Nový Citroen C1 - zásadní proměna (NOVINKA)

Novinky
29.06.2014

F T G

Nový Citroen C1 - zásadní proměna (NOVINKA)

Nejmenší vůz značky Citroën, oblíbený model C1 z kolínské automobilky TPCA má již svého nástupce. Nová C1 je na první pohled atraktivnější, poskytuje více komfortu a nechybí nové technologie. Společně s příznivou cenou a provozní úsporností si tak rozhodně najde své příznivce, kteří potřebují městský automobil se všemi jeho specifickými přednostmi.

Nejmenší vůz značky Citroën, oblíbený model C1 z kolínské automobilky TPCA má již svého nástupce. Nová C1 je na první pohled atraktivnější, poskytuje více komfortu a nechybí nové technologie. Společně s příznivou cenou a provozní úsporností si tak rozhodně najde své příznivce, kteří potřebují městský automobil se všemi jeho specifickými přednostmi.

Nový Citroën C1 se nabízí ve tří a pětidveřové verzi a ve dvou tvarech, jako hatchback a nebo model se stahovací střechou C1 Airscape. Vůz dostal výrazný dynamický vzhled nejenom díky bočním liniím a řešením sloupků, ale například nové čelní masce. Světlomety jsou rozděleny do dvou částí a nechybí denní světla s LED diodami. Skleněné výklopné zadní dveře doplňují světla čtvercového tvaru s 3D efektem.

Nová C1 je 346 cm dlouhá, 162 cm široká a 145 cm vysoká a uveze až čtyři osoby. Současná nabídka představuje osm barev karosérie a k dispozici jsou i dvoubarevné verze umožňující osobní úpravy na míru. Nejedná se jenom o odlišný odstín pevné střechy, ale u verze Airscape lze volit barvu plátna stahovací střechy. Rozhodně atraktivní jsou hliníkové patnáctipalcové disky kol.

V interiéru vedle příjemných předních sedadel zaujme zdařilá palubní deska s barevnými ovladači multimédií a dotykovým sedmipalcovým displejem s různými možnostmi mobilního připojení jako funkce Bluetooth, Streaming, audio a nechybí USB port popř. přídavná zásuvka. Příplatková technologie Mirror Screen umožňuje zobrazit a ovládat obsah chytrého telefonu na zabudovaném dotykovém tabletu.

Mezi další užitečné technologie patří asistent pro rozjezd do svahu Hill Assist, který je součástí sériové výbavy. Ten například pomůže při výjezdu ze suterénních parkovišť nebo na příliš svažitých městských komunikacích. Tato funkce udrží automaticky vůz zabrzděný po dobu 2 vteřin a umožní tak klidné rozjíždění do svahů se sklonem větším než tři procenta. V rámci příplatkové výbavy je v nabídce také zpětná parkovací kamera, jejíž záběry se promítají na dotykový sedmipalcový displej.

Při konstrukci nové C1 byla prioritou bezpečnost. Karosérie je dnes více vyztužena a zvýšila se odolnost vůči nárazu. Díky použití vysokopevnostních materiálů podstatně stoupla odolnost vůči bočnímu nárazu nebo nárazu do sloupku. Novince nechybí celkem šest sériově montovaných airbagů a bezpečnostní pásy na předních sedadlech mají předpínače a omezovače přítlaku.

Nový Citroën C1 nabízí dva benzínové motory poslední generace s výkonem 69 a 82 k včetně nového atmosférického tříválcového motoru řady PureTech. Základní tříválcový motor VTi 68 má objem 998 cm3 a maximální výkon 51 kW (69 k) při otáčkách 6000 ot/min. Jeho maximální točivý moment je 95,5 Nm při 4 800 ot/min. Díky provedené optimalizaci je u agregátu VTi 68 s pětistupňovou manuální převodovkou spotřeba 4,1 l/100 km a emise 95 g CO2/km. U hnací jednotky VTi 68 s pětistupňovou pilotovanou převodovkou (ETG Efficient Tronic Gearbox) je spotřeba 4,2 l/100 km a emise 97 g CO2/km.

Dalším v nabídce je motor e-VTi 68 Airdream se systémem Stop&Start s posíleným startérem a pětistupňovou manuální převodovkou. Díky specifickému aerodynamickému paketu (kryt pod karoserií a dva spojlery vpředu, SCx = 0,58 m2) u této verze motoru e-VTi 68 Airdream se nový Citroën C1 řadí mezi vozy s nejnižší spotřebou 3,8 l/100 km a emisemi pouze 88 g CO2/km.

Nejvýkonnější pro nový Citroën C1 je motor VTi 82 PureTech o objemu 1 199 ccm, který dosahuje výkonu 60 kW (82 k) při 5 750 ot/min. Jeho největší točivý moment je 116 Nm při 2 750 ot/min. Společně s manuální pětistupňovou převodovkou je jeho spotřeba ve smíšeném režimu 4,3 l/100 km a emise 99 g CO2/km. Tato hnací jednotka se používá i u vozů Citroën C3 a DS3.

Nový Citroën C1 můžete pořídit ve dvou úrovních výbavy FEEL a SHINE. Ceny nejlevnějšího modelu začínají na 236 900 Kč, při financování Citroën Financial Services je dodatečná sleva 30 tisíc Kč včetně rozšířené záruky na 5 let/90 000 km. Jako příplatkovou výbavu lze objednat například automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a v neposlední řadě samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti nebo dotykový displej Mirrror Screen. Další podrobnosti o této novince přineseme v redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -