Zdařilý crossover přichází - Peugeot 2008 (NOVINKA)

Novinky
23.06.2013

F T G

Zdařilý crossover přichází - Peugeot 2008 (NOVINKA)

Automobilky začínají jít cestou křížení různých koncepcí. Pozadu nezůstává ani nový Peugeot 2008, který je tak trochu malým MPV a SUV zároveň a oproti běžnému malému vozu převážně do města tak má daleko širší možnosti využití. Nenabízí sice pohon všech kol, ale díky systému Grip Control toho hodně zvládne i mimo běžné komunikace.

Představenou 2008 lze porovnat s dalšími modely jako Renault Captur , Nissan Juke nebo Opel Mokka. Francouzský crossover vychází z modelu 208, nicméně 2008 je o celých 20 centimetrů delší (4,16 m), o 8,5 cm vyšší (1,56 m) a o 5 centimetrů širší (1,74 m), rozvor kol je 254 cm. Díky větším rozměrům narostl zavazadelník na výsledných 360/1194 litrů a to je plně srovnatelné s průměrnými hodnotami hatchbacků ze segmentu C, tedy o třídu výše.

Premiérová novinka představuje tvarová řešení odpovídající aktuálnímu současnému trendu. Vedle dynamických prolisů, které spojují ostře vedené křivky s výrazným prokladem ploch jde například o zadní svítilny ve tvaru písmene C. Jeden z nejdůležitějších prvků nového designu je i maska chladiče, která i přes svou spíše symbolickou podobu prezentuje nový šestiúhelníkový tvar.

Velké prosklené plochy včetně panoramatické střechy jsou příslibem prostorného interiéru otevřeného okolnímu prostředí. Řidič ocení útulný kokpit, malý multifunkční podélně a výškově nastavitelný volant a všechny potřebné informace má ve výšce očí. Dotykový sedmipalcový displej je od druhé úrovně výbavy součástí sériové nabídky a s jeho pomocí se také snadno ovládají všechny funkce zajišťující mobilní připojení.

Systém Grip Control je patentován skupinou PSA a umožňuje používat Peugeot 2008 i v podmínkách s nižší přilnavostí povrchu. Grip Control využívá elektronické prvky, kterými je již vůz vybaven. V tomto směru je výhodou také světlá výška 16 cm. Multifunkční a pružný systém podle terénu působí na přední kola, ale stále nechává řidiči možnost zvolit si ovladačem na středové konzole jeden z pěti režimů v nabídce: Sníh, Terén, Písek a ESP Off.

Park Assist automatizuje parkovací manévry a využívá kompaktnosti 2008 pro usnadnění cest především po městě. Řidič si po aktivaci funkce zvolí na dotykovém displeji typ manévru a ultrazvuková čidla následně změří velikosti volných parkovacích míst a oznámí řidiči první vhodné místo. Systém Park Assist vůz zaparkuje pomocí elektrického posilovače řízení, řidič kontroluje jen rychlost vozu a jeho okolí.

Všechny verze 2008 jsou sériově vybaveny elektronickým systémem kontroly stability (ESP), který lze do rychlosti 50 km/hod vypnout. Tento systém zajišťuje několik funkcí: protiprokluzový systém, dynamickou kontrolu stability, podporu brzdění v kritických situacích a elektronické rozdělování brzdného účinku. Navíc model 2008 nabízí služby Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance. V případě nehody je pomocí GSM vyhledána poloha vozu pro vyslání záchranné složky.

Díky lehkému tříválcovému benzínovému motoru nové generace, rozšíření systému Stop&Start u benzínových motorů nebo dieselovým motorům e-HDI se Peugeot 2008 dostává do čela ve svém segmentu. Velmi dobře se podařilo skloubit šetrný přístup k životnímu prostředí a spotřebu. V nabídce benzinových motorů je 1.2 l e-VTi 60 kW (82 k), 118 Nm s pětistupňovou robotizovanou převodovkou a CO2 99 g/km, popř. 1.2 l VTi 60 kW (82 k),118 Nm s pětistupňovou manuální převodovkou a CO2 114 g/km.

Pestrá motorizace zahrnuje i hnací jednotku 1.2 l e-THP 81 kW (110 k), 205 Nm, pětistupňovou manuální převodovkou a CO2 104 g/km. Dále motor 1.6 l VTi 88 kW (120 k), 160 Nm s pětistupňovou manuální převodovkou a CO2 135 g/km, popř. agregát 1.2 l e-THP 96 kW (130 k), 230 Nm se šestistupňovou manuální převodovkou a emisemi CO2 109 g/km.

Z naftových pohonných jednotek může zákazník volit mezi 1.4 l HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm s pětistupňovou manuální převodovkou, CO2 104 g/km, dále motor 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm se šestistupňovou robotizovanou převodovkou a CO2 98 g/km nebo 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm se pětistupňovou manuální převodovkou a emisemi CO2 103 g/km. Zatím nejvýkonnějším dieselovým agregátem je 1.6 l e-HDi FAP 84 kW (115 k), 270 Nm se šestistupňovou manuální převodovkou a CO2 106 g/km.

Peugeot 2008 se základní výbavou Access dnes díky akčním cenám pořídíte již za 300 000 Kč. Nechybí šest airbagů, stabilizace, tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost i její omezovač nebo palubní počítač informující o spotřebě paliva. Za klimatizaci se připlácí 20 tisíc a za rádio necelých devět tisíc. Střední výbava Active již má tyto prvky ve standartu, navíc získáte větší kola, mlhovky nebo kůží potažený volant.

Nejvyšší výbava Peugeotu 2008 je označená jako Allure a ta dále rozšiřuje nabídku výbavy. Asi nejzajímavějším je systém Grip Control částečně nahrazující pohon všech kol. U modelů s výbavou Allure začínají ceny na 376 000 Kč, špičkově vybavenou 2008 s nejsilnějším dieselovým motorem pořídíte za 461 000 Kč. Další informace o této rozhodně zajímavé novince brzy přineseme v redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -