Peugeot 3008 se nachází někde mezi vozem kategorie SUV a MPV. Světlá výška podvozku 15 centimetrů má blíže k osobním automobilům, stejně jako variabilita, která nedosahuje úrovně standardních MPV-éček. Aby toho nebylo málo, tak pohon všech kol je k dispozici u varianty Hybrid4.
Exteriér Pegueotu 3008 je rozporuplný a zároveň nezaměnitelný s jiným vozem. Poměrně vysoká silueta a poněkud nafouklá záď překvapivě působí dynamicky. Výhodou praktické karosérie je také to, že se vůz špiní jen velmi pomalu. Letošní facelift měl za úkol přinést poslední korporátní stylistické prvky, které Peugeot prezentoval na svém nejnovějším modelu 308. Co je tedy nového?
Přední maska chladiče dostala chromový rámeček s žebrováním a nové jsou také ozdobné lišty kolem mlhovek. Světlomety nyní vycházejí z modelu 308 a působí velice dynamickým dojmem. Samozřejmostí jsou LED diody pro denní svícení a nová je také grafika zadních sdružených svítilen. Ta rovněž vychází z novinky Peugeot 308.
Uvnitř vozu je změn o něco méně, novinkou je například parkovací kamera, která je součástí paketu spolu s navigačním systémem. Tvar přístrojové desky zůstal zachován, změnil se snad jen dekorační materiál na robustním středovém tunelu. Ten trochu evokuje dojem kabiny, kterou známe z letadel a to hlavně tím, jak posádku obepíná. Řidič a spolujezdec jakoby se stával součástí přístrojové desky.
Head-up displej promítající se u Peugeotu na rámeček z průhledného plastu, jenž vyjíždí z útrob přístrojové desky, dostal novou grafiku. V současnosti je tedy přehlednější a celkově působí dokonalejším dojmem. Přístrojová deska modelu 3008 je stále velice moderní a žádné další úpravy nepotřebuje.
Celkový dojem z interiéru podtrhuje panoramatické střešní okno, které známe například z Peugeotu 508 SW nebo dalších prostorných modelů této značky. U modelu 3008 je navíc v nejvyšší výbavě bez příplatku. Líbí se nám navigační systém, jehož displej se vysouvá z útrob přístrojové desky. Jedinou výtku si zaslouží jeho ovládací tlačítka, která jsou hůře dostupná.
Výhodou Peugeotu 3008 je jeho vnitřní prostor. Vpředu i vzadu se pohodlně usadí dospělí cestující a ani po dlouhém cestování nebudou z automobilu vysedat příliš unaveni. Je to dáno optimálním tvarem sedadle s příjemnou tuhostí. Prostoru je navíc dostatek prakticky ve všech směrech.
Zavazadelník se chlubí objemem 432 litrů, což je spíše průměrná hodnota. Potěší však jeho variabilita, vždyť tzv. mezipodlahu lze nastavit do třech úrovní. Díky tomu při sklopení opěradel zadních sedadel vzniká rovná ložná plocha. Praktickým detailem jsou také dělené páté dveře, kterými se chlubí některá SUV. Jejich sklopná spodní část zjednodušuje manipulaci s rozměrným a těžkým nákladem.
Testovaný Peugeot 3008 poháněl přeplňovaný naftový motor 2.0 HDI s nejvyšším výkonem 120 kW při 3750 ot/min. Modernizace v této oblasti nic nového nepřinesla. Není se, ale čeho obávat. Testovaná varianta vznětového dvoulitru HDI, která v kombinaci s automatickou převodovkou nabízí o 10 kW vyšší výkon je velice příjemným motorem s dostatkem potenciálu pro bezpečnou jízdu.
Největší hodnota točivého momentu 340 N.m vrcholí při 2000 ot/min, což je naprosto srovnatelné s konkurencí. Peugeot k tomu navíc přidává kultivovaný projev a lineární zátah. Šestistupňový automat byl vyladěn na komfortní notu, což koresponduje s pojetím tohoto 1,7 tuny vážícího automobilu. Výhodou je, že při řazení prvních třech rychlostních stupňů nechává převodovka prokluzovat měnič, takže jsou rozjezdy velice plynulé. Výtku si zaslouží snad jen o něco vyšší spotřeba pohonných hmot, která se ve městě snadno vyšplhá k osmilitrové hranici.
Na druhou stranu mimo město klesá apetit motor na velice příznivých 5,5 l/100 km a na dálnici lze při 130 km/h jezdit za 7,5 l/100 kilometrů. Motor při této rychlosti točí 2400 ot/min. Mezi výhody testované převodovky patří nejen vysoká úroveň komfortu řazení, ale také příznivá pořizovací cena ve formě příplatku. Ten činí pouhých 30 tisíc korun.
Velikým překvapením testovaného modelu jsou jízdní vlastnosti. Přestože je Peugeot 3008 naladěn spíše komfortně, může se pochlubit skvělou stabilitou a především ovladatelností. To je mimo jiné dáno i díky systému Dynamic Rolling Control, který dokáže potlačovat náklony karosérie v zatáčkách bez negativního vlivu na schopnost podvozku tlumit nerovnosti.
I přes karosérii s vyšším těžištěm je Peugeot stále dobře ovladatelný, jako bychom řídili automobil daleko menších rozměrů. Pochvalu si zaslouží také komunikativní a relativně strmé řízení, které je v této kategorii vozů malým zázrakem.
Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném razantním brzdění. Navíc se velmi dobře dávku a jejich ovládání nevyžaduje nadměrný tlak na brzdový pedál.
Peugeot 3008 2.0 HDI je plnohodnotným rodinným automobilem s dostatečně silným motorem a rozsáhlou výbavou. Vynikající jízdní vlastnosti v kombinaci s příznivou pořizovací cenou dělají z tohoto vozu nedoceněné zboží a to nejen u nás. Řada srovnatelných SUV či MPV si totiž o těchto parametrech může nechat jen zdát.
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot 3008 2.0 HDI | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): | 1997 |
Válce: | 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 120 / 3750 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): | 340 / 2000 |
Maximální rychlost (km/h): | 190 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): | 10,2 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: | 8,8 / 5,5 / 6,7 |
Velikost zav. prostoru (l): | 432 |
Objem nádrže (l): | 60 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): | 1539 |
Nosnost (kg): | 561 |
Základní cena (kč): | 395 000 (1,6 VTi 120, ACCESS, akční cena) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): | 535 000 (akční cena) |