Druhá generace Fordu Kuga je v nejlepších letech a po loňské modernizaci dokázala přilákat spousty zákazníků. K redakčnímu testu jsme zvolili vlajkovou loď tohoto modelu v plné výbavě a naftovým dvoulitrem pod kapotou.
Majestátní vzhled testovaného vozu ještě více zdůrazňoval metalický bílý lak karosérie a množství příplatkových doplňků exteriérové sady Individual. Za zmínku rozhodně stojí přední a zadní sportovní spoiler v barvě karosérie, nástavce blatníků a prahů, horní a dolní mřížky chladiče v lesklé černé barvě a chromovaným ohraničením. Nárazníky vozu byly rovněž vyvedeny v barvě karosérie, ale jejich spodní část měla černou úpravu. To kvůli ochraně při případném kontaktu s terénem.
Je jasné, že dominantou vozu budou silnice a do terénu se příliš nehodí. Stačí se podívat na devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, která z něj činí ryze sportovní SUV než nějakého milovníka nečistot. Vše potvrzuje mohutný zadní spoiler v horní části pátých dveří v barvě karosérie nebo třeba dvě samostatné chromované koncovky výfuku integrované do nárazníku.
Široké možnosti individualizace, kterou Ford Kuga nabízí, se není co divit. Vždyť právě americký trh bude hlavní cílovou skupinou pro tento model. I když v Americe nese tento ford označení Escape, nejlépe se cítí na kvalitních silnicích.
Prostorný interiér je dobře využitelný a chlubí se extravagantní přístrojovou deskou. Prémiový dojem dokáže navodit osvětlení pomocí LED diod s možností volby barevného odstínu. Vzdušnost zajišťuje příplatkové panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním.
Samozřejmostí je kožené čalounění sedadel včetně vyhřívání s regulací teploty. Sedadlo řidiče je elektricky seřiditelné v 10 směrech včetně elektricky nastavitelné bederní opěrky. Nechybí kvalitní audiosystém s 9 HiFi reproduktory včetně středového na přístrojové desce. Pochvalu si zaslouží intuitivní navigační systém promítaný na barevném displeji o rozměru 4.2“.
Další TFT displej se nachází v kapličce přístrojů a umí zobrazit různé provozní funkce. Spolupracuje aktivně s displejem na středovém panelu, který by však dle našeho názoru mohl být přeci jen větší. Vyšší posed za volantem je pro SUV typický. Pochvalu si zaslouží optimální umístnění pedálů a také nastavitelný volant ve dvou směrech v širokém rozmezí.
Velice praktickou záležitostí je možnost otevírání víka zavazadlového prostoru pomocí nohy. Pokud totiž přicházíte k vozu s plnýma rukama, stačí vysunout chodilo pod zadní nárazník a čidla dají jednoznačný pokyn k otevření kufru.
O bezpečnost posádky se mimo jiné starají elektroničtí pomocníci, jako je například systém prevence nárazu při nízké rychlosti (Active City Stop) nebo systém BLIS pro hlídání mrtvého úhlu. Ten velmi dobře známe z Volva. Nechybí ani varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (LDW), který spolupracuje se systémem automatického navrácení do jízdního pruhu (LKA). Dále je k dispozici funkce rozpoznávání dopravní značek omezujících rychlost, automatické přepínání dálkových světel nebo sledování bdělosti řidiče.
V motorovém prostoru testované kugy se nacházela silnější varianta naftového motoru 2.0 TDCi v kombinaci s automatickou převodovkou Powershift. Jeho největší výkon 120 kW při 3750 ot/min dohromady s největším točivým momentem 340 N.m při 2000-3250 ot/min dělá z testovaného fordu velmi živý dopravní prostředek.
Motor slušně ožívá už pod hranicí 2000 ot/min, škoda jen, že výkon negraduje tak výrazně, jak bychom si představovali. Pochvalu si pohonná jednotka zaslouží za velice kultivovaný zvukový projev.
Spotřeba motoru se pohybuje kolem 7,5 litrů na 100 km a pod tuto hranici výrazně klesá při defenzivní jízdě mimo městské aglomerace. Palubní počítač pak klidně ukáže i hodnoty začínající šestkou. Dálniční jízda naopak spotřebu atakuje klidně i přes 8 l/100 km. Zkrátka přes fyzikální zákony vyšší stavby a související aerodynamický odpor se ani tento ford přenést nedokáže.
Ford Kuga stále dokazuje, že patří mezi špičku současného segmentu SUV. Skvěle naladěný podvozek mu dodává pověstnou stabilitu a díky tomu se kuga chová velice agilně a rychle reaguje prakticky na jakýkoliv manévr. Také řízení je na poměry třídy SUV velice komunikativní a poskytuje řidiči celkem slušnou zábavu za volantem. Přestože špičková výbava testovaného vozu posunula pořizovací cenu daleko za psychologickou hranici jednoho milionu korun (konkrétně na 1,2 mil. CZK), testovaný ford se může směle postavit proti konkurenci z ryze prémiové třídy.
Tým AUTOiNDEX.cz
Ford Kuga 2,0 TDCi 4x4 PowerShift |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
1997 |
Válce / ventily: |
4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
120 / 3750 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
340 / 2000 - 3250 |
Maximální rychlost (km/h): |
196 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
10,4 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
7,4 / 5,5 / 6,2 |
Velikost zav. prostoru (l): |
410 |
Objem nádrže (l): |
56 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1707 |
Nosnost (kg): |
547 |
Základní cena (kč): |
529 990 (Trend 1.6 EcoBoost) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
954 690 |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Ford |
Model: | Kuga |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 TDCI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2014 |
Technické parametry |