Hybridní model CT 200h nedávno prošel modernizací, která přinesla nejen atraktivnější vzhled, ale také modifikovaný podvozek. Testovali jsme dynamicky střižené provedení F Sport v exkluzivním bílém laku NOVA, ve kterém to lexusu mimořádně sluší.
Lexus CT 200h se naší motoristické veřejnosti poprvé představil v roce 2011 a přestože se nejedná o kdovíjaký prodejní trhák českého dovozce, považujeme ho za zajímavou alternativu k prémiovým hatchbackům německého tria. Jeho hybridní ústrojí mu navíc dodává jistou dávku jedinečnosti.
Lexus CT 200h se od svého předchůdce liší především významnou obměnou přední části. Právě ta byla navržena tak, aby korespondovala s novým designovým stylem vozů této značky. Sportovní paket F Sport navíc přináší masku chladiče, která navazuje na velký nasávací otvor v nárazníku.
Přední světlomety byly rovněž upraveny a nyní působí větším dojmem. Atraktivní je i jejich markantnější zapuštění do nárazníků. Novinka se však od původního modelu liší i zadní částí. Ta totiž dostala zcela nový nárazník s rozměrnějším difuzorem a se zakrytými průduchy po stranách.
Nový design dostala i litá kola a rozšířila si i paleta barev karosérie. Klasickou anténu na karosérii nahradila moderní ploutev. A co se změnilo uvnitř?
Nejmenší hybridní model dostal volant z novinky IS, který se lépe drží a nabízí prakticky řešené a funkční ovladače. Změnu zaznamenal i multifunkční displej ovládacího centra. Ten je nyní umístěn napevno a ovládá se prostřednictvím Remote Touch druhé generace. Kaplička přístrojů zůstala téměř beze změn. Nový je TFT displej s mnoha funkcemi. Nechybí informace o stavu akumulátorů a průběhu rekuperace elektrické energie.
Pod kapotou se prakticky nic nezměnilo. Srdce hybridního systému stále reprezentuje atmosférická osmnáctistovka s nejvyšším výkonem 73 kW, která se doplňuje s elektromotorem (60 kW). Celkový přepočtený výkon soustavy 100 kW se na silnici přenáší prostřednictvím bezstupňové převodovky CVT s novým naladěním. Pohon samozřejmě zajišťují přední kola.
Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 10,3 s a maximální rychlost činí 180 km/h. Tyto údaje jasně naznačují, že se nejedná o žádného sportovce. Dynamický paket F Sport je tedy spíše jen imagovou záležitostí.
Lexus CT 200h si však nebude kupovat žádný automobilový závodník, a proto jsme spotřebu měřili převážně v režimu ECO, který přes vlažnější reakce motoru a pedálu plynu pro běžnou jízdu naprosto dostačuje.
Ve městě je samozřejmě výhoda hybridního systému největší a právě v tomto režimu motor odebírá z nádrže kolem 4,5-5,7 l, podle toho, jak zrovna spěcháte. Dálniční provoz znamená odběr okolo sedmi litrů každých sto kilometrů. O překvapení se však postaral mimoměstský provoz, kdy si při jízdě na limitech řekl Lexus většinou o hodnoty začínající čtyřkou. Bravo!
Sympatické je, že Japonci soustředili energii na zlepšení jízdních vlastností. Zásadní změnou je sofistikovanější vyztužení karosérie, které umožnilo použít komfortnější odpružení. Pravdou je, že předchozí generace byla na našich silnicích někdy až příliš prkenná a toto řešení to má změnit. A jaký je výsledek?
Jízda s Lexusem CT 200h je skutečně pohodlnější, daní ovšem není zhoršená stabilita v zatáčkách ani přehnané náklony karosérie. Vyměněny byly totiž nejen tlumiče, ale také zadní stabilizátory. Lexus tvrdí, že tyto úpravy se mají pozitivně projevit i na snížení hluku v kabině. Vzhledem k tomu, že i původní model patřil tradičně v tomto ohledu mezi špičku segmentu, subjektivně jsme žádnou změnu nezaznamenali.
Líbilo se nám však chování vozu nejen při klidné jízdě, ale také v rámci rychlého průjezdu sérií zatáček. S nevídanou vervou se lexus vrhá do vlásenek bez ohledu na kvalitu povrchu a adhezní podmínky. Po překročení hranice schopnosti pneumatik se automobil projevuje mírnou nedotáčivostí.
Nový Lexus CT 200h nelze samozřejmě považovat za úplně jiný model, jedná se o facelift spíše menšího rozsahu. I ten však vozu mimořádně prospěl a zejména po designové stránce ho opět přiblížil k nové konkurenci (BMW řady 1, Mercedes-Benz třídy A apod.). Oproti ní Lexus stále nabízí něco, co ostatní nemají. Jedná se především o léty prověřený hybridní systém, který zaručuje nejen ekologický provoz, ale také mimořádně příjemnou jízdní akustiku a v neposlední řadě i jedinečnost.
Tým AUTOiNDEX.cz
Lexus CT200h |
|
Typ motoru: |
Atmosférický zážehový + elektromotor |
Objem motoru (ccm): |
1798 |
Válce / ventily: |
4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
100 / - |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
142 / 4000 |
Maximální rychlost (km/h): |
180 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
10,3 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
4,1 / 4 / 4,1 |
Velikost zav. prostoru (l): |
275 |
Objem nádrže (l): |
45 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1410 |
Nosnost (kg): |
435 |
Základní cena (kč): |
599 000 (Comfort) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
960 000 |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Lexus |
Model: | CT |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 200h |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2014 |
Technické parametry |