Peugeot 2008 1.6 e-HDI 2-Tronic - robotický pohodář (TEST)

Testy
27.12.2013

F T G

Peugeot 2008 1.6 e-HDI 2-Tronic - robotický pohodář (TEST)

Sympatický Peugeot 2008 doplňuje modelovou řadu francouzské automobilky o malý crossover s všestranným využitím. Pro redakční test jsme tentokrát zvolili naftovou motorizaci 1.6 e-HDI o výkonu 92 koní a robotizovanou převodovku, které Peugeot říká 2-Tronic.

Peugeot 2008 je dostupným crossoverem, který z určitého pohledu zdatně sekunduje plnohodnotným vozům kategorie SUV. Fakt, že se jedná o vůz s přední poháněnou nápravou, nikomu příliš nevadí, vždyť hlavním posláním modelu 2008 jsou městské ulice. Pro současné zákazníky je velmi důležité, že se v autě sedí výše, což přispívá nejen k lepšímu výhledu, ale také k většímu pocitu bezpečí.

Novinka od Peugeotu se navíc může pochlubit velice sympatickým vzhledem. Zajímavě působí především boční prolis, který opticky vede od předních dveří přes spodní hranu zadních originálně ztvárněných světlometů až k registrační značce. Samozřejmostí jsou plastové prahy a ochranné prvky předního a zadního nárazníku, které vozu dodávají offroadový nádech. Eleganci navíc potrhují LED diody pro denní svícení, jež byly integrovány do horní části předních svítilen.

Interiér vychází z menšího modelu 208 a chlubí se originální architekturou. Zaujme především malý volant a samostatná kaplička s přístroji. Jejich plná viditelnost je ovšem závislá na vlastním nastavení volantu. Pochvalu si zaslouží vysoká úroveň zpracování a také kvalita použitých plastů.

Celkově je interiér relativně prostorný a může se pochlubit slušnou variabilitou. Zavazadlový prostor má základní objem 360 litrů a potěší zejména dno zavazadelníku, které je na stejné úrovni, jako nakládací hrana. To usnadní manipulaci s těžkým a rozměrným nákladem. Při sklopení opěradel zadních sedadel dojde k zvětšení objemu zavazadelníku na 1194 litrů.

Podvozek Peugeotu 2008 je naladěn spíše na komfortní notu, větší náklony karosérie při průjezdu zatáčkami však nečekejte. S nástrahami našich silnic si Peugeot poradí bez většího zaváhání, snad jen občas jsme zaznamenali odskakující záď. Výhradu máme proti řízení bez zpětné vazby a také vadí hluk od podběhů. Svůj podíl na tom bezesporu mají obuté celoroční pneumatiky.

1.6 e-HDI (92 k) – zlatá střední cesta

Z trojice nabízených naftových motorů představuje vznětový čtyřválec 1.6 e-HDI s nejvyšším výkonem 68 kW prostřední variantu. Největší točivý moment 230 N.m vrcholí při 1750 ot/min. Motor má kultivovaný projev a může se pochlubit vynikající spotřebou pohonných hmot.

Pohonná jednotka se nabízí buď s pětistupňovým manuálem, nebo robotizovanou šestistupňovou převodovkou 2-Tronic. My jsme zkoušeli druhou variantu modelu, tedy s automatickou převodovkou. Na její specifický projev si je třeba chvíli zvykat. Přeřazení probíhá s určitým zpožděním, který negativně ovlivňuje plynulost jízdy. Není se co divit, robotizovaný automat je v podstatě manuál vybavený automatickým ovládáním spojky a volbou převodů. Proto nelze očekávat kdovíjakou rychlost při přeřazení. Automat 2-Tronic navíc potřebuje stejný čas na řazení bez ohledu na jízdní režim.

Pokud chce řidič uspíšit samotné řazení, je lepší využít manuální volby tohoto automatu a řadit pádly pod volantem a současně uvolnit plynový pedál. Poté proběhne změna rychlostního stupně bez zbytečné prodlevy.

Robotizovaná převodovka 2-Tronic je jedinou automatickou převodovkou, která se nabízí v rámci modelové řady 2008. Její nespornou výhodou je rozumná cena, kterou představuje příplatek 20 tisíc korun oproti manuálu. Za tento cenový rozdíl většinou standardní automat neseženete. Další její předností je fakt, že nemá prakticky žádný negativní dopad na spotřebu pohonných hmot a to s ohledem na konstrukční podobnost klasickému manuálu. Tabulkové hodnoty dokonce vycházejí lépe pro variantu s převodovkou 2-Tronic.

A jak se tyto hodnoty projevily v praxi? Ve městě jsme s Peugeotem 2008 1.6 e-HDI jezdili do 5 litrů na 100 kilometrů a to bez jakékoliv snahy o zachování nízké spotřeby. Dálniční limit 130 km/h pak odebere z nádrže 4,8 l každých sto kilometrů a konstantní jízda devadesátkou tlačí hodnotu spotřeby pod čtyřlitrovou hranici. To je opravdu překvapivý výsledek. Bravo!

Resumé

Peugeot 2008 1.6 e-HDI se jeví jako optimální volba pro městské použití či dálniční přesuny. Kvůli robotizovanému automatu totiž vyhoví spíše řidičům bez větších nároků na dynamickou jízdu, takže jízda po okreskách s častou potřebou předjíždění není pro tento peugeot to pravé. Na druhou stranu 2-Tronic uvolní ruce řidiči při popojíždění v zácpách a jeho prodlevy v řazení snadno dokáže vyvážit příznivá cena v podobě rozumného příplatku.

Tým AUTOiNDEX.cz

Peugeot 2008 1.6 e-HDI 2-Tronic

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1560

Válce :

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

68 / 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

230 / 1750

Maximální rychlost (km/h):

180

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

13,4

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

4,1 / 3,6 / 3,8

Velikost zav. prostoru (l):

360

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1320

Nosnost (kg):

372

Základní cena (kč):

300 000 (1,2i, Access, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

381 000 (1.6 e-HDI, Access, akční cena)

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:2008
Karosérie:Crossover
Motor:1.6 e-HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2013
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -