V loňském roce dosáhla značka Peugeot v ČR nejlepších prodejních výsledků za posledních šest let a svým více než pětiprocentním podílem na trhu získala pátou pozici v žebříčku automobilek.
K tomuto příznivému výsledku přispěly zejména nové modely jako Peugeot 2008, 208 GTi, zcela nová 308 nebo osvědčená řada lehkých užitkových vozidel. Značce se daří a také pro letošní rok je připraveno několik příjemných překvapení.
Jednou z prvních představených novinek je sportovní kupé RCZ R, které je nejsilnějším sériově vyráběným Peugeotem v historii. Na českém trhu bude za cenu od 1,025 milionu korun. Peugeot RCZ R je klasickým vozem pro sportovně laděné nadšence. Vůz nabízí výkon 191 kW/270 k, který poskytuje nová přeplňovaná šestnáctistovka. Zrychlení z nuly na stovku zvládne tento automobil za 5,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 kilometrů za hodinu.
Nový motor THP znamená v této kategorii rekordní specifickou výkonnost, s litrovým výkonem téměř 170 k/l je vůz jedním z nejlepších sériových vozů na světě. Navíc již splňuje přísnou emisní normu Euro 6. Specifický nápravový systém použitý u tohoto modelu je spojený s diferenciálem s omezeným prokluzem, který zajišťuje vysokou úroveň účinnosti a dynamických vlastností. Nový RCZ R je opravdu specifickým modelem, zájem o něj je značný a výroba prakticky nestačí plnit požadavky klientů. Až do dubna je už celá produkce téměř vyprodána.
Další aktuální novinkou je nová verze modelu Peugeot Partner s elektrickým pohonem. K dispozici je ve dvou délkách 438 cm a 463 cm a v segmentu malých dodávek nabízí největší objem nákladového prostoru 3,3 m3 s užitečnou délkou 180 cm, popř. 3,7 m3 s užitečnou délkou 205 cm. Uživatelé zejména ocení užitečnou hmotnost vozu až 685 kilogramů.
Ve standardním evropském režimu má elektrický Partner dojezd až 170 kilometrů, což bylo dosaženo systémem dvojí rekuperace ve fázi zpomalení a při aktivním brzdění. Baterie mají kapacitu 22,5 kW/h, vylepšena byla aerodynamika vozu a i některé další parametry, které ovlivňují dojezd jako prioritní hledisko pro nasazení těchto výrazně ekologických vozidel především v městském provozu.
Elektrický Partner se rychle nabíjí pomocí nabíjecího třífázového zařízení, kdy stačí zhruba dvacet minut pro dosažení 50% kapacity akumulátoru nebo 30 minut pro dosažení 80%. Při běžném nabíjení stačí klasická jednofázová 230 V zásuvka a zde pro dosažení plné kapacity stačí přibližně 8,5 hodiny. Vedle výrazně nižších provozních nákladů ve srovnání s pohonem spalovacím motorem výrazně klesají i požadavky na údržbu.
Na současném prodejním úspěchu značky Peugeot na českém trhu se kromě nových vozů podílely také atraktivní akční nabídky a marketingové aktivity. Již 20. ledna 2014 bude zahájena akce „ 7 dní Peugeot“ a další budou následovat. Růstu se značce podařilo dosáhnout i v prodeji náhradních dílů v úzké spojitosti s dalšími nabídkami jako financování servisních oprav formou splátek nebo věrnostním programem pro majitele starších vozů.
Podle slov Nicolase Perrina, generálního ředitele společnosti Peugeot Česká republika se mohou budoucí zájemci o značku Peugeot především spolehnout na širokou a moderní modelovou řadu stejně jako na příchod nových modelů. Velmi očekávaný je nový Peugeot 308 SW, který splní požadavky všestranně orientovaných uživatelů. Již dnes registrují téměř čtyřikrát více objednávek než ve stejném období loňského roku. Zákazníci jistě ocení i trvalé rozšiřování a zkvalitňování prodejní a servisní sítě.
Tým AUTOiNDEX.cz