Aktuální nabídka je skutečně pestrá: díky kombinaci čtyř délek, tří výšek, pěti tonáží a osmi objemů lze vyhovět prakticky všem požadavkům budoucích provozovatelů. Vybrat si lze také mezi dvěma úrovněmi výbavy a několika pakety. Prodejce dodá vedle provedení furgon, kombi van nebo kombi také výklopný valník a na přání i podvozek případně plošinu.
Nejnovější Jumper má novou masku chladiče s novými stylizovanými šípy a výrazněji protáhlé světlomety s hladkým sklem a chromovanou lištou, navíc s možností denních světel s LED diodami. V zadní části dostal Citroën Jumper široký nárazník a zadní světla jsou vertikálně umístěná ve vyšší poloze. Novinka je díky šířce nákladového prostoru mezi podběhy kol 142 cm a celkové užitečné šířky 187 cm nejlepší ve své kategorii.
V interiéru je nová přístrojová deska a její součástí je dnes i řadicí páka. Poprvé byl v této kategorii použit barevný dotykový pětipalcový displej do kterého lze zapojit i další funkce jako například navigaci nebo zpětnou parkovací kameru. Místo řidiče je vybaveno příjemným sedadlem s proměnlivým odpružením, loketními opěrkami a nastavením v bederní oblasti.
Nový Citroën Jumper nabízí volbu tvarů karoserie, které se liší v délce – čtyři délky (L1, L2, L3 a L4). Dále lze volit tři rozvory (300 cm, 345 cm a 404 cm) v kombinaci se třemi výškami (H1, H2 a H3). Celkem je v nabídce osm tvarů karoserie od 8 do 17 m3. Pro přepravu osob je určen Citroën Jumper v pěti a devítimístné verzi kombi.
Zvýšená pozornost byla zaměřena na další optimalizaci při manipulaci s nákladem. Boční posuvné dveře jsou až 125 cm široké a zadní dveře s výškou až 203 cm jsou nejvyšší v kategorii. Otevírání zadních dveří je v úhlu 96° a díky výsuvnému táhlu je lze zvětšit na 180° nebo za příplatek až na 270°. Výška nákladového prahu se pohybuje od 49,3 cm po 60,2 cm podle volby odpružení.
Výrazně se změnila technologie pro větší provozní bezpečnost. Nechybí Intelligent Traction Control (ITC), tedy systém usnadňující jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí jako bláto, sníh nebo náledí. Tato funkce dokáže zjistit, že se vůz dostal do nepříjemné situace, která by mohla zkomplikovat rozjíždění i jízdu. V těchto situacích nastupuje protiprokluzový systém ASR, který přesune sílu na kolo a tak optimalizuje pohyb.
Součástí je také systém regulace rychlosti při jízdě ze svahu, především na blátivém nebo štěrkovém povrchu. Snižuje tak například riziko smyku nebo nebezpečné rychlosti při vjezdu na stavbu. Funkce se opět spouští tlačítkem na palubní desce a je aktivní jakmile je sklon svahu alespoň 8 procent. Nechybí ani programovatelný tempomat a omezovač rychlosti.
Většinou za příplatek se nabízí další užitečné prvky jako například systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, který je spojený s kamerou umístěnou nad vnitřním zpětným zrcátkem a neustále tak sleduje vozovku před vozem. Velmi užitečná je také detekce poklesu tlaku v pneumatikách s následnou informací pro řidiče nebo parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou a přenosem obrazu zadní části vozu na dotykový pětipalcový displej.
Z hlediska motorizace je dnes v nabídce vznětový agregát 2.2 HDi 110 (81 kW – 110 k DIN – 250 Nm při 1750 ot/min) Základní motor je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Další možností je volba výkonnějšího agregátu 2.2 HDi 130 (96 kW – 130 k DIN – 320 Nm při 1800 ot/min), který je vybaven manuální šestistupňovou převodovkou. Tento motor je nabízen rovněž s technologií Stop&Start: e-HDi130 s vynikající úrovní spotřeby (6,6 l/100 km) a emisí CO2 (175 g).
Nejsilnější verzí v tomto objemu je motor 2.2 HDi 150 (110 kW – 150 k DIN – 350 Nm při 1750 ot/min). Používá manuální šestistupňovou převodovku a může být také v případě motoru e-HDI 150 spojen s technologií Stop&Start. Pro velké varianty Jumperů se doporučuje naftový motor 3.0 HDi 180 (130 kW – 177 k DIN – 400 Nm při 1400 ot/min), opět s manuální šestistupňovou převodovkou.
Cena nového Citroënu Jumper v základním vybavení v nejkratším a nejnižším provedení ve verzi furgon začíná na 324 000 Kč bez DPH. V základu je čelní airbag řidiče, elektricky ovládaná okna a zrcátka, palubní počítač nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Za příplatek 15 000 Kč lze pořídit manuální klimatizaci, sklopná zrcátka nebo LED světla pro denní svícení.
České obchodní zastoupení Citroënu má pro model Jumper vcelku jednoduchý systém příplatků, kdy vždy za silnější verzi motoru, prodloužení skříně nebo v neposlední řadě výšku si připlatíte jednotných 10 000 Kč. Volba je tedy vždy na zákazníkovi a jeho konkrétních potřebách pro následné použití v praxi. Další informace o tomto u nás velmi rozšířeném užitkovém vozidle brzy přineseme v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz