Nový Citroen Grand C4 Picasso - prostorný elegán (NOVINKA)

Novinky
28.10.2013

F T G

Nový Citroen Grand C4 Picasso - prostorný elegán (NOVINKA)

Před několika týdny se představilo nové C4 Picasso a rychle následuje další novinka tohoto renomovaného výrobce v provedení Grand. Také tento model přináší mnoho nového, zejména v prostornosti a variabilnosti a nejlépe odpovídá rostoucímu zájmu zákazníků o dlouhé karoserie. Právě v této skupině vozů MPV vzrostl oproti loňskému roku zájem téměř o 20 procent….

Zcela nová podvozková platforma EMP2 umožnila vytvořit rozvor 2840 mm, největší ve své kategorii. Díky tomu se dosáhlo výborné prostornosti mezi druhou a třetí řadou sedadel tohoto sedmimístného vozu včetně pohodlného nastupování a vystupování. Navíc lze sedadla v obou zadních řadách různě sklápět a upravovat a tak přizpůsobit prostor konkrétní přepravní potřebě.

Nový Citroën Grand C4 Picasso je oproti svému předchůdci o 170 mm delší (4600 mm) a objem zavazadlového prostoru vzrostl až na 704 litrů v závislosti na posunutí sedadel. Přední převis bylo možné zkrátit o 11,6 cm (nejkratší v kategorii), snížil se motorový blok a podlaha (až – 50 mm v případě motoru; -20 mm v případě podlahy) a rozšířil se rozchod (+82 mm přední, +31 mm zadní náprava).

Výrazný vzhled novinky dotvářejí střešní oblouky, které sahají až ke spodní části čelního skla a současně plní funkci střešního nosiče. Velké prosklené plochy zdůrazňují velkorysý a pohodlný interiér. Přední maska s výraznými horizontálními liniemi zaujme technologickým stylem světel s LED diodami včetně originálních mlhovek.

Dynamiku zádě určuje víko zavazadlového prostoru, které potvrzuje robustnost a mohutnost tohoto modelu. Zadní originální světla s LED diodami vytvářejí výrazný 3D efekt, který odpovídá celkové koncepci a stylu novinky. Citroen Grand C4 Picasso se nabízí v osmi barevných odstínech, které doplňují tři typy litých kol o průměru 16, 17 a 18 palců.

Interiér zaujme sériově montovaným panoramatickým čelním sklem a velkou prosklenou střechou, která navíc prosvětluje celý vnitřní prostor. Celková prosklená plocha dosahuje téměř 5,7 čtverečných metrů. Při nočních jízdách přispívá k pocitu pohody bílé LED osvětlení stropu, přihrádek, displejů v opěradlech a v neposlední řadě klik dveří a vytváří příjemnou tlumenou atmosféru.

Přední sedadla nabízejí asymetrický design a navíc lze díky exkluzivnímu paketu Lounge získat masážní funkce popř. sedadlo Relax vpravo vepředu s větším místem pro nohy. Druhou řadu tvoří tři sedadla s nastavitelným sedákem a sklonem opěradla. Cestující ve druhé řadě mohou využívat multimediální paket díky dvěma obrazovkám zabudovaným do opěrek hlavy předních sedadel.

Asymetrická palubní deska nabízí dva displeje umístěné v centrální části. Sériově zabudovaný sedmipalcový dotykový displej umožňuje ovládání všech funkcí vozu a nabízí přístup k nejrůznějším aplikacím díky portálu Citroën Multicity Connect. Druhý panoramatický dvanáctipalcový HD displej zobrazuje informace důležité pro řízení a lze ho nakonfigurovat podle přání včetně dvou barevných schémat podobně jako u pětimístné verze nové C4.

Novinka má hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru nebo kameru pro zadní couvání. Mezi inovace pro snadné a pohodlné řízení patří systém Vision 360˚, který díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu zajišťuje řidiči pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled. Nechybí ani parkovací asistent, řidič se stará pouze o akceleraci a brzdění.

V nabídce pro nové Grand C4 Picasso jsou opět dva zážehové a dva vznětové agregáty, všechny o objemu 1,6 l. Zážehové motory 1,6 VTi a 1,6 THP mají výkon 120 a 155 k. Naftové verze nabízejí buď motor 1,6 HDi s výkonem 92 k nebo úspornější e-HDi Airdream (90 k/115 k) se systémem Stop & Start. Jeho nejúspornější variantou je 1,6 e-HDi ETG6 Airdream (90 k) s kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km a emisemi CO2 98g/km. Úsporná šestistupňová automatická převodovka ETG6 má nově i funkci pojezdu.

Za pozornost rozhodně stojí zcela nový dvoulitrový motor BlueHDi, který splňuje normu Euro 6, protože zahrnuje modul SCR - redukční selektivní katalyzátor, jedinou technologii schopnou výrazně snižovat emise oxidů dusíku (-90 %) a současně snižovat i emise CO2. Výsledkem je v této kategorii dosud nevídaný poměr výkonnost/spotřeba: výkon 150k s emisemi 110 g CO2/km u mechanické převodovky a 117 g CO2/km u automatické převodovky nejnovější generace.

Systém SCR, ve kterém se odlučují škodliviny pomocí močoviny, začíná působit ihned, jakmile stoupne teplota motoru. Zabudovaný je před filtrem pevných částic, v místě zvýšené teploty výfukových plynů a funkční zůstává trvale během jízdy. Roztok s obchodním označením AdBlue se doplňuje při pravidelných servisních prohlídkách, tedy po ujetí zhruba 20 000 kilometrů. Výkonnost motoru se zvýší především díky většímu kompresnímu poměru, příznivější je i spotřeba.

Podobně jako u kratšího provedení bude nový Citroën Grand C4 Picasso nabízen ve čtyřech úrovních výbavy: Attraction, Tendance, Intenzive a Exclusive. Akční ceny začínají, díky bonusu za starý vůz na 414 900 Kč. Například oblíbená konfigurace Grand C4 Picasso s motorem 1.6 eHDi 115 ve výbavě Tendance je nabízena za 504 900 Kč a špičkové provedení v nejvyšší výbavě s motorem 2.0 BlueHDi 150 a s automatickou převodovkou za 699 900 Kč. Další informace přineseme v redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -