Oblíbené korejské SUV nedávno prošlo obměnou, která se týká nejen některých prvků exteriéru a interiéru, ale významnou změnou je především nový zážehový čtyřválec 2.0 GDI jeho pod kapotou.
Atraktivní Hyundai ix35 se na našem trhu po několikaletém působení velmi dobře zapsal. Zákazníci tyto vozy mají v oblibě a to nejen kvůli trendy vzhledu, ale především pocitu při řízeních, který pramení z dobrého výhledu a v neposlední řadě také bezpečí. Emoce dnes zkrátka při výběru nového automobilu rozhodují a fakta jsou většinou až na druhém místě.
Přestože Hyundai ix35 zaznamenal úspěch a jeho design za ta léta téměř nezestárnul, automobilka se rozhodla pro modernizaci. Model ix35 dostal nové světlomety, kterým nechybí diody LED pro denní svícení a chlubí se také zajímavou optikou s atraktivním horním rámečkem pro obrysová světla. Na přání může být také ix35 vybaveno bixenonovými výbojkami.
I zadní sdružené svítilny jsou odlišné a nově využívají technologie LED. Atraktivní vzhled zajišťuje nový design litých kol o rozměru sedmnácti nebo osmnácti palců. Nově se na střeše vyšších verzí výbavy objevuje charakteristická „ploutev“ místo klasické prutové antény.
Interiér doznal několika kosmetických úprav, základní design pochopitelně zůstává stejný, tak jako v případě exteriéru. Novinkou jsou kvalitnější potahové látky sedadel a nový je i materiál na dveřích, jenž nyní působí hodnotnějším dojmem.
Z uživatelských fines určitě stojí zato zmínit nový barevný displej v kapličce přístrojové desky nebo třeba ve třech režimech nastavitelný (Normal, Sport, Comfort) posilovač řízení. Ten se ovládá tlačítkem, které se nachází přímo na volantu. Všechny tyto prvky spíše vylepšily původní model, než aby ix35 posunuly diametrálně vpřed. Hlavní změnou je však zbrusu nový motor.
Testovaný Hyundai nám přeci jen přichystal jedno zásadní překvapení . Tím je zážehový čtyřválec 2.0 GDI, který nahradil starší benzinový dvoulitr. Novinka pracuje s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů a přímým vstřikem paliva. Motor spolupracuje s šestistupňovým manuálem na rozdíl od jeho předchůdce, který využíval pouze pětikvalt.
Nejvyšší výkon zkoušené pohonné jednotky činí 122 kW při 6200 ot/min a největší hodnota točivého momentu 205 N.m vrcholí při 4000 ot/min. Nový atmosférický motor potěší pružností a kultivovaností. Dynamiku pochopitelně nabídne až ve vyšších otáčkách a to od hranice 4500 ot/min. Excelentní je odhlučnění motoru, které patří mezi nejlepší v této třídě. Zároveň jsme při jízdě nenaznamenali prakticky žádné vibrace. Bravo!
Nevýhodou testovaného motoru je spotřeba pohonných hmot. Ve městě jsme jezdili kolem 10,3 l/100 km, což není ani u čtyřkolky zrovna málo. Ani při jízdě po dálnici předpisovou rychlostí 130 km/h to není o moc lepší a palubní počítač ukazuje desetilitrový průměr. Při jízdě mimo město klesá apetit motoru k hranici 8 l/100 km. Takové svezení však vyžaduje defenzivní jízdní styl.
Modernizace se také dotkla podvozkových prvků. Tlumiče mají trochu odlišnou charakteristiku a samotné zavěšení kol disponuje měkčími horními úchyty. Jízdní vlastnosti rovněž ovlivňuje nově nastavené ESC, které se chlubí funkcí kontroly brzdění v zatáčkách CBC. Elektronika vozu dokáže dělit brzdnou sílu asymetricky dle aktuálních adhezních podmínek.
Poctivě je jízda s novým ix35 měkčí a zároveň i komfortnější. Vůz při klidné jízdě bez problémů žehlí prakticky veškeré nerovnosti našich silnic. Karosérie se sice občas trochu zhoupne a v zatáčce nakloní, na stabilitu to ale nemá nikterak zásadní vliv.
Pokud však začnete tlačit na pilu, automobil má překvapivě při rychlém průjezdu zatáčkou tendenci k přetáčivosti. Může za to zadní náprava, která se nechá rozhodit i menší nerovností. Není se, ale čeho bát, stabilizační systém se s tímto neduhem dokáže okamžitě vyrovnat. Většině řidičů to však vadit nebude, vždyť SUV není určené pro jízdu „na hraně“.
Podstatnější bude fakt, že se zlepšil jízdní komfort nejen při dálničním cestování, ale také při popojíždění po městských komunikacích. Agilnější podvozek navíc lépe vyhoví jízdě mimo zpevněnou komunikaci. V těchto podmínkách dokáže modernizovaný Hyundai ix35 nabídnout asistenta pro jízdu z prudkého svahu a samozřejmě i pohon všech kol. Ten je v základním módu nastaven s automatickým přirazením zadní nápravy, po zmáčknutí tlačítka na středové konzole se z SUV rázem stává trvalá čtyřkolka.
Nový Hyundai ix35 dospěl a zároveň částečně změnil svojí charakteristiku. To se týká především podvozku, který byl nastaven pro širší skupinu uživatelů. Benzinová pohonná jednotka předurčuje vůz spíše pro menší roční nájezdy, potěší ale mimořádně kultivovaným chodem a tichým projevem. Úsměv na tváři navíc vykouzlí i atraktivní cenová politika českého dovozce. Základní cena ix35 (4x2) s benzinovým motorem 2.0 GDI totiž začíná na 504 990 Kč.
Tým AUTOiNDEX.cz
Hyundai ix35 2.0 GDI 4x4 |
|
Typ motoru: |
Atmosférický zážehový |
Objem motoru (ccm): |
1999 |
Válce: |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
122 / 6200 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
205 / 4000 |
Maximální rychlost (km/h): |
183 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
10,4 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
10,6 / 6,5 / 8,0 |
Velikost zav. prostoru (l): |
465 |
Objem nádrže (l): |
58 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1525 |
Nosnost (kg): |
505 |
Základní cena (kč): |
479 990 (1,6 GDI Classic 4x2) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
554 990 (2.0 GDI, Trikolor 4x4) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Hyundai |
Model: | ix35 |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 GDI |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2014 |
Technické parametry |