Nový Peugeot 308 SW se snaží zaujmout především objemným zavazadelníkem a úspornými motory. Velkou čest však tomuto modelu dělá i agilní podvozek a kvalitně zpracovaný interiér. Zkoušeli jsme variantu s nejsilnějším naftovým dvoulitrem a automatickou převodovkou.
Náročným evropským zákazníkům hraje na noty zmiňovaný vnitřní prostor modelu 308 SW, který nabízí solidní komfort i pro cestující vzadu. Modulární platforma EMP2 koncernu PSA totiž umožnila prodloužit rozvor náprav o 110 milimetrů. To se podepsalo nejen na větším prostoru pro kolena cestujících vzadu (+30 mm), ale také zavazadelníku o objemu 610 litrů.
Za padesátitisícový příplatek (oproti variantě hatchback) dostává zákazník skvěle zpracovaný rodinný vůz, který dokáže oslovit zákazníky i svým elegantním designem. Originalita je oproti německým konkurentům zjevná a to platí nejen pro exteriér, ale také interiér. Přístrojové desce dominují ostře řezané tvary a také centrální displej natočený směrem k řidiči. Ten se jmenuje i-Cockpit a nenajdete na něm žádná hardwarová tlačítka. Vše se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky či tlačítek umístěných po stranách barevného displeje.
Originálně působí také přístrojový panel, který je umístěn dále, než je tomu běžné u jiných automobilů. Výhodou je snadnější ostření na dva hlavní budíky. Otáčkoměr s ručičkou běžící proti směru hodinových ručiček považujeme za výstřední záležitost. Trochu zamrzí fakt, že při určitém nastavení volantu brání horní věnec výhledu na kruhové přístroje. Výhodou je naopak malý průměr volantu, který zrychluje manévrování s vozem.
Podvozek modelu 308 SW je perfektně odhlučněný, zvládá odfiltrovat nerovnosti našich silnic a navíc vozu propůjčuje skvělou stabilitu. Auto se s chutí vrhá do zatáček a jízdními vlastnostmi patří mezi agilnější kombíky dneška. Tímto podvozkem Peugeot významně vylepšil reputaci předchozí generace modelu 308 SW. I při jízdě „na hraně“ zůstává auto dlouhou dobu neutrální, delší rozvor navíc zlepšuje jízdní vlastnosti při vyšších rychlostech.
Řízení je příjemně strmé a manévrování s autem navíc zlepšuje volant s malým průměrem. K dokonalosti řízení schází snad jen více komunikativnosti. Proti brzdám nelze mít výhrad, jsou dostatečně účinné a skvěle se dávkují.
Přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 BlueHDI již známe z nedávného redakčního testu varianty s manuální převodovkou. Nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot/min. sice nikoho neohromí, na druhou stranu v kombinaci s největším točivým momentem 370 N.m při 2000 ot/min zaručuje velmi svižné svezení.
Úsporný a ekologický provoz motoru zaručuje selektivní katalyzátor se vstřikováním močoviny (SCR), jenž se nachází před filtrem pevných částic. Jeho úlohou je měnit oxidy dusíku na neškodnou vodní páru a dusík. Díky tomu dochází k eliminaci škodlivých emisí a snížení spotřeby paliva.
Při jízdě nám bylo jasné, že motor neztratil (oproti variantě s manuálem) prakticky nic ze svého potenciálu. Automat samozřejmě nenabídne takové emoce z řazení, méně zkušený řidič se zase může více věnovat provozu a souvisejícím nástrahám. Navíc při jízdě ve městě je právě automatická převodovka neocenitelným přínosem pro komfort.
Nový šestistupňový automat pochází z dílen Aisinu a je docela slušně vyladěný snad pro všechny jízdní režimy. Příjemným překvapením bylo chování převodovky při sportovnější jízdě. Manuální mód totiž funguje opravdu skvěle. Rychlostí řazení šlape na paty dvouspojkové převodovce DSG od koncernu VW. Chybět někomu mohou snad jen pádla pod volantem, které Peugeot bohužel nenabízí ani za příplatek. Nevýhodou převodovky je také občasné cukání při popojíždění.
Vyšší spotřeba pohonných hmot v porovnání s variantou s manuálem je daní za automatickou převodovku. Přestože výrobce uvádí optimistické hodnoty začínající čtyřkou, v praxi jsme spíše jezdili kolem 6,2 l/100 km. S manuálem byl tento motor až o litr úspornější.
A co jízdní vlastnosti? Delší rozvor testovaného kombi zajišťuje vozu stabilitu i ve vysokých rychlostech. To je podstatná výhoda oproti některým konkurenčním automobilům tohoto segmentu, které mají delší zadní převis karosérie. Naší pozornosti neunikla ani schopnost filtrace nerovností. Větší nerovnosti auto sice nikterak nerozhodí, přenos rázů do interiéru od obou náprav by však mohl být lépe izolovaný.
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi je optimálním rodinným vozem nižší střední třídy. Výkonný motor v kombinaci s automatem zajišťuje maximální pohodlí a agilní podvozek je zase zárukou zábavy za volantem. Obzvlášť pro nadšené řidiče. Příplatek za automatickou převodovku (37 tisíc) není sice zanedbatelný, příznivci samočinného řazení však tyto peníze jistě rádi obětují.
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AT |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
1997 |
Válce: |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
110 /4000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
370 / 2000 |
Maximální rychlost (km/h): |
215 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
8,9 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
4,8 / 3,8 / 4,1 |
Velikost zav. prostoru (l): |
610 |
Objem nádrže (l): |
53 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1580 |
Nosnost (kg): |
420 |
Základní cena (kč): |
407 000 (1,6 HDI, Access, akční cena) |
Základní cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
559 000 (Active, akční cena) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 308 |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.0 BlueHDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2014 |
Technické parametry |