Citroen nedávno obohatil modelovou řadu DS3 o luxusní paket Faubourg Addict, který je neobvyklý, atraktivní a přesto dostupný. Stylovka DS3 se tedy i po čtyřech letech od uvedení na trh stále soustředí na výraznou individualizaci.
Citroen DS3 si po celou dobu své existence uchovává jedinečnou image a vytříbený styl. Je to perfektní auto do města, ale i na okresky, protože nabízí velmi dobré jízdní vlastnosti. Jeho vzhled působí neotřele a tak není divu, že se za ním kolemjdoucí otáčí.
Vzhled Citroenu DS3 není třeba podrobně popisovat. Dominantou přední části jsou svisle umístěné diody LED pro denní svícení spolu s krátkou kapotou a poměrně rozměrnou maskou chladiče. Střecha se většinou chlubí originální motivem, který lze pořídit v rámci nadstandardní výbavy za celkem rozumný příplatek. Hlavní zbraní DS3 není jen povedená technika, ale právě nevídané možnosti individualizace.
Na zadní části zaujme spoiler pátých dveří s rozměrným třetím brzdovým světlem a sportovní vzhled automobilu podpoří také dvojitá koncovka výfuku. Všude je plno barevných kontrastů, takže opravdu je na co se dívat.
Atraktivní paket Faubourg Addict navíc nabízí sedmnáctipalcová litá kola v šedém provedení, vnější zrcátka s laserovým výbrusem a hlavně nesmírně atraktivní polep střechy. Všude je spousta chromových doplňků, které námi testovaný vůz v tmavém odstínu karosérie Whisper, jen podtrhuje.
Paket Faubourg Addict stojí 16 tisíc korun a za tyto peníze dostanete slušnou přidanou hodnotu. Dostupnost tohoto paketu je tedy jeho největší výhodou. Uvnitř vozu tato výbava překvapí dekorační lištou přístrojové desky a také detaily v barvě lesklého laku. Pochvalu si zaslouží i perforovanou kůží čalouněná sportovní sedadla, která výborně podrží tělo posádky v zatáčkách. Prémiových charakter řady DS potvrzuje příplatkový multimediální systém eMyWay s navigací.
Tříramenný volant se silnějším věncem skvěle padne do ruky stejně, jako hlavice řadicí páky. A ještě je tu jedna věc. Textilní koberečky na podlaze mají nezvyklou tloušťku a jsou lemovány dvojitým prošitím. Bravo!
Přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1598 cm3 se stará o pohon relativně lehkého kupé DS3. Jeho nejvyšší výkon 115 kW při 6000 ot/min dokáže citroen velmi slušně rozpohybovat prakticky za jakékoliv situace. Díky přeplňování navíc není nutné motor kdovíjak vytáčet, což jsme ocenili zejména ve městě. Vždyť největší hodnota točivého momentu 240 N.m je k dispozici v rozmezí 1750 -4000 ot/min.
Pochvalu si zaslouží minimální prodleva turbodmychadla, takže motor reaguje prakticky okamžitě. Slušný zátah přichází kolem 2000 ot/min a výkon lineárně graduje až k hranici 5 tisíc otáček. Poté už se vyplatí řadit.
Slova chvály si zaslouží také šestistupňový manuál. Vyvrací tak zavedené klišé, že převodovky francouzských vozů musejí být zákonitě nepřesné. I přes delší dráhy totiž jednotlivé rychlosti zapadají do kulisy převodovky velice precizně a bez zaváhání.
Potěší i spotřeba pohonných hmot. Ta je pochopitelně značně závislá na jízdním stylu a to hlavně kvůli přeplňování. Ve městě jsme s lehkou nohou dokázali jezdit kolem 7,5 l/100 km, mimo město dokonce za šest. Výsledný průměr 6,2 l/100 km tedy nezní vůbec špatně. Když ale budete motoru šlapat na krk, k čemuž vás bude nejen svým pěkným zvukem docela často lákat, není problém atakovat desetilitrovou hranici.
Na sedmnáctipalcových kolech není testovaný vůz zrovna oázou komfortu a klidu. Podvozek je na nekvalitní silnici poněkud prkenný. Pokud však s autem občas rádi vyjedete na oblíbenou okresku nebo dokonce závodní okruh, auto vás překvapí. Podvozek v sobě totiž skrývá sportovní potenciál.
Nejlépe se DS3 cítí v ostrých vlásenkách při dynamické jízdě. K tomuto jízdnímu stylu má navíc dobré předpoklady i jeho interiér, respektive již zmiňovaná tuhá sedadla s robustním bočním vedením nebo třeba volant s malým průměrem a strmé řízení. Jeho zpětná vazba sice není kdovíjaká, ale řízení rozhodně není přeposilované. Hlavně, že tu jsou ty jedovaté brzdy…
Testovaný model ve výbavě Faubourg Addict nabízí vysokou míru individualizace za rozumné pořizovací náklady. Začíná na ceně 623 tisíc korun s charakterním motorem 1.6 THP. S úspornějším, ale trochu nudným dieselem 1.6 e-HDI pak vyjde na 653 tisíc. My dáváme jednoznačně palec nahoru námi testované motorizaci.
Tým AUTOiNDEX.cz
Citroën DS3 1.6 THP |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný zážehový |
Objem motoru (ccm): |
1598 |
Válce / ventily: |
4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
115 / 6000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
240 / 1750 - 4000 |
Maximální rychlost (km/h): |
210 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
7,3 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
7,9 / 4,5 / 5,8 |
Velikost zav. prostoru (l): |
285 |
Objem nádrže (l): |
50 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1148 |
Nosnost (kg): |
442 |
Základní cena (kč): |
388 900 ( 1,2 VTi 82, Design) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
513 100 (Sport) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Citroen |
Model: | DS3 |
Karosérie: | Kupé |
Motor: | 1.6 THP |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2014 |
Technické parametry |