Honda CR-V 1.6 i-DTEC - nečekaný šetřílek (TEST)

Testy
02.02.2014

F T G

Honda CR-V 1.6 i-DTEC - nečekaný šetřílek (TEST)

Čtvrtá generace Hondy CR-V nedávno dostala maloobjemový turbodiesel, který pohání pouze přední nápravu. Honda tak může zdatně sekundovat některým úsporným MPV, oproti nim se však nezalekne žádného městského obrubníku či polní cesty.

Zájemci o rodinný vůz se poslední dobou stále více uchylují k nákupu SUV oproti klasickému velkoprostorovému automobilu. Vyšší posez v kombinaci s robustnější karosérií a zajímavější image „terénního“ automobilu je jasným prodejním lákadlem těchto sportovně užitkových automobilů.

V poslední době se na trhu navíc začaly objevovat vozy kategorie SUV s pohonem pouze jedné nápravy. Výjimkou nejsou ani prémiové značky, stačí se podívat třeba na Volvo a jeho model XC60. Proto Honda v loňském roce rozšířila svojí nabídku a model CR-V 2.2 i-DTEC doplnila o slabší maloobjemový turbodiesel 1.6 i-DTEC.

Tato pohonná jednotka si odbyla premiéru pod kapotou modelu civic a nyní pomáhá snížit emisní hodnoty také u většího CR-V. Honda CR-V 1.6 i-DTEC je určena výhradně pro evropský trh a vyrábí se v továrně v britském Swindonu. Zde byla vybudována zcela nová výrobní linka, která má kapacitu až 500 dieselových motorů (1.6 i-DTEC, 2.2 i-DTEC) denně.

Maloobjemová špička ve své třídě - 1.6 i-DTEC

Nejvyšší výkon dieselové pohonné jednotky 1.6 i-DTEC činí 88 kW při 4000 ot/min. a největší točivý moment 300 N.m vrcholí při 2000 ot/min. Motor v praxi velmi slušně zatahuje již od 1500 ot/min a příval točivého momentu nepolevuje do středních otáček. Nad hranicí 4000 ot/min nám vadil snad jen dunivý zvuk pronikající do interiéru.

Díky použití lehčí pohonné jednotky oproti motoru 2.2 i-DTEC a absenci pohonu všech kol došlo k úspoře hmotnosti vozu o 116 kilogramů. To se pozitivně projevilo nejen na dynamickém potenciálu testovaného SUV, ale také na agilitě podvozku při průjezdu zatáčkami. Přední náprava tedy netrpí přílišnou zátěží v podobě těžkého turbodieselu.

Přestože papírové hodnoty zrychlení Hondy CR-V 1.6 i-DTEC nepůsobí nikterak oslnivě, subjektivní pocit z vlastní jízdy je o poznání lepší. Je to také tím, že šestistupňová manuální převodovka testovaného vozu netrápí motor kdovíjak dlouhými rychlostmi, což přispívá k lepší dynamice jízdy. Snad jen šestý rychlostní stupeň byl s ohledem na dálniční cestování sympaticky naladěn na delší převod. Při rychlostním limitu 130 km/h točí motor standardních 2500 ot/min.

Jednou z největších výhod pohonné jednotky 1.6 i-DTEC je nízká spotřeba pohonných hmot. Ta se v mimoměstském režimu pohybuje pod magickou hranicí pěti litrů. My jsme na naší tetovací trase dosáhli v zimních podmínkách 4,7 l/100 km a to jsme se nikterak neomezovali. Ve městě jsme jezdili za 5,9 l/100 km, na dálnici se pak spotřeba pohybovala kolem 5,5 l/100 kilometrů. Tyto hodnoty jsou spíše ze světa podobně výkonných hatchbacků, a proto nás o to více překvapilo, že jich dosáhlo poměrně velké SUV.

Ovladatelnost za jedna

Při jízdě potěší praktické rozmístění ovladačů s dobrou dostupností a intuitivním ovládáním. Řadicí páka se nachází na vyvýšené pozici, což se náramně hodí u převodovky s krátkými dráhami řazení. Volant dobře padne do ruky a řízení je na poměry vozu kategorie SUV mimořádně přesné. Pochvalu si zaslouží také brzdy, jejichž účinek je dostatečný a nevadne ani při opakovaném razantním brzdění.

Podvozek byl pro účely předního pohonu trochu modifikován a subjektivně působí o něco tvrdším dojmem než u modelu CR-V 2.2 i-DTEC. Náklon karosérie je při průjezdu zatáčkou minimální a CR-V se dobře drží zvolené stopy. Nedotáčivost navíc přichází až při opravdu agresivním zacházení.

Přestože se Honda CR-V 1.6 i-DTEC nejlépe cítí na silnici, díky vyšší světlosti podvozku se nezalekne ani lehkého terénu či přejezdu většího výmolu nebo obrubníku. Limit jízdy mimo zpevněnou cestu pochopitelně udává přední poháněná náprava, takže rozblácené polní cesty můžou snadno přinést horké chvilky každému řidiči této hondy. Pochvalu si ale zaslouží ukrytý práh pod boční dveře, o který se posádka při vystupování neušpiní.

Resumé

Honda CR-V 1.6 i-DTEC je zajímavou alternativou k silnější variantě a to především pro zájemce o moderní SUV, kterým nevadí absence pohonu všech kol a žádají mimořádně úsporný motor. Přestože se Honda cenovkou rozhodně nepodbízí, s ohledem na bohatou základní výbavu a tradičně dobrou kvalitu zpracování je CR-V konkurenceschopnější, než kdykoliv dříve.

Tým AUTOiNDEX.cz

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Typ motoru:

přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1597

Počet válců:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

88/4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

300/2000

Maximální rychlost (km/h):

182

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

11,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

4,8 / 4,3 / 4,5

Velikost zav. prostoru (l):

589

Objem nádrže (l):

58

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1611-1670

Nosnost (kg):

487

Základní cena (kč):

564 900 (2.0 i-VTEC, 2x4, S)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

619 900 (1.6 i-DTEC, 2x4, Comfort)

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:CR-V
Karosérie:SUV
Motor:1.6 i-DTEC
Palivo:nafta
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -