Přestože nová Honda Accord už pomalu klepe na dveře, my jsme ještě s chutí usedli do stávající generace. Radost nám totiž v jejím případě dělal posílený naftový čtyřválec a také sportovní výbava Type S.
Hned na začátku musíme zmínit, že se accord v naší redakci těší velké oblibě. Může to znít jako klišé, ale není tomu tak. Už pěknou řádku let totiž patří mezi řidičsky vůbec to nejlepší, co lze ve střední třídě pořídit, abstrahujeme-li pochopitelně od prémiových značek. Ptáte se proč?
Honda Accord dokáže potěšit řidiče prakticky už od první chvíle. Nízký posez na tuhých sedadlech s dostatečným bočním vedením těla za povedeným volantem se strmým řízením doslova vybízí ke sportovní jízdě. Pochvalu si interiér zaslouží také za velmi dobré odhlučnění motorového prostoru a v neposlední řadě i podběhů kol. To se pochopitelně nejvíce projeví při rychlé dálniční jízdě.
Co se vnitřního prostoru týká, Honda Accord pohodlně převeze čtyři dospělé cestující. Kritiku však zaslouží tvarování jen průměrně velkého zavazadelníku (467 l). Můžou za to výrazné podběhy zadních kol, které zasahují do prostoru pro zavazadla a ubírají tak na kapacitě. Řidič s delšíma nohama by také ocenil možnost posunutí sedadla více vzad.
Hlavním důvodem redakčního testu Hondy Accord byl však motor. Naftový čtyřválec o objemu 2199 cm3 je v rámci nejsilnější varianty vyladěn na solidních 132 kW při 4000 ot/min. Křivka největšího točivého momentu 380 N.m vrcholí v rozmezí 2000-2750 ot/min. V praxi motor výrazně zatahuje lehce nad hranicí 2000 ot/min, přičemž zátah nikterak výrazně nepolevuje až do 4500 ot/min. A za to si zaslouží velkou pochvalu.
Osobně jsem oproti 150-ti koňové verzi nečekal žádný velký rozdíl. Silnější motor mě však překvapil a to nejen slušným zátahem, ale také bezprostřední reakcí na sebemenší přidání plynu. Skoro jako u Civicu Type R. Další pochvalu zaslouží šestistupňový manuál, který má přesně vymezené dráhy a řazení jde velmi lehce. Navíc ho doprovází ono kouzelné „cvaknutí“, což je u dieselového auta prakticky nevídané. Že by za tyto návykové přednosti mohla výbava Type S?
To sotva, ale decentní sportovní nárazníky, boční prahové lišty či hliníkové pedály má paket Type S na svědomí určitě. Samozřejmostí jsou i osmnáctipalcová kola a v neposledně řadě také krátká hlavice řadicí páky. Špičková specifikace Type S dále nabízí dvouzónovou klimatizaci, tempomat nebo stěrač s dešťovým senzorem. Připlácí se snad jen za satelitní navigaci.
A jak je na tom nejsilnější naftový Accord Type S se spotřebou pohonných hmot? Překvapivě dobře. I při svižné jízdě jsme s testovanou hodnou jezdili kolem 7,2 l/100 km, umírněný jízdní styl pak dokáže apetit motoru snížit klidně i k pětilitrové hranici. S ohledem na nabízený výkon slušný výsledek.
Podvozek je u Hondy Accord samostatnou kapitolou. Vzadu využívá nezávislé zavěšení kol, vpředu pak lichoběžníkovou nápravu, která je konstrukčně relativně složitá. V kombinaci s velkými osmnáctipalcovými koly slibuje accord vynikající jízdní vlastnosti.
Příkladná je stabilita při velmi rychlé dálniční jízdě, ze které hondu nevyvede ani razantní manévr či poryv větru. Auto drží skvěle stopu i v rychle projížděných zatáčkách a je dlouho neutrální. Navíc vodit ho oblíbenými zatáčkami působí řidiči radost a to mimo jiné i díky strmému a komunikativnímu řízení. Točivý moment se do řízení naštěstí téměř vůbec nepřenáší.
Podvozek Hondy Accord také dokáže překvapivě dobře tlumit nerovnosti. Náklony karosérie jsou minimální, takže poměrně těžký motor na přídi není při jízdě tolik znatelný. Pokud to řidič s rychlostí přeci jen trochu přežene, dobrou práci odvedou i účinné brzdy. A je v podstatě jedno, jestli se na ně řidič „postaví“ na rovině nebo třeba v zatáčce. Honda Accord se rozhodit nenechá.
Honda Accord je podle našeho názoru nedoceněný vůz. Tedy alespoň v Evropě. Chápeme, že se při ceně 829 tisíc testovaná varianta prodejním šlágrem asi nestane, ale za povšimnutí rozhodně stojí i jednoduší verze. Opravdovým řidičům totiž dokážou nabídnout mnohdy více, než většina ostatních sedanů současnosti.
Tým AUTOiNDEX.cz
Honda Accord 2.2 i-DTEC |
VW Passat 2.0 TDI BMT 130 kW |
|
Typ motoru: |
přeplňovaný vznětový |
přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
2199 |
1968 |
Počet válců: |
4 |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
132/4000 |
130 / 4200 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
380/2000-2750 |
380 / 1750-2500 |
Maximální rychlost (km/h): |
220 |
227 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
8,5 |
8,4 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
7,1 / 4,8 / 5,6 |
5,4/4,1/4,6 |
Velikost zav. prostoru (l): |
467 |
564 |
Objem nádrže (l): |
65 |
70 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1645-1729 |
1534 |
Nosnost (kg): |
415 |
556 |
Základní cena (kč): |
574 000 (2.0 i-VTEC, S) |
619 900 (1.4 TSI, Comfortline) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
829 000 (2.2 i-DTEC, Type S) |
796 900 (2.0 TDI, 130 kW, Highline) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | Accord |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 2.2 i-DTEC |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2013 |
Technické parametry |