolína přináší extravagantní řešení v rámci svého segmentu. Toyota Aygo je toho nejlepším příkladem. Nová Toyota Aygo se chlubí velice pokrokovým designem. Její přední část ve stylu písmene X zaujme snad opravdu každého. Designový styl se jmenuje J-Playful a nabízí široké možnosti individualizace.
Nová Toyota Aygo se chlubí velice pokrokovým designem. Její přední část ve stylu písmene X zaujme snad opravdu každého. Designový styl se jmenuje J-Playful a nabízí široké možnosti individualizace. Námi testovaný vůz v kombinaci s oranžovým lakem karosérie, kterému kontrastují doplňky v lesklé černé (včetně litých kol), jen stěží evokuje japonskou konzervativní toyotu. Za vše pochopitelně může kooperace tří automobilek v rámci společnosti TPCA, která u nás vyrábí auta již od roku 2005.
Individualizaci vozu podporuje zajímavý výrobní program, v rámci kterého si můžete nakonfigurovat automobil dle vlastních představ. A když se vám přestane líbit, můžete si jednoduše dokoupit plastové panely v jiném barevném odstínu. Pochvalu také zaslouží moderní projektorová světla, jež doplňují diody LED pro denní svícení.
Aygo má krátké převisy (675 mm vpředu a 440 mm vzadu) a kola jsou v rozích karosérie, což zlepšuje jízdní vlastnosti. Vzadu zaujmou svislá koncová světla a také výklopné sklo, jako u předchůdce. Zajímavostí jsou také zadní boční okna, která se pouze vyklápějí a nelze je standardně stáhnout.
Zavazadelník nabízí slušný objem 168 litrů, který postačí pro běžné nákupy či převoz pár malých zavazadel. Větší prostor vznikne po sklopení symetricky dělených opěradel zadních sedadel. Na předních sedadlech je místa dostatek prakticky ve všech směrech, vzadu to však pro dlouhány není. Chybí místo pro kolena i hlavu.
Zatímco exteriéry kolínských aut (Peugeot 108, Citroen C1, Toyota Aygo) se od sebe výrazně liší, uvnitř příliš rozdílů nenajdete. Jiné jsou snad jen barevné kombinace čalounění a samozřejmě také logo na volantu. Po usednutí dovnitř zaujme rozměrný rychloměr s digitálním displejem palubního počítače v jeho středu. Vlevo je pak originální digitální otáčkoměr.
Volant potěší svým tlustým věncem, který se dobře drží. V horní části středové konzole je sedmipalcový displej multimediálního systému. Ten nabízí mimo jiné funkci zrcadlení mobilního telefonu, čímž lze rozšířit možnost využitelnosti aplikací v mobilu při jízdě.
Základní a zároveň zatím jedinou pohonnou jednotkou pro Toyotu Aygo je tříválec o zdvihovém objemu 998 cm3. Toyota Aygo je tedy z kolínského tria jediné auto, které si musí vystačit s jedním motorem. Ten má nejvyšší výkon 51 kW při 6000 ot/min a největší točivý moment 95 N.m při 4300 ot/min.
Motor se vyrábí v Polsku a konstrukčně vychází z minulého modelu. Došlo u něj však k několika úpravám. Tak například má přepracovaný sací kanál a dostal také nové olejové trysky u pístů. Použity byly zcela nové zapalovací svíčky, změnil se kompresní poměr a nepatrně vzrostl výkon. Zvuk motoru měl jadrný projev a toyota ho na základě průzkumu u zákazníků ponechala beze změny i u modernizované varianty.
Tyotota Aygo s litrovým motorem není sice kdovíjaký sprinter, na běžnou jízdu je ale výkon dostatečný. Pochvalu si zaslouží převodovka, která má přesné dráhy řazení a lehký chod. Spotřeba se pohybuje kolem hranice 5 l/100 km, ve městě je nutné počítat se spotřebou zhruba o jeden litr vyšší.
Nejvíce jsme ocenili skvělou ovladatelnost nové toyoty ve městě. Díky velmi slušnému rejdu a krátké karosérii se otočíte takřka na místě a stejně tak příjemné je i parkování. Elektronický posilovač je velice účinný, což usnadňuje manévrovat s vozem zejména ženám.
Povozek je poměrně měkký, takže i jízda po městské dlažbě působí komfortním dojmem. V zatáčkách se sice kvůli tomu karosérie trochu naklání, není to však nic nepříjemného a auto drží dobře zvolenou stopu. Krátké převisy a kola v rozích karosérie dělají skvělou práci.
Nepříjemně působí snad jen prudká změna směru, kdy se váha až příliš přesune na přední vnější kolo. Optimálně se aygo cítí ve městě nebo na okreskách. Dálnice a vysoká rychlost již přináší určité problém. Prvním je akustika, druhým pak určitá nestabilita v rychlostech nad 150 km/h. To je však pochopitelně, tyto vozy jsou předurčeny především do města.
Toyota Aygo je extravagantním městským autem, které může směle konkurovat i některým prémiovým modelům od konkurence. Ve městě nabízí pohodlí a skvělou ovladatelnost, dobře však poslouží i při občasných vyjížďkách mimo město. Úsporný motor není sice kdovíjak výkonný, pro běžnou jízdu ale stačí. Potěší také cena, která startuje na 209.900,- CZK.
Tým AUTOiNDEX.cz
Toyota Aygo |
|
Typ motoru: |
Atmosférický zážehový tříválec |
Objem motoru (ccm): |
998 |
Válce: |
3 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
51 / 6000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
95 / 4300 |
Maximální rychlost (km/h): |
160 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
14,2 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
5,0 / 3,6 / 4,1 |
Velikost zav. prostoru (l): |
168 |
Objem nádrže (l): |
35 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
840 |
Nosnost (kg): |
400 |
Základní cena (kč): |
209 900 |
Základní cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
209 900 |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Toyota |
Model: | Aygo |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.0 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2014 |
Technické parametry |