Citroen C5 Tourer 2.0 HDI - rodinný mainstream s prémiovým podvozkem (TEST)

Testy
04.01.2014

F T G

Citroen C5 Tourer 2.0 HDI - rodinný mainstream s prémiovým podvozkem (TEST)

Oblíbené kombi od Citroenu je již dlouhou dobu zavedenou stálicí pro zákazníky s dobrým vkusem. V rámci vyšší výbavy totiž dokáže nabídnout vzduchový podvozek, který se na naše české silnici výborně hodí. Testovali jsme provedení s dvoulitrovým dieselem, jenž nabízí solidní výkon 160 koní.

Citroen C5 Tourer se v aktuální generaci prodává již od roku 2008. To ovšem neznamená, že by tohle pohledné kombi neprodělalo žádné modernizace. Ta poslední proběhla poměrně nedávno, vždyť právě modelový rok 2013 přinesl tomuto rodinnému vozu drobné změny designu a výbavy. Na přední masce se třeba objevilo pozměněné logo výrobce.

Nové jsou také sedmnáctipalcová litá kola Egée, za které se v rámci nižší výbavy připlácí. Rovněž byla rozšířena barevná paleta odstínů pro tento vůz. Samozřejmostí jsou diody LED pro denní svícení, které Citroen vyřešil efektním lomeným pásem ve spodní části světel. Atraktivně působí i upravený přední nárazník.

Vnitřek vozu může být vyveden i ve světlém koženém čalounění kombinovaného s látkou. Zmiňovanou kombinaci měla už C5 dříve, novinkou jsou však materiály a v neposlední řadě i odstín. Další modernizaci v rámci palubních systémů reprezentuje navigace eMyWay spojená s Connecting Boxem. Toto zařízení sdružuje USB, standardní konektor typu jack a Bluetooth. Tourer je navíc nově vybaven couvací kamerou, která by podle nás mohla být i součástí luxusní výbavy u sedanu.

Nasedáme

Přístrojová deska Citroenu C5 působí hodnotným dojmem. Všude, kam se podíváte, objevíte pouze měkčené plasty, perfektní slícování a velmi kvalitní dekorační materiály. Komplikovaně se jeví snad jen nepřeberné množství poměrně malých tlačítek a to nejen na středovém panelu, ale také na volantu.

Volant je charakteristický svým pevným středem přesně tak, jak ho známe z některých ostatních modelů tohoto výrobce. Mimo základních ovladačů audiosystému na něm najdeme také tlačítka tempomatu, ovládání telefonu, navigace apod. Na umístění jednotlivých ovladačů si je třeba chvíli zvykat, až poté nabídnou řidiči opravdovou přidanou hodnotu.

Námi testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Elegance, což pochopitelně ještě více zlepšovalo celkový dojem z automobilu. Chválíme takové prvky, jako například masážní sedadlo řidiče, které je při delším cestování k nezaplacení.

Dálniční koráb

Právě při jízdách na delší vzdálenosti se C5 Tourer 2.0 HDI projeví v tom nejlepším světle a ukazuje své nesporné přednosti. Pochvalu si zaslouží znamenitý jízdní komfort a to i díky akustickému naladění interiéru. To v našem případě ještě více zlepšovaly vícevrstvá boční okna.

Pocit ze samotné jízdy ovlivňuje především vzduchové odpružení v posledním provedení – Hydractive III+. Přestože C5 může mít i standardní tlumiče, neváhejte si za vzduchový podvozek připlatit, je to jedna z největších výhod tohoto auta. A jak už jsme v úvodu zmiňovali, na našich silnicích to platí dvojnásob.

Jízdu s Hydractivem III+ lze přirovnat k cestování luxusní limuzínou prémiových značek. Schopnost odpružení žehlit i ty největší výmoly našich silnic a zároveň přenášet minimální vibrace do interiéru je opravdu jedinečná.

Dvoulitrové HDI pod kapotou se u námi testovaného vozu chlubí nejvyšším výkonem 120 kW při 3750 ot/min. Křivka největšího točivého momentu 340 N.m vrcholí v rozmezí 2000 - 3000 ot/min. Pohonná jednotka nabízí solidní zátah a vysokou úroveň kultivovaného chodu. Zkrátka příjemný motor pro rodinné kombi.

Spotřeba pohonných hmot se ve městě pohybuje kolem 7,3 l/100 km. Na dálnici lze při rychlosti 130 km/h jezdit kolem 7,0 l/100 km a při ustálené jízdě devadesátkou spotřeba snadno klesá k pětilitrové hranici. Spojení naftového motoru s manuální převodovkou je v pořádku, řazení bychom vytkli snad jen nepřesný chod.

Resumé

I po letech vypadá Citroen C5 moderně, za což může velice nadčasový vzhled v dobách uvedení na trh. Automobil působí robustním dojmem a stále nabízí unikátní techniku. Samozřejmě, že je řeč o zmiňovaném Hydractivu, který tomuto vozu propůjčuje jedinečné jízdní vlastnosti. Osvědčený turbodiesel spolu s kvalitně provedeným interiérem tyto přednosti jen dokreslují.

Tým AUTOiNDEX.cz

Citroen C5 Tourer 2.0 HDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1997

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

120 / 3750

Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):

340 / 2000-3000

Maximální rychlost (km/h):

210

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,3

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

6,6 / 4,3 / 5,1

Velikost zav. prostoru (l):

505

Objem nádrže (l):

71

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1729

Nosnost (kg):

509

Základní cena (Kč):

504 900 (1.6 THP, Tendance, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

679 900 (2.0 HDI, Exclusive, akční cena)

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:C5
Karosérie:Kombi
Motor:2.0 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -