Citroen C3 Picasso 1.6 HDI - šetřílek s přidanou hodnotou (TEST)

Testy
09.06.2013

F T G

Citroen C3 Picasso 1.6 HDI - šetřílek s přidanou hodnotou (TEST)

Malé MPV, jehož délka nepřesahuje běžný městský automobil a přeci jen se do něj naskládá méně početná rodina i se zavazadly? To je extravagantní Citroen C3 Picasso, který nedávno prošel modernizací.

Moderní až extravagantní vzhled testovanému Citroenu C3 Picasso v bílém provedení rozhodně nechybí a s klidem můžeme prohlásit, že se jedná o jeden z nejvýraznějších rodinných vozů současnosti. Když k tomu všemu ještě připočteme vznětový čtyřválec 1.6 HDI máme na trhu příjemný dopravní prostředek třeba i pro cestu na letní dovolenou. Je tomu však takto skutečně i v praxi?

Nová tvář a změny v interiéru

Hranaté tvary provázejí tento model již od jeho uvedení na trh (2009) a nejinak je tomu i po nedávném faceliftu. Ten znamenal použití chromových prvků ve větší míře a zajímavější prvky karosérie. Původní model byl přeci jen až příliš strohý.

Novinkou je maska chladiče s výrazným logem Citroenu. Přední nárazník sází na kompaktnější tvarování a dostal také v Evropě tolik povinná světla pro denní svícení z LED diod. Mlhovkám nechybí funkce přisvětlování zatáček, což je bezesporu posunem vpřed v oblasti aktivní bezpečnosti.

Citroen C3 Picasso se také nově chlubí lakováním střední části zadního nárazníku, která byla dříve vyvedena pouze v černém plastu. Novinkou jsou sady 15 a 16-ti palcových litých kol, které vozu opravdu sluší - stačí se podívat na fotografie testovaného modelu.

I uvnitř lze nalézt několik změn. Za příplatek se nově nabízí couvací kamera, a také sympatická navigace eMyWay s konektivitou USB a Bluetooth. K dispozici je i několik nových barevných variant čalounění.

Protože vzhled samotného exteriéru je spíše subjektivní záležitostí, asi nemá cenu na jeho adresu uvádět jednoznačné hodnocení. Nám se modernizovaný model líbí podstatně více, než jeho předchozí provedení. Jeho design je pokrokový a ukazuje, že i takto malý hranatý automobil může vypadat stylově.

Na samotný interiér si je třeba chvíli zvykat. Veškeré informace se totiž soustřeďují do středu přístrojové desky, tedy mimo přímé zorné pole řidiče. Samotný digitální rychloměr a otáčkoměr je dobře čitelný a to i při ostrém slunečním svitu. Kousek vedle je displej palubního počítače, jehož hrubý grafický rastr by zasloužil přepracovat. Před těmito přístroji je satelitní navigace, která se pyšní intuitivním ovládáním. Její barevný displej umí zobrazit i výstup ze zmiňované couvací kamery.

Jinak interiér působí poměrně vzdušně, hodně místa je především v oblasti hlavy a to v obou řadách sedadel. Problém trochu činí podběh předního kola, který poněkud omezuje levou nohu řidiče. Ten si totiž mnohdy již nemůže posunout sedadlo ještě více vzadu, aby dosáhl optimální polohy za volantem. To platí zejména u osob vyššího vzrůstu.

Přední sedadla jsou pohodlná a příjemně tuhá, zasloužila by však výraznější boční vedení. Zadní řadu tvoří lavice bez výraznějších ergonomických tvarů. Sezení na nich však rozhodně nikoho neurazí a v podstatě mu nelze nic vytknout. Snad jen toho místa pro nohy by mohlo být více, ale s ohledem na daný segment se jedná o standard.

Zavazadelník má objem 385 litrů, což samozřejmě není mnoho. Pětičlenná rodina by se tedy měla poohlédnout jinde. Variabilita a tvar zavazadlového prostoru je však na vysoké úrovni. Například opěradla zadních sedadel lze sklopit do absolutní roviny, což jen ulehčí převoz více zavazadel.

Ekonomika v podání 1.6 HDI

Pod kapotou testovaného vozu se nacházel oblíbený vznětový čtyřválec 1.6 HDI s nejvyšším výkonem 84 kW při 3600 ot/min. Jeho největší točivý moment 270 N.m vrcholí při 1750 ot/min. Auto se s ním chlubí solidní dynamikou při velmi úsporném provozu. Motor skvěle zatahuje po překročení hranice 2000 ot/min a to nejlepší nabízí až do 3500 ot/min.

Chválíme poměrně kultivovaný projev a solidní odhlučnění motorového prostoru. Při dálniční rychlosti 130 km/h točí motor na šestý převodový stupeň 2200 ot/min. Právě šestka je poměrně dlouhá a nabízí tak komfortní jízdu i vyšší rychlostí. Jinak ale šestistupňový manuál zrovna není silnou stránkou testovaného citroenu. Občas působí nepřesně a trochu se zadrhává. Pro klidnou jízdu je ale dostačující.

Spotřeba paliva je jednou z hlavních předností pohonné jednotky 1.6 HDI. Při defenzivní jízdě devadesátkou výrazně klesá pod 5 l/100 km, dálniční limit 130 km/h pak odebírá z nádrže 6,2 l každých sto kilometrů, což je s ohledem na výšku karosérie slušný výsledek. Městský provoz udržuje spotřebu kolem šestilitrové hranice.

Na silnici

Model C3 Picasso se může pochlubit optimálním naladěním podvozku, který dokáže účinně žehlit nerovnosti našich silnic. Zkoušené C3 Picasso bylo navíc vybaveno sedmnáctipalcovými koly oproti základním patnáctipalcovým. Podvozek nechá posádku pocítit až přejezd větších výmolů, který je doprovázen rázy s přenosem do interiéru.

Karosérie se v zatáčce sice naklání, není to ale nikterak dramatické. Citroen překvapivě dobře drží stopu i při rychlých průjezdech a navíc dá včas řidiči najevo, že se přiblížil limitu vozu a to i přes poměrně přeposilované řízení. Na druhou stranu je jeho naladění optimální do městského provozu.

Resumé

Citroen C3 Picasso potvrdil své kvality a musíme uznat, že nedávná modernizace mu prospěla. Vůz nabízí solidní vnitřní prostor a velice úsporný motor, díky kterému ho nebudeme nikomu rozmlouvat ani na cestu za sluncem k moři. Potěší rovněž příznivou cenou , která se v rámci akční nabídky pohybuje na úrovni 360 tisíc za špičkově vybavený vůz se silnější variantou dieselového motoru 1.6 HDI.

Tým AUTOiNDEX.cz

Citroen C3 Picasso 1,6 HDI

Škoda Roomster 1,6 TDI (77 kW)

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1560

1598

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

84 / 3600

77 / 4400

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

270 / 1750

250 / 1500-2500

Maximální rychlost (km/h):

184

181

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10,9

11,5

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

6,1 / 4,1 / 4,8

5,7 / 4,1 / 4,7

Velikost zav. prostoru (l):

385

509

Objem nádrže (l):

50

55

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1361

1322

Nosnost (kg):

446

530

Základní cena (kč):

249 900 (1,4 VTi, Attraction, akční cena)

239 900 (1,2 HTP, Fresh Active, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

359 400 (Exclusive, akční cena)

407 900

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:C3 Picasso
Karosérie:MPV
Motor:1.6 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2013
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -