Další generace Fordu Kuga je větší a robustnější, než tomu bylo u předchozího modelu. Změny jsou navíc poznat i po usednutí za volant. Zkoušeli jsme dvoulitrovou vznětovou motorizaci spojenou s automatickou převodovkou Powershift a pohonem všech kol.
Už při prvním pohledu na vůz je znát majestátnější karosérie, která se snaží více přizpůsobit zaoceánskému stylu. To je pochopitelné, vždyť právě americký trh bude hlavní cílovou skupinou pro tento model. Právě tam se však tento model jmenuje Escape, což z určitého pohledu může zdůrazňovat kdovíjaké terénní schopnosti vozu. Nenechte se ale mýlit, Ford Kuga se nejlépe cítí na kvalitních silnicích.
Karosérie testovaného Fordu narostla oproti předchozímu provedení o osm centimetrů na rovných 452 cm. Rozvor (269 cm) zůstal zachován stejně jako celková šířka automobilu. Díky delší karosérii došlo k zvětšení objemu zavazadlového prostoru na 456 litrů. Zavazadlový prostor je nyní velmi dobře přístupný a v neposlední řadě i využitelný. Uvnitř je nová Kuga překvapivě větší a to zejména co se šířky interiéru týká. Pochvalu si zaslouží především více prostoru v oblasti ramen a loktů. Zde je tedy znát jednoznačný posun oproti předchozí generaci.
Interiér byl zpracován v podobném duchu jako u Fordu Focus. Množství záhybů a neobvyklých křivek působí opravdu zajímavým dojmem, otázkou zůstává, jak se na tomto stylu projeví zub času. Slícování a kvalita materiálů je na špičkové úrovni, výtku si naopak zaslouží množství malých tlačítek.
Sedadla jsou tuhá a chlubí se dostatečným bočním vedením těla. Ocenili bychom snad jen delší sedáky a to především na zadních sedadlech. Ergonomicky tvarovaný volant se příjemně drží a to hlavně díky poměrně dlouhé horní polovině věnce, které napomáhá subtilní středová část. V zimě je takřka k nezaplacení vyhřívané přední sklo, které je na seznamu příplatkové výbavy.
Není žádným tajemstvím, že platforma nové Kugy vychází z Fordu Focus. V oblasti jízdních vlastností je podvozek o něco měkčí, než tomu bylo u předchozí generace. Ostatně podobně je na tom i model focus. Auto bylo zkrátka zapotřebí přizpůsobit přání hlavní skupině běžných uživatelů. Vůz je nyní dostatečně komfortní a nerozhodí ho ani rozbitá vedlejší silnice. Nenechte se ale mýlit, stále se jedná o jedno z nejstabilnějších SUV současnosti.
Řízení je příjemně komunikativní, snad je ve středové poloze mu chybí více přesnosti. Účinek posilovače řízení je však optimální. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se dobře dávkují.
Testovaná specifikace Fordu Kuga se chlubila motorem 2.0 TDCi, který byl v základním provedení vyladěn na nejvyšší výkon 103 kW a největší točivý moment 320 N.m. Tyto parametry jsou pro novou Kugu dostatečné, snad jen při předjíždění s plně naloženým vozem bychom ocenili větší výkonovou rezervu. Avizovaný motor byl v případě námi testovaného vozu spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou Powershift.
Automat řadí rychle a poměrně intuitivně, pocitově však stále ztrácí na koncernové DSG. Nechybí mu manuální režim řazení, které se ovládá kolébkovým tlačítkem na vlastním posuvném ovladači. Pádla pod volantem mu bohužel chybí. Naopak jsme ocenili fakt, že Powershift dokáže udržet nižší převodový stupeň při jízdě z kopce a to díky inteligentní elektronice spolupracující s náklonovým čidlem. Tím tedy dochází k příjemnému brzdění motorem.
A jak je na tom Ford Kuga 2.0 TDCi se spotřebou? Mimo město jsme jezdili kolem 7 l/100 km při defenzivní jízdě. Ve městě je pak nutné počítat s odběrem kolem 7,8 l nafty. S ohledem na vyšší světlou výšku vozu a automatickou převodovku hodnotíme tyto výsledky jako odpovídající.
Pohon všech kol funguje v testovaném voze na jedničku. Aby také ne, vždyť byl vyvinut přímo automobilkou Ford, oproti minulé generaci, která využívala Haldexu 4 generace. Při rozjezdu se principielně správně přenáší více točivého momentu na zadní kola, konstantní jízdu naopak zajišťuje pohon prakticky jen přední nápravy. Na informačním displeji mezi budíky lze sledovat aktuální rozdělení točivého momentu mezi jednotlivá kola.
Nová Kuga znatelně dospěla a už není tím specifickým SUV, jako tomu bylo u první generace. Sportovně laděný podvozek a jedinečný design vyměnila za vlastnosti, které vyhovují většině zákazníků. Mezi ně patří například větší zavazadelník či prostornější interiér. Také komfortnější naladění ocení více běžných uživatelů. Obzvláště na našich silnicích.
Tým AUTOiNDEX.cz
Ford Kuga 2,0 TDCi 4x4 |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
1997 |
Válce: |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
103 / 3750 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
320 / 1750 - 2750 |
Maximální rychlost (km/h): |
187 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
11,2 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
7,4 / 5,5 / 6,2 |
Velikost zav. prostoru (l): |
456 |
Objem nádrže (l): |
60 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1707 |
Nosnost (kg): |
523 |
Základní cena (kč): |
587 940 (Trend 1.6 EcoBoost, 4x2) |
Základní cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
689 940 (Trend 2.0 TDCi, 4x4) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Ford |
Model: | Kuga |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 TDCI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2013 |
Technické parametry |