Po dnes již legendárním Golfu a Golfu Plus přichází třetí v řadě, kompaktní MPV Golf Sportsvan. Je delší, širší, má větší zavazadlový prostor a skutečně dobrou výbavu již v základním provedení. Česká nabídka atraktivních Sportsvanů představuje dva stupně výbavy Comfortline a Highline a bohatou škálu příplatkového příslušenství.
Na první pohled má nový Golf Sportsvan dynamičtější vzhled díky výraznější masce chladiče s chromovanými vodorovnými lamelami, tvaru světel nebo větším sklonu čelního skla. Větší je i zadní sklo se spojlerem a na boční straně vedle malého okénka u A sloupků přibylo další okno. Novinka je o 80 mm delší, 10 mm širší a o 130 mm vyšší než hatchback.
Interiér je přesně v duchu značky. Vše je po ruce, logicky uspořádané a funkčně velmi dobře provedené. Zlepšil se výhled řidiče a za pozornost stojí příplatková sedadla se 14 funkcemi nebo zadní dělená sedadla 60:40 podélně posuvná až o 180 mm. Toto řešení ovlivňuje i velikost zavazadlového prostoru od 500 do 590 litrů, po sklopení zadních sedadel se tento objem zvětší až na rozhodně zajímavých 1520 litrů.
Díky modulární platformě MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč je Sportsvan v porovnání s Golfem Plus až o 90 kg lehčí a rozvor byl prodloužen o 50 mm. V rámci technologií vyšší třídy v modelu nechybí nový asistent pro sledování slepého úhlu s prevencí kolize při vyjíždění z parkovacího místa, systém rozpoznání únavy řidiče nebo multikolizní brzda, která automaticky zpomaluje vozidlo po nehodě.
Mezi dalšími prvky aktivní a pasivní bezpečnosti stojí za pozornost systém preventivní ochrany cestujících PreCrash, adaptivní tempomat ACC nebo systém sledování okolí vozidla Front Assist. Funkce nouzového brzdění City radarovým senzorem sleduje prostor před vozem a kamerový asistent Lane Assis řeší adaptivní udržování vozu v jízdním pruhu. Řidič má na výběr čtyři režimy volby profilu jízdy: Eco, Sport, Normal, Individual a v kombinaci s DCC navíc Comfort.
Z hlediska motorizace jsou v aktuální nabídce čtyři zážehové a dva vznětové motory, všechny vyhovují emisní normě EURO 6. Rozpětí jejich výkonu je od 63 kW(85 k) do 110 kW(150 k) a s výjimkou nejslabšího motoru 1.2 TSI 63 kW je lze kombinovat buď s manuální řazenou převodovkou nebo dvojstupňovou převodovkou DSG. Průměrné hodnoty spotřeby paliva se u těchto hnacích agregátů pohybují od 3,9 do 5,5 litrů na 100 km.
Základní model Golf Sportsvan Comfortline 1.2 TSI 63 kW lze pořídit za 433 900 Kč. Ve výbavě má sedm airbagů, multikolizní brzdu, systém start-stop nebo elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS. O pohodlí v kabině se postará automatická klimatizace Climatronic a nechybí kvalitní rádio Composition Colour s pětipalcovým barevným dotykovým displejem a přehrávačem CD/MP3.
Součástí základní výbavy je také tempomat, výškově nastavitelná sedadla vpředu, loketní opěrka, kůží obšitý volant stejně jako kožená hlavice řadicí páky nebo madlo ruční brzdy. Nechybí patnáctipalcová kola z lehké slitiny Lion nebo podélné střešní nosiče, které lze využít především při přepravě sportovní nebo dovolenkové výbavy.
Při volbě vyšší výbavy Highline je cenové navýšení oproti verzi Comfortline 28 tisíc korun. Například Golf Sportsvan Highline s motorem 1.2 TSI 81 kW je k mání za 491 900 Kč. V této vyšší kategorii najdeme například kvalitnější rádio Composition Media s 5,8 palcovým barevným dotykovým displejem, USB, handsfree Bluetooth nebo šestnáctipalcová kola Dover z lehkých slitin.
Ve vyšší variantě výbavy také nechybí mlhové světlomety s funkcí statických světel pro odbočování, automatické ovládání světlometů, senzor deště nebo samostmívací vnitřní zpětné zrcátko. Uživatelé ocení sportovní sedadla čalouněná kombinací tkaniny a alcantary, multifunkční volant nebo dekorační osvětlení interiéru. Další informace o této novince a především poznatky z testovacích jízd brzy přineseme v redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz