Jedním z největších překvapení loňského roku byl pětidveřový kompaktní hatchback Peugeot 308, který po zásluze získal prestižní ocenění AUTO ROKU 2014. Letos se tato nabídka rozšiřuje o nový kombík 308 s již typickým označením SW. Vedle výrazného snížení hmotnosti tento model přináší celou řadu novinek od pestré nabídky motorů až po různé moderní technologie ovládání a bezpečnosti.
Francouzské kombi 308 zásluhou platformy EMP2 a použitím lehčích a kvalitnějších materiálů snížilo svoji hmotnost o 140 kilogramů. Novinka má oproti hatchbacku o 110 mm větší rozvor a zvětšil se prostor pro cestující na zadních sedadlech. Většina budoucích majitelů ocení kufr o objemu 610 litrů a to jsou srovnatelné hodnoty jako dnes má Škoda Octavia Combi, Honda Civic Tourer nebo Volkswagen Golf Variant.
Po jednoduchém sklopení zadních sedadel vzniká zavazadlový prostor zcela v jedné rovině o objemu 1660 litrů. Díky kolejničkám v podlaze lze s těžkými předměty snadno manipulovat a navíc je skutečně spolehlivě zajistit proti posunutí. Pod podlahovou přepážkou je dojezdové náhradní kolo a povinná výbava. Uživatelé ocení řadu praktických úložných schránek a přihrádek rozmístěných v celém interiéru.
Nový kombík 308 SW překvapí jednou z největších kabin ve své třídě a od 308 přebírá kompaktní volant, vyvýšený sdružený přístroj nebo velký dotykový displej zakomponovaný do masivní středové konzoly. Právě toto řešení zvyšuje bezpečnost a řidič tak nemusí spouštět zrak z vozovky. V nabídce je také velká panoramatická střecha o ploše 1,69 čtverečných metrů výrazně prosvětlující celý vnitřní prostor.
Tvar a ekonometrie ovládání palubní desky jsou na špičce segmentu střední třídy. Součástí tzv. Peugeot i-Cockpit je například velký dotykový displej s úhlopříčkou 9,7 palců, který již umí česky nebo originální zrcadlově převrácený otáčkoměr. Na velmi dobře propracované palubní desce je jen minimum ovládacích prvků.
Nový model ještě přidal na aktivní bezpečnosti. Čtyři snímače umístěné na předním a zadním nárazníku za jízdy informují řidiče o pohybu v mrtvém úhlu výhledu. Nechybí Driver Assistance Pack, varovný bezpečnostní systém se zabudovaným radarem spojeným s funkcemi aktivního tempomatu, výstrahou před hrozícím nárazem a s automatickým nouzovým brzděním. Systém Park Assist poslední generace umožňuje automaticky parkovat podélně i příčně a z parkovacího místa umí i sám vyjet.
Ucelená nabídka benzinových a naftových motorů u modelu 308 SW zahrnuje benzinový tříválec 1.2 PureTech 110 k, 1.2 PureTech 130 k, čtyřválec 1.6 THP 156 k a diesely 1.6 HDI 92 k a e-HDI 115 k. Těšit se můžeme i na úsporné provedení 2.0 Blue HDi 150k se systémem odlučování oxidů dusíku pomocí močoviny splňující nové normy Euro 6.
Z palety motorizace stojí za pozornost především nový benzinový tříválec 1.2 PureTech 130 k, který díky přidanému turbodmychadlu s plnícím tlakem 2,4 baru poskytuje výkon 130 koní a jeho točivý moment dosahuje 230 Nm. Řidič to zejména ocení při sešlápnutí plynového pedálu, kdy dosáhne skutečně efektivního zátahu. Právě u tohoto agregátu také příjemně překvapí spotřeba 5, 5 litrů paliva na ujetých 100 kilometrů.
V Česku budou k dispozici tři výbavy: základní Access, prostřední Active a vrcholná Allure. Ta základní obsahuje manuální klimatizaci, šest airbagů, rezervní kolo, LED světla pro denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a rádio. Dovozce počítá s největším zájmem právě o výbavu Access a úsporné naftové šestnáctistovky.
Jistě vítanou nabídkou jsou aktuální zaváděcí ceny na nový Peugeot 308 SW. Jeho prodej začíná nyní v červnu a zatím až do konce července bude stát model s tříválcovým benzinovým motorem 1,2 a pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Access 397 000 Kč. V dieselovém provedení lze v rámci této prodejní akce pořídit 308 SW již od 422 000 Kč. Další informace přineseme v redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz